Boralis Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Skal ha en bag/veske for å ha med mitt 30D og en til to linser når jeg er ute på tur,siden jeg som regel har med ryggsekk med div annet som klær.mat osv osv vil jeg gjerne ha en veske som jeg enten bærer rundt halsen eller muligens enda bedre i belte, dermed har jeg samtidig rask tilgang til kamera. Har sett bla på denne: Lowepro Off Trail 2 http://www.japanphoto.no/product/vesker/lo...ro-off-trail-2/ Noen erfaringer? Kom gjerne med andre tips.
onslow123 Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Skal ha en bag/veske for å ha med mitt 30D og en til to linser når jeg er ute på tur,siden jeg som regel har med ryggsekk med div annet som klær.mat osv osv vil jeg gjerne ha en veske som jeg enten bærer rundt halsen eller muligens enda bedre i belte, dermed har jeg samtidig rask tilgang til kamera.Har sett bla på denne: Lowepro Off Trail 2 http://www.japanphoto.no/product/vesker/lo...ro-off-trail-2/ Noen erfaringer? Kom gjerne med andre tips. Om jeg allikevel trengte en sekk på ryggen, så hadde jeg heller valgt en littt større sekk, så jeg hadde sluppet å ha to på ryggen/ magen/ hoften samtidig. Du har jo disse skrårem-sekkene som Lowepro slingshot som du svinger over på magen for å ta ut kamera. denne er såpass stor at du enten kan ha mef myyye utstyr, eller litt utstyr og klær. Bare husk på at samme hva du kjøper så er den enten for liten eller for stor.
Sutekh Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Har den selv. Jeg pleier å ha med D80 med batterigrep og normalzoom, pluss en 80-200 f/2,8 i den ene objektivvesken, og 30/1,4 og 50/1,4 i den andre. Det blir litt knotete å finne frem fastobjektivene, ellers går det greit. Selve vesken blir litt trang med batterigrep, men ikke så mye at det er et problem. Den egner seg ikke som ren snutebag til å ha rundt halsen, du bør ha den rundt hofta selv om det også følger med en skulderreim. Jeg liker best å ha min på siden av hoften og støttet opp av skulderreimen (med lasten nevnt over blir den litt i tyngste laget til å bare ha festet rundt hoften). Problemet da er at den ene objektivholderen havner litt bakpå kroppen og kommer litt i veien for en større ryggsekk. Den funker heller ikke så bra sammen med ryggsekk med hoftebelte. Men med en liten tursekk er det uproblematisk. Nå høres det kanskje litt vel kritisk ut, så la meg poengtere at jeg er storfornøyd med den. Til dagsturer er den veldig bra. Men hvis du skal ha med deg stor sekk og gå fra hytte til hytte over hardangervidda bør du kanskje ha noe annet.
tomsi42 Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Du har også sekker som er half&half. Halvt fotosekk, halvt vanlig sekk. Som f.eks LowePro Orion AW eller Orion Trekker II. Tom
Boralis Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Skrevet 22. februar 2008 Om en skal ha en større sekk som har plass for både kamerautsyr,mat og klær,sovepose osv osv frykter jeg stygt for at motivet er borte lenge før du får frem kameraet, det jeg tenker på med en slik løsning som den jeg viste til er at da har en lett tilgang til kamera uten at det henger og slenger fritt rundt halsen når en går i ulent terreng
onslow123 Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 (endret) Hva med denne til å ha på brystet da? Det med bagger er ikke lett. Man vil ha med seg mest mulig samtidig som bagen skal være liten, og lett å komme til. Mest sannsynlig ender man opp med flere. Edit: fjernet quote Endret 22. februar 2008 av onslow123
Boralis Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Skrevet 22. februar 2008 Du har også sekker som er half&half. Halvt fotosekk, halvt vanlig sekk. Som f.eks LowePro Orion AW eller Orion Trekker II. Tom Ikke dumme de der nei,kunne selvsagt være et alternativ da en har mulighet for å kombinere den alt etter behov
Boralis Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Skrevet 22. februar 2008 Hva med denne til å ha på brystet da?Det med bagger er ikke lett. Man vil ha med seg mest mulig samtidig som bagen skal være liten, og lett å komme til. Mest sannsynlig ender man opp med flere. Edit: fjernet quote Har sett på den,men den begrenser seg om en ønsker å ha med flere objektiv og ikke har med annen ryggsekk, med mindre det kan henges ekstra lommer for objektiv på siden av den etter behov.
