Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

NTLDR is missing - maskinen vil ikke boote


Anbefalte innlegg

hei kver gang maskinen skal til å boote fra cd-rom så kommer det Ntldr is missing.

Maskin består av:ABIT IP35 PRO, P35, Socket-775,Intel Core 2 Quad Q6600 Prosessor 2,4GHz,XFX GeForce 8800GT 600M 512Mb,OCZ Gold XTC 4096MB DDR2 PC6400 KIT,tagen 430w...,western digital 250g og ein seagte barcuda 320g.Kva er det så gjer at eg ikkje får til å boote???

Takk for alle svar :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei kver gang maskinen skal til å boote fra cd-rom så kommer det Ntldr is missing.

Betyr det at du ikke får denne feilmeldingen når du booter fra harddisk?

 

Skjer dette med alle CD'er du forsøker å boote fra?

 

Eg får feilmedling når eg booter fra cd er,eg kan jo ikkje boote fra hardisken,når ikkje har fått instlert os enno :cry:

 

 

hei kver gang maskinen skal til å boote fra cd-rom så kommer det Ntldr is missing.

Betyr det at du ikke får denne feilmeldingen når du booter fra harddisk?

 

Skjer dette med alle CD'er du forsøker å boote fra?

 

Eg får feilmedling når eg booter fra cd er,eg kan jo ikkje boote fra hardisken,når ikkje har fått instlert os enno :cry:

Lenke til kommentar
Eg får feilmedling når eg booter fra cd er,eg kan jo ikkje boote fra hardisken,når ikkje har fått instlert os enno :cry:

Sorry, men jeg er ikke tankeleser, så jeg visste ikke at du ikke hadde installert Windows ennå.

 

Etter feilmeldingen å dømme har du kommet et lite stykke på vei i installsjonen (- noen filer er kanskje allerede kopiert til harddisken? -), og/eller PC-en leter etter filer på harddisken men finner dem ikke.

 

Hva skjer om du kobler fra harddiskene og prøver å boote fra CD da?

 

Jeg antar at du har satt opp PC-en til å boote fra CD/DVD først, og deretter fra harddisk. Dette fungerer ikke alltid. Noen ganger har jeg vært nødt til å trykke "F8" (?) ved oppstart for å få opp en boot-meny der jeg kunne velge hvilket device jeg ville boote fra. Se om din maskin har noe lignende. Dette valget kommer gjerne opp samtidig med "Press F2 to enter BIOS" eller noe sånt.

Lenke til kommentar
det kan jo rett og slett være at CD/DVD-ROM'en din begynner å bli sliten og derfor ikke klarer å lese den bootbare plata og derfor går videre til å forsøke å boote fra HDD. Kan du f.eks få brent ut en ny på en PC som fungerer?

naij,det er ikkje cd-romen:S noen som har noen andre forslag?????????????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...