Gå til innhold

Mist Define, noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Lurer på dette kabinettet selv, da mist pleier å være rimelig stille og grei kvalitet...

 

Hva med en test? :)

 

Mist define førsteintrykk:

 

Fikk kabinettet i hus i går.

 

Akkurat så lite og smekkert som jeg håpet på.

Selve sammenskruingen er solid.

 

Fronten i "børstet stål LOOK" holdes på plass av magneter. Ikke noe skrangling der i gården. godt med plass til disker og optisk drev. Selv tenker jeg å ha bare en disk og en dvd spiller i boksen.

 

Powersupply settes i fra innsiden.

 

Disk og drev kan festes uten verktøy med noen fjærbelastede holdere. Spennt på hvordan dette virker i praksis.

 

Blir montering først i morgen Søndag. Så post gjerne spørsmål så skal jeg se om jeg kan skrive noe vettugt om det når jeg har fyrt opp maskina.

 

Dette er et lett kabinett uten at det virker ustabilt. Stor og fin vifte i bakkant som kan kobles rett på hovedkortet. Ingen 4pins molex Veldig glad for det da jeg jeg ikke har viftestyringspanel.

 

Til så lenge

 

-Øyvind

Lenke til kommentar
*bump*

 

Elsker utsende og at det komme med støydempende matter.

 

 

Litt mer info til jeg får tatt noen ordentlige bilder. (og finner ut hvordan jeg kan poste de :-) )

 

Pc-i slottene harhurtig kobling. Disse virket tettsitttende og stramme slik at de ikke slarker.

Fikk dessverre litt trøbbel med å sett inn skjermkort da den ytterste dvi-porten buttet i kanten. For å få kortet på plass skrudde jeg ut festeskrueen ved siden av dvi-porten. Da jeg endelig fikk lirket det på plass viste det seg at strammehempen tok inni ytterkant på skjemkortet. (ASUS HD3650) Dette kortet er i seg selv ganske lite og lett, så det kommer ikke til å bli noe problem, at kortet står fritt uten stramming.

 

Ledningen fra usb i front/toppen samt powerknappen kan tres mellom frontdeksel og chassis og ut gjennom hull inne i kabinettrommet. Dette gir fint og ryddig kabinett. dessverre blir kablene fra lyd- og mikrofonuttaket i toppen litt korte når jeg gjør det på denne måten. De når derfor ikke frem til connector på hovedkortet. Connector sitter nedest til venstre på mitt ASUS P5K hovedkort.

 

I morgen kommer prosessoren en Intel core 2 E6320. Så da blir det litt mer "mekking".

 

Mer updates sener

 

til så lenge

 

-Øyvind

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kjøpte denne kassa jeg og, var litt nysgjerrig.

Kjøpte i samme slengen en mist 600w psu

 

Jeg finner det underlig at en mist psu passer så dårlig i et mist kabinett.

Den passer jo, men man må lirke og tvinge litt vel mye i overkant.

 

I mine øyne er dette er møkka kabinett. Muligens bra for de som ønsker et lite og stille

kabinett. Men for meg ikke dette godt nok. Når microplex først tar på seg å lage et mist kabinett, så burde de i mine øyne gjøre en bedre jobb en dette.

 

Det både ser billig ut og er billig. Plastikk , og ustødig. Dårlig plass innvendig, og en underlig vifte i bakkant.

 

Styr unna! Det finnes mye bedre ting til omtrent samme pris.

 

 

/me mumler noe om at lian li kassa blir brukt en stund til

Endret av b@rgen
Lenke til kommentar

Bestillte også ett og har nå fått det i hus.

Førsteinntrykket er dårlig - må til og med feste 5.25 brønnen med noe petter smart greier da denne er helt løst i mitt kabinett (To av festene som normalt er sveiset, er løse)

Det fulgte ingen dokumentasjon med (ikke det at jeg trenger det, men det er alltid kjekt)

Det var et minimum av skruer med (akkurat som ikea), og noe jeg reagerte på med en gang - manglende reset switch...Ingen katastrofe dette, men det hører liksom med mener nå jeg.

Stålet er utrolig tynt - faktisk lurte jeg på om det ikke var ALU alt sammen - det var nemlig veldig lett og slarkete. En kunne liksom "spille sag" med kabinettveggen da det bøyde seg som en vifte når en løftet det ut og ristet på det..

Kablene som følger med virker også korte - her er det spart mye på ledningslengden!

Viften som følger med er en noname sak - aner ikke hvordan den virker men det hørtes nesten ut som det var noe slark i denne også.

 

Så i utgangspunktet kan dette kabinettet virke som noe forbasket lureri som burde vært solgt til kr 195,-

 

Alt håp er ennå ikke ute dog..er det stille så skiter jeg i alle svakheter for det eneste målet jeg hadde var å få tak i et kabinett som kunne være med på å dempe støy. All innmat er nemlig kjøpt med dette som eneste krav.

 

Så gjenstår det å se om kabinettet kan hjelpe til på dette.........