onslow123 Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 (endret) Her kan du kombinere alt mulig rart av Lowepro's dingser og bomser. Om du vil se sånn ut når du går på tur er en annen sak. Press i buksa er kanskje heller ikke forenlig med tur i norsk skog og mark. :!: Edit: Dette her er toploader 75AW, med div tilleggsgreier. Endret 22. februar 2008 av onslow123
Patrol_33 Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Om en skal ha en større sekk som har plass for både kamerautsyr,mat og klær,sovepose osv osv frykter jeg stygt for at motivet er borte lenge før du får frem kameraet, det jeg tenker på med en slik løsning som den jeg viste til er at da har en lett tilgang til kamera uten at det henger og slenger fritt rundt halsen når en går i ulent terreng Tror jeg ville gåt for en lien snutebag, med plass til kamera m/objektiv, og putt resten av foto utsyret i sekken. Får når du står der med sekk på magen sekk på ryggen 3 mil igjen våt på beina og resten av kroppen. regn og vind. Og en stor helvetes fotobag som er i veien. da gidder du ikke begynne å styre med objektiver og greier. Enten så går du får å komme deg til en plass, eller så tar du bilder begge deler virker ikke. Dukker det opp noe å ta bilde av tar du av deg sekken uansett. Gjør det enkelt.
Boralis Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Skrevet 22. februar 2008 onslow123, den buksa må jeg definitivt ha Ser flere har den snutebagen,men få/ingen har tilleggsutstyr og det er jo dumt da, for da kan en jo satse på en slik og henge på akkurat det en trenger for enhver tur.
onslow123 Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 onslow123, den buksa må jeg definitivt ha Ser flere har den snutebagen,men få/ingen har tilleggsutstyr og det er jo dumt da, for da kan en jo satse på en slik og henge på akkurat det en trenger for enhver tur. Kjøper du en lowepro-sekk med slipon-systemet, så har du et veldig fleksibelt system. Kan hekte på ekstrautstyr etter behov. har du sett på kata? De har en stilg Bag-chooser.
onslow123 Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 På verdensveven finnes selvsagt en egen fotobag-side.
Boralis Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Skrevet 22. februar 2008 Takk for innspill,studerer alle,da jeg må ha meg bag før jeg drar til Sverige på situr. Men kom gjerne med flere om dere ønsker det.
TOH65 Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 (endret) Jeg har brukt mye snutebag. Nå bruker jeg stort sett en crumplerbag denne med plass til ekstern blitz og et ekstra objektiv. Tar selvfølgelig ikke med blitz på fjelltur, men tar ellers med det jeg trenger. Slik er det raskt og enkelt å få frem kamraet og vekten holdes på et edruelig nivå. Den store fotobagen blir oppbevaring. Kan bli med i bilen, men aldri på tur i skog og mark. Jeg synes ikke det er nødvendig å ta med alt jeg har av fotoutstyr hele tiden. Endret 22. februar 2008 av TOH65
Boralis Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Skrevet 24. februar 2008 (endret) Har sett litt rundt og valgets kval står nå mellom denne: Off Trail 2 ..... http://products.lowepro.com/product/Off-Trail-2,1981,7.htm Og denne: Topload Zoom AW .............. http://products.lowepro.com/product/Toploa...m%20AW,2053.htm Der den første ser ut for å ha et bedre bæresystem (bredere hofterem) menst den nederste er beregnet for å ha rundt halsen og med en strammerem rundt ryggen, derimot har den nederste bedre beskyttelse mot vær/nedbør da den har regntrekk. Hva mener dere er det beste valget her? Endret 24. februar 2008 av Snekker`n
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå