Gå til innhold

Grått vær ute, tips til fotografering


Anbefalte innlegg

Nå har det vært grått vær de siste 3 månedene, og det ser ikke lysere ut fremover. Så med mitt nye 30D og min dårlige fantasi, så trenger jeg litt hjelp til å komme igang. La dette bli en inspirasjonstråd til alle som vil fotografere i dette grå været. Evt hvordan utnytte det grå været, eller fotografering inne, noe som kan gjøre fotograferingen morsomt uansett vær.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har det vært grått vær de siste 3 månedene, og det ser ikke lysere ut fremover. Så med mitt nye 30D og min dårlige fantasi, så trenger jeg litt hjelp til å komme igang. La dette bli en inspirasjonstråd til alle som vil fotografere i dette grå været. Evt hvordan utnytte det grå været, eller fotografering inne, noe som kan gjøre fotograferingen morsomt uansett vær.

 

 

Jeg fant meg en Mandarinand i gråværet og knipset løs på den.

Den har nydelige farger, og synes det ble bra i gråværet jeg.

 

Her er bildet hvis du ville se resultatet: http://www.photosight.org/photo.php?photoi...ion&refid=8

 

Andreas

Lenke til kommentar
Jeg fant meg en Mandarinand i gråværet og knipset løs på den.

Den har nydelige farger, og synes det ble bra i gråværet jeg.

 

Her er bildet hvis du ville se resultatet: http://www.photosight.org/photo.php?photoi...ion&refid=8

 

Andreas

Hmm.. Sikker på at det er tatt i "gråvær"?

I så fall kunne du godt forklart hvordan du fikk den blå fargen i vannet.

 

De dagene jeg var i Odda i vinterferien så var det tre ting: regn, gråvær og blåst.

Den dagen bildet ble tatt så var det den fineste dagen sånn værmessig, uten regn :)

Men det var gråvær med antydning til å klarne opp, noe det også gjorde et par timer senere når vi dro over fjellet.

Da vi dro over fjellet tilbake til Asker, så hadde vi knallsol (Selvsagt når vi drar)

Det jeg har gjort med bildet er å dra opp vibrance til +63 eller noe sånt :)

Da ble det veldig fint og blått. Det kan du også se på de andre fargene på bildet.

 

Andreas

Lenke til kommentar

Jeg å har det samme problemet som tråd-begynneren.... Fikk mitt Canon 30D for :blush: to dager siden, å det klør i fingrene. Men problemet er jo at det er så dårlig vær her, at jeg ikke kan ta med kameraet ute i det helt tatt.... Noen ideer om hva man kan ta bilde av inne?

 

JEG VIL UT Å KNIPPSE I VEI MED MITT NYE KAMERA!!!!!!!! FÅ LITT OK VÆR!!!!!! :cool:

Lenke til kommentar
Jeg fant meg en Mandarinand i gråværet og knipset løs på den.

Den har nydelige farger, og synes det ble bra i gråværet jeg.

 

Her er bildet hvis du ville se resultatet: http://www.photosight.org/photo.php?photoi...ion&refid=8

 

Andreas

Hmm.. Sikker på at det er tatt i "gråvær"?

I så fall kunne du godt forklart hvordan du fikk den blå fargen i vannet.

 

De dagene jeg var i Odda i vinterferien så var det tre ting: regn, gråvær og blåst.

Den dagen bildet ble tatt så var det den fineste dagen sånn værmessig, uten regn :)

Men det var gråvær med antydning til å klarne opp, noe det også gjorde et par timer senere når vi dro over fjellet.

Da vi dro over fjellet tilbake til Asker, så hadde vi knallsol (Selvsagt når vi drar)

Det jeg har gjort med bildet er å dra opp vibrance til +63 eller noe sånt :)

Da ble det veldig fint og blått. Det kan du også se på de andre fargene på bildet.

 

Andreas

Vibrance? Hvilket program?

Lenke til kommentar
Men problemet er jo at det er så dårlig vær her, at jeg ikke kan ta med kameraet ute i det helt tatt....

Hvorfor ikke?

 

Vedder en dorull på at du bor på et sted det regner mindre enn hvor jeg bor, og jeg fotograferer (fugler) hver dag.

Hadde det regnet nedover, så hadde jeg sikker vært ute, men det regner fra siden her jeg bor i havgapet... ;-) men tok med meg kameraet og gikk kjelleren på jakt etter et eller annet...

Å fant denne lille karen... ;-)post-153637-1204235923_thumb.jpg

Så dette er mitt første bilde her på akam....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...