Lenke til kommentar

Da er det testet. Kabinettet har ingen støydempende effekt i forhold til mitt gamle kabinett selv om mitt gamle var et standard ALU kabinett uten demping av noe slag. Slottene for (PCI) kort bak har også en temmelig idiotisk festeanordning som gjør at f.eks mange vil få problemer med å feste dem. Det er dessuten svært så trangt å skyve kortene ned - kommer fort i skikkelig klem med hovedkortet.

Ledningene er av det korte slaget.

LED lampen som sitter under power knappen er festet dårlig og rives lett av festet sitt (jeg måtte lime mitt på plass igjen).

Powerknappen er noe skikkelig plastikk ræl. Løsner fort.

Metallet i kabinettet er generellt dårlig sveiset/festet/naglet sammen.

Døra er plastikk, men føles faktisk helt ok (hurra noe positivt)

Monterte inn et Micro ATX kort og fant i alle fall ikke det trangt..masse plass til overs.

Ingen problemer med å feste power supply som andre har meldt (har et corsair VX 450W)

Metallet bøyes lett (er svært tynt)

Det er litt dempende gummi til å feste HD (vel - det ser ut som tape, men det var nok tenkt å kunne dempe litt..effekten er dog lik null)

Vifta bak støyer noe (men trolig ikke mye for folk flest, jeg vil helst ikke høre den, men det gjør jeg altså her..)

 

Konklusjon : Ikke verdt pengene.

Lenke til kommentar

Jeg synes flere her er helt på jorde. Jeg synes dette kabinettet funker helt fint. Dere vet at data skal behandles med varsomme hender, faen er det dere driver med a? Røsker og brekker og vifter rundt med side dekslene og diverse andre deler?! Jeg hadde ingen problemer, og det er nok pga jeg behandler ting varsomt. Alt falt riktig på plass, og jeg har god plass.. Kjøpte en CPU kjøler http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343837 som er 16cm opp fra hovekortet og det passa fint inn. Ingen problemer med plass. Kjøpte en mist strømforsyning også, og den passa rett inn.. Eneste negative med kabinettett er PCI feste annordningen bak. Den passer dårlig med dagens skjermkort som går over 2 slotter. Men når jeg skrudde av denne pci festeren (som tok 30 sec) og brukte vanelig festemetode med skruer så gikk det knirkefritt. Er ett Asus GTS8800 kort. Og den vifta som er bak bråker jo nesten ikke i det hele tatt. Skal du ha noe roligere så må man investere i vannkjøling. Men det er jo min mening. Og alle kan ha sin egen mening om det. Jeg er hvertfall veldig fornøyd med det, men som sagt, Ting må behandles pent. Synes det var billig og enkelt kabinett som er stilrent og har ett enkelt design. Ikke noe for folk som skal fjortiss modde kabinettene.. ;)

Lenke til kommentar
Jeg synes flere her er helt på jorde. Jeg synes dette kabinettet funker helt fint. Dere vet at data skal behandles med varsomme hender, faen er det dere driver med a? Røsker og brekker og vifter rundt med side dekslene og diverse andre deler?! Jeg hadde ingen problemer, og det er nok pga jeg behandler ting varsomt. Alt falt riktig på plass, og jeg har god plass.. Kjøpte en CPU kjøler http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343837 som er 16cm opp fra hovekortet og det passa fint inn. Ingen problemer med plass. Kjøpte en mist strømforsyning også, og den passa rett inn.. Eneste negative med kabinettett er PCI feste annordningen bak. Den passer dårlig med dagens skjermkort som går over 2 slotter. Men når jeg skrudde av denne pci festeren (som tok 30 sec) og brukte vanelig festemetode med skruer så gikk det knirkefritt. Er ett Asus GTS8800 kort. Og den vifta som er bak bråker jo nesten ikke i det hele tatt. Skal du ha noe roligere så må man investere i vannkjøling. Men det er jo min mening. Og alle kan ha sin egen mening om det. Jeg er hvertfall veldig fornøyd med det, men som sagt, Ting må behandles pent. Synes det var billig og enkelt kabinett som er stilrent og har ett enkelt design. Ikke noe for folk som skal fjortiss modde kabinettene.. ;)

 

Tja

 

Denne "fjortisen" på 38 år med 17 års erfaring i bransjen er uenig med deg. Det er helt sikkert. Flott at det funker for noen få, men jeg velger å tro at de aller fleste som har et aboslutt av minmums forventning til denne kassa blir minst like skuffet som flere av oss.

Å slenge ut påstander og delvis person karakteristiker som du gjør, velger jeg å overse. Du vet nok ikke bedre.

 

behandle pent...hvordan kan du vite hvordan folk behandler tingene sine? Du bare antar at vi alle er rasende rotekopper som ikke bryr seg en tøddel hvordan vi behandler utsyret? Den påstanden provoserer meg ikke så rent lite.

 

peace :)

Endret av b@rgen
Lenke til kommentar

Kommentarene