daggerfall Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 (endret) Driver å prøver meg på Gothic 1 nå om dagen, og det virker lovende, mem jeg har et problem. Jeg klarer ikke å pukke opp ting eller prate med folk selv om jeg vel har trykka på alle taster som er å oppdrive. Dette må fremstå som totalt åndssvakt, men jeg får det ikke til... Endret 25. februar 2008 av daggerfall
Amored Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Finne det ikke en Use-knapp? "E" foreksempel?
daggerfall Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Skrevet 28. februar 2008 (endret) ahh.. takk. Har prøvd alt+W hehe Ellers har jeg ikke noen musepeker i spillet, så jeg tror jeg må ta en re-install. Håper det ikke er Vi$ta som er problemet. Endret 28. februar 2008 av daggerfall
Mit Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Såvidt jeg kan huske er det manko på musepekere i G1, tastaturet brukes til menyer og det der (ctrl + wasd). Nå er det en liten stund siden jeg spillte så det er ikke umulig hukommelsen har rota litt.
GrinderX9 Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 hold inne ctrl å trykk på w Ingen musepeker i gothic 1, så reinstall er unødvending. Er ikke musepeker i gothic 2 heller.
daggerfall Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Skrevet 10. mars 2008 å, da er det ikke musepeker som er borte... men ctr+w funker ikke
NothgaliC Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 prøv ctrl+pil opp. anbefaler deg å styre med musepilene slik at du slipper å holde inne ctrl med samme hånda du slår og styrer med.
daggerfall Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Skrevet 25. mai 2008 (endret) pil+ctrl funka! Ikke værdens enkleste styring i starten, men spiller virker bra! Har søkt på søkemotorer, men finner ikke så mye svar.. Hvordan kan jeg bruke det jeg har plukka opp? Spise bær, bruke sverdet osv... Eneste jeg får til i invetory er å droppe ting. Ikke lett det her Endret 25. mai 2008 av daggerfall
Gromle Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 Du bruker det på samme måte som når du plukker opp ting, om jeg ikke husker helt feil.. Kontrollene er litt knotete, men når du blir vant med dem funker de utmerket!
KayAU Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 Ingen skal anklage kontrollane i Gothic for å vere intuitive, men dei fungerar bra når ein har blitt vandt til dei. Det er faktisk berre nokre veker sidan eg hadde ei gjennomspeling av Gothic. Eg har allereie gløymt detaljane, men eit generelt tips er å prøve kombinasjonar av handlingsknapp (ctrl, alt, venstre og høgre musknapp) og retningsknapp (WASD eller piltastar). Det eg sleit med sist, som eg erindrar òg å ha slite med gongen før, var overføring av forskjellige kvanta på handels-dialogane. I tilfelle du skulle støyte borti liknande problem: det er forskjell på å bruke WASD og piltastar. Ellers reknar eg med du har funne funksjonane på b, n, tab, og escape. Shift/caps lock trur eg kan brukast til å gå i staden for å springe. Kart får du på m, når du kjem so langt. Ikkje ver redd, det blir betre etter kvart. Kontrollane er laga slik med vilje for å drive vekk dei uverdige (WoW/Oblivion-fjortisar og liknande). Kay
daggerfall Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Skrevet 2. juni 2008 Man måtte trykke crl+opp så ble det et 1-tall.. så får man sverdet opp ved å trykke 1 eller space. Virker veldig lovende. Første nye PC-spill siden Black and White, og Morrowind kanskje, som viker skikkelig bra. Vanskelige kontroller, men det er fortsatt verdt å spille det ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå