Arath Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 (endret) Hei, Jeg har ett lite problem her. Prøver å legge sammen noen tall som blir for store for en int. long tall1 = 0x000000010522e7ff int tall2 = 0xfa47c400 sum tall1 + tall2 = 0x00000000ff6aabff Noe sier meg at tall1 blir gjort om til en int før de blir lagt sammen, slik at jeg mister det overskytende? Stemmer dette? Hvordan går jeg rundt det? I tillegg lurer jeg litt på en annen ting. Har ett tall som blir levert meg som en loworder int og en highorder int. Dvs tilsammen utgjør de ett tall. eks: 199. blir levert som 1 i en variabel og 99 i en annen. Hva blir den rette måten å legge de sammen på? Pr i dag så tar jeg highorder * 0xffffffff. Dette gjør vel egentlig at jeg bommer med 1 pr highorder? Noen tips til å gjøre meg litt klokere på dette? På forhånd takk for hjelpen Endret 22. februar 2008 av Arathorn
Arath Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Skrevet 22. februar 2008 Fant løsningen min selv her: www.thescripts.com/forum...
GeirGrusom Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Du får vel en feilmelding som sier fra at du vil miste informasjon?
Arath Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Skrevet 23. februar 2008 Nei. Ingen feilmelding i hele tatt. Det var det som var så merkelig. Virka som long = long + int ble long =int + int. Men løste seg jo til slutt da. Etter en del banning og sverting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå