Gå til innhold

Hva får man igjen når kontoen er hacket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 kontoer, og i natt ble kontoen med min lvl 70 holy priest hacket.

Var 2 slots igjen fra å være full epic - blanding av Kara og ting som Whitemend hood/pants...

Passordet er forandret, så jeg har fyllt ut skjema for å få igjen kontoen - men hva sitter jeg egentlig tilbake med når jeg får igjen presten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis så vil du kun få tilbake selve priesten uten penger eller gear.

Er du heldig så klarer blizzard å spore opp pengene sånn at du får de tilbake, men utstyret er stort sett verre. Vært borti at folk som blir hacka for igjen grønn level 64-65 BoE utstyr som "unnskyld" fra Blizzard.

Det er dessverre en god grunn til at veldig mange slutter med WoW når de blir hacka :/

Du kan også dessverre forvente at det å få tilbake kontoen i seg selv kan ta tid. 3-4 uker er ikke unormalt.

Skrevet
Sannsynligvis så vil du kun få tilbake selve priesten uten penger eller gear.

Er du heldig så klarer blizzard å spore opp pengene sånn at du får de tilbake, men utstyret er stort sett verre. Vært borti at folk som blir hacka for igjen grønn level 64-65 BoE utstyr som "unnskyld" fra Blizzard.

Det er dessverre en god grunn til at veldig mange slutter med WoW når de blir hacka :/

Du kan også dessverre forvente at det å få tilbake kontoen i seg selv kan ta tid. 3-4 uker er ikke unormalt.

merkelig at alle sier at man får tilbake uten gear...

Jeg har resset charakters flere ganger etter hack eller lignende. og hver gang har jeg fått de akkurat som de var den datoen jeg mistet de, eller de ble slettet...

Skrevet
merkelig at alle sier at man får tilbake uten gear...

Jeg har resset charakters flere ganger etter hack eller lignende. og hver gang har jeg fått de akkurat som de var den datoen jeg mistet de, eller de ble slettet...

Det er det som forvirrer meg litt - noen sier at man bare får igjen noe gull, andre sier at man får igjen noe av utstyret og andre sier at man får igjen alt..

Og ja - må jeg begynne helt på nytt med presten igjen, så tror jeg at jeg gir meg med wow og finner noe annet å bruke tiden på.

Skrevet

jeg mista ALT jeg hadde av verdi på en hunter jeg hadde, alt som hadde verdi var borte, hadde igjen tier 6.

Fikk igjen ALT med enchants og :D

Derimot jeg hadde 4k gull, de kunne vist ikke blizzard se at var borte... så noe dritt er det... fikk igjen 11g elr noe slikt.

Men siden jeg fikk alt av gear igjen var det samma faen, er farmingmachine med gear ;)

• 1 måned senere...
Skrevet

Du får igjen det som hackeren(e) ikke har tatt. Blizzard er helt håpløse når det gjelder dette. HAr heldigvis ikke blitt hacket selv(ennå) men mange av vennene mine har blitt hacket, noen sitter igjen med omtrent alt, mens andre sitter igjen med en naken character med tom ryggsekk. Du kan selvfølgelig spørre blizzard om returnering av eventuelle tap, men ville ikke hatt for store forhåpninger. Som noen sier her, du kan få erstatninger som ikke er i nærheten av tapet, og da kan blizzard egentlig bare spare seg bryet når det blir sånn.

Skrevet (endret)

En venn i guildet ble hacket og fikk accounten sin strippa, men, siden det var over 7 dager siden det skjedde (det sa hvertfal GM-en at var grensa), så kunne han ikke erstatte items :S Nå fikk han forøvrig 1337g, lol, som plaster på såret. Men det er en liten trøst når du har 4/5 vengefull.. :/

En annen jeg kjenner ble fikk alt cashet og gearet tilbake med gems og enchants 'down to the last linen cloth'.

Endret av Nefeethi
Skrevet

Jeg har fått tilbake items jeg har solgt, etter ca 3 måneder, så det skal ikke være noe problem for Blizzard å ordne det, jeg tror nok det kommer mer ann på hvor behjelpelig den aktuelle kundebehandleren er.

Jeg hadde slettet alt gear, tankegear og fult Dark Iron FR sett samt div våpen, på første ticket ordnet de de meste, men manglet noen våpen, sendte en ny ticket hvor jeg forklarte at det manglet et par ting, de sendte meg restrerende items:D

Fikk tilogmed en ting ekstra, nemlig et Darkmoon Deck, men det fine var at jeg også fikk tilbake trinketen decket ga, så jeg solgte decket og tjente en pen slant!

Så de burde kunne gi deg tilbake alt, hvis de gidder..

