Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vil kassa tåle subwooferen på 20kg?


aXXo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe en stor og tung 10" subwoofer.

Vekten er 20 kg, og jeg lurer på om en vanlig 10" kasse på BRL.se holder?

Kommer den til å knekke? Er det stor nok plass til subwoofern?

 

(Det går ikke ann å linke til tomme basskasser på BRL, men hvis du er så snill å gå inn på BRL.se, og klikker på "Bilbasar", og deretter klikker på "Baslådor - tomma" finner du den)

 

Takker for alle svar;)

Subwoofer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den suben ville jeg aldri kjøpt, ser tøff ut, men er ikke så tøff ;)

Men har du ikke råd til kvalitet, og får denne godt under tusenlappen, så kjør på ;)

Det er 1500 watt rms, og jeg skal drive den med en 750 watt's rms Kicker forsterker til 3500 kr, tror du ikke det spiller bra?

 

EDIT: Siden du sier at den ikke er bra, har du en selv? Eller har du erfaring med disse bassene fra før av?

Endret av aXXo
Lenke til kommentar
se post over.

enne vil neppe passe om du ikke har magneten ut;) står det;)

Ok, men hvordan blir lyden da? Hvis man har den feil vei? Blir det myyye dårligere?

 

EDIT: Hvordan lager man en egen kasse? Ikke hvilke materialer:P Men hvor mange liter skal kassa være på? Hvor mange cm dyb, bre og høy osv.

Og det bassrefleksrøret-hullet, hvor stort bør det være?

Endret av aXXo
Lenke til kommentar
se post over.

enne vil neppe passe om du ikke har magneten ut;) står det;)

Ok, men hvordan blir lyden da? Hvis man har den feil vei? Blir det myyye dårligere?

 

EDIT: Hvordan lager man en egen kasse? Ikke hvilke materialer:P Men hvor mange liter skal kassa være på? Hvor mange cm dyb, bre og høy osv.

Og det bassrefleksrøret-hullet, hvor stort bør det være?

 

Det er ikke noe forskjell om du har magneten ut eller inne i kassa(mener jeg), det blir større plass i selve kassa så lenge ikke magneten tar opp plassen i selve kassa.

 

Ang bygging, du burde bruke 22mm MDF plater. liter mål må regnes ut, vis ikke det står noe på hjemme siden dems så slipper du det;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...