Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

jenter med kort hår


jamboleo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, tenker egentlig ikke på noe spesielt. Jenter med kort hår er søtt på en måte. Leste her at jenter klipper det for å redusere stresset og vil tro at det stemmer. Men så lenge damen er fornøyd med hvordan hun ser ut så teller det ganske mye når jeg tenker meg om hva jeg synes om det :)

Endret av Lednar
Lenke til kommentar

Personlig, finner jeg at veldig få jenter passer kort hår.

Jenter som likevel ser bra ut med kort hår har en tendens til uansett se bedre ut med lengre hår av en eller annen grunn.

 

Pga vår kultur tror jeg vi ser gjennom brilleglass som får oss til å se på langt hår som noe feminint.

Det at så jenter, som skal være det feminine kjønn, klipper seg kort (som vi ser på som mer maskulint) gjør at en jente ofte blir sett på, av både gutter og jenter, som mer maskulin (eller mindre feminin om du vil).

Dette er ikke formålstjenelig når man skal ikle seg den feminine rollen kvinnekjønnet har og har hatt i lang tid.

Spkulasjon: Automatisk vil en heterofil gutt (som ser segselv som maskulin fremfor feminin) foretrekke en stor grad av femininitet hos en potensiell jentepartner. Kort hår hos jenter vil mao bidra til å trekke ned femininiteten

 

(Når jeg her snakker om jenter mener jeg jenter som går under definisjonen "ung" (som i "ikke gammel"))

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
Gjest Boredson

Det stemmer dette med at man er tiltrukket av femininitet. Men halsen er en helt klar femininitetsmarkør, og den blir så mye mer synlig med kort hår! :dribble:

 

Nam!

Lenke til kommentar

Korthårete jenter er rett og slett fantastisk sexy, da mener jeg hovedsaklig lengder som er mellom dette

 

short-hair-styles-prom-cuts-of-sedu.jpg

 

og dette:

 

hairstyles-for-short-hair.jpg

 

Liker selvfølgelig også jenter med andre lengder på håret, men er noe spesielt med kort hår. Tror det er linket opp mot Erika Eleniak i Under Siege, og Amanda Tapping i Stargate SG-1

 

http://www.wallpapergate.com/data/media/26...Tapping_010.jpg

 

Det er noe med 90-talls hår som er ekstremt fasinerende.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...