Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tette stygge skrue/spiker hull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har drevet å flyttet litt rundt på rommet mitt nå. Hengt opp en del nye bilder osv. Etter det har det dukket opp en del stygge hull i veggene etter skruer som stod der fra før av. Er det noen som har tips til hvordan man får bort disse hullene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det kommer litt an på hva veggene på rommet er bekledd med.

Er ikke helt sikker på hva der er kledd med egentlig. Det er ikke vanlig panel, men en slags tapet med mønster. Det er ikke vanlig tapet, men jeg tror det er plater som er limt på veggen.

Skrevet

Tror du mener da smart panel/ MDF plater. Det beste er nok å bruke en fin sparkel. Det blir å sparkle over hullene og male over der du har sparklet, men hvis disse var ferdigmalte plater er det veldig vanskelig å få fargen til å stemme siden disse platene kom ferdig spraylakkert fra fabrikken. Hvis du har malt disse selv så er det best å bruke det spannet du har hvis det kan gjøres. Men sjansen er stor for at det vil bli et skille hvertfall når det gjelder glansen hvis det er lenge siden det er malt.

Skrevet

Det er en maler som har malt det så jeg har ikke noe spann hjemme. Må vell skaffe et fargekart og prøve å finne den rette fargen. Men det er snakk om kun to hull her som ikke vises så veldig godt så det har ikke så mye å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...