Skrevet
Du får igjen det som hackeren(e) ikke har tatt. Blizzard er helt håpløse når det gjelder dette. HAr heldigvis ikke blitt hacket selv(ennå) men mange av vennene mine har blitt hacket, noen sitter igjen med omtrent alt, mens andre sitter igjen med en naken character med tom ryggsekk. Du kan selvfølgelig spørre blizzard om returnering av eventuelle tap, men ville ikke hatt for store forhåpninger. Som noen sier her, du kan få erstatninger som ikke er i nærheten av tapet, og da kan blizzard egentlig bare spare seg bryet når det blir sånn.

Synest det blir litt feil å klage på Blizzard for dårlig kundebehandling, med 10 millioner betalende spillere er det ganske mange som blir hacket, de må ha et helt team med folk i fulltidsstillinger som jobber med å prøve å ordne opp for de som er uheldige og blir hacket.

Hvordan kan du skille de som faktisk blir genuint hacket og de som bare sender alle pengene til en kompis, kontaker GM og roper hack for å tjene noen kjappe penger?

Skrevet

Jeg ble hacket for litt siden og det ordnet seg veldig fint.

Jeg høte ikke noe fra Blizzard på 2 uker, men så fikk jeg kontoen tilbake i samme tilstand som da den ble stengt.

En uke senere fikk jeg mail der det sto jeg skulle kontakte GM ingame for å få tilbakeført noe av det tapte. Jeg gjorde så og 2 minutter etter samtalen med GM fikk jeg så og si alt tilbake av det tapte. Det eneste jeg manglet var vel noen fel iron bars og noen andre bars, men så hadde han sendt 32 primal air i stedenfor 16 og 14 primal water i stedenfor 7 samt 1800 gull mer enn jeg mistet, så jeg var meget fornøyd:)

Bare kryss fingrene så ordner det seg nok for deg og!

Skrevet

Du får som regel alt igjen om du kan oppgi cirka klokkeslett å dato på når du ble hacket. Fordi da "skrur de tilbake tiden", akkurat som backup. :)

Skrevet

Synest det blir litt feil å klage på Blizzard for dårlig kundebehandling, med 10 millioner betalende spillere er det ganske mange som blir hacket, de må ha et helt team med folk i fulltidsstillinger som jobber med å prøve å ordne opp for de som er uheldige og blir hacket.

Hvordan kan du skille de som faktisk blir genuint hacket og de som bare sender alle pengene til en kompis, kontaker GM og roper hack for å tjene noen kjappe penger?

Det er jo klart at Blizzard har en tøff jobb med dette, men det er i mange tilfeller(som jeg har erfart i alle fall) at kundebhandlingen til Blizzard ikke holder mål. Og ja, det er nok vanskelig for blizzard å sjekke hvem som faktisk blir hacket og hvem som bare prøver å tjene noen raske gullmynter. En løsning på dette er jo å banne de som prøver å "jukse" til seg ting(vet ikke om de allerede praktiserer dette).

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Mye dårlige svar her. For å svare på spørsmålet. I et tilfelle der du har blitt hacket og mistet alt gearet har du disse alternativene:

1. Character Rollback: De "resetter" characteren til en viss dag, dvs. hvis du ble scammet den 23. mars så kan du få den rollbacked til den datoen. Det er litt vanskelig å kreve en rollback, du er ikke alltid eligible. Det betyr også at du mister de itemsene du fikk etter 23. mars

2. Du får igjen gearet gjennom GM. Når du får tilbake accounten etter en scam, så står det at du skal kontakte GM hvis noe gear skal mangle. Disse itemene får du da igjen gjennom mail, som regel uetn enchants. Du kan osgå få med enchants, alt avhenger av hvilken GM som behandler deg. Da kan du da få tilbake de itemene du mistet.

Det er ikke alltid du får begge alternativene, (som sagt) alt avhenger av hvilken GM som behandler deg - og hvor mye informasjon du har.

Endret av Syvertsen
Skrevet

Noe som forvirrer meg. Bare når noen har kommet seg inn på din acc og skiftet passord kalles det hack. Men det er ikke reellt. Det er ikke hack om det er en nabo eller kompis, som du har nevnt passord/brukernavn for. Sry, måtte bare si det xD Det er litt irriterende når 80% egentli ikke er hack.

Så var det til, hva du sitter igjen med. Dette kan ingen svare på. Kanskje du har vært heldig, å i værtfall har sko! Det får bare tiden vise :) Ønsker deg uansett lykke til ;)

PS: Vet ikke hvilken type "hack" dette var. en ekte, eller en klumset med passord versjon. ALDRI gi passord brukernavn til noen, UANSETT! :) Har spillt wow, siden det kom. aldri blitt hacket. Men har heller aldri gitt passordet mitt til noen xD

Skrevet

Jeg ble hacka, og der snakket jeg med GM og jeg måtte oppgi ca dato, og nevne alle itemsa jeg hadde(etter at jeg hadde sendt inn hack melding på wow-europe og fått tilbake PW). Han sa han skulle fikse det, og jeg fikk tilbake alle itemsa jeg hadde fra før, tilogmed de jeg ikke hadde nevnt(hadde glemt dem) i alt ca 20-30epic deler. Eneste jeg mista var gold og proffesions.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...