Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppstartsproblemer, Accer Aspire


Anbefalte innlegg

Jeg har en Aser Aspire 5670 som er ca. et og et halvt år. Men i dag fikk jeg et problem. Den starter fint, men når jeg kommer til innloggingsskjermen, så stopper alt. Først merket jeg bare at tpuchpaden ikke funket. Men ingen av tastene funker heller. Jeg vet at det ikke er skjermen som fryser seg, for etter en stund kommer skjermspareren på. Opplevde det tidligere i dag, men da trengte jeg bare å skru den av og på.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du åpnet f.eks BIOS? Skal ved stå noe på skjermen v/ oppstart om trykk ditt eller datt for å kjøre f.eks recovery, velge boot-alternativ etc. Hvis ikke det går kan det virke som et defekt tastatur, men det er jo merkelig at det bare slutter å fungere sånn av seg selv :hmm:

 

Prøv å trykk F8 under oppstart og start i sikkerhetsmodus, om det går, hvis du får startet opp, gå til Start - Kjør - Skriv msconfig, klikk på Oppstart og deaktiver alt som ligger der. Restart og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Før windows starter, trykk F8 og velg sikkerhetmodus, hvis problemet fremdeles oppstår så anbefaler jeg å reinstaller windows eller bruk garantien.

Om alt fungerer greit i sikkerhetmodus anbefales det å installere nye drivere for touchpaden. Download fra anna pc og kopier over på bærbaren under sikkerhetsmodus og installer derfra.

Lenke til kommentar

Vel, om du greier å komme inn i Windows er det mulig å kjøre recovery ved å trykke ALT+F11, da kommer det opp en dialogboks som spør etter passord. Du må da skrive 000000 (seks nuller) og trykke OK. Derfra kan du gjenopprette pc`en til slik som den var da den trillet ut fra fabrikken.

 

:hmm:

 

Ikke sikkerhetsmodus, men BIOS.. Ville prøvd å fått tak i et USB-tastatur (se om du finner USB-legacy support og aktiver denne, kan være nødvendig for å bruke eksternt utstyr under oppstart).

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
Når du har deaktivert alt er det bare å starte på nytt, uten å trykke på noe under oppstart. Fungerer tastatur \ touchpad nå? Eller har jeg misforstått? :p

Jada, alt funker ;) Og jeg har kommet inn som vanlig. Men hva skal jeg gjøre da?

 

Kan hende at problemet ble fikset under sikkerhetsmodus oppstart, men anbefaler å laste ned og installer nyeste touchpad drivere fra acer sin hjemmeside.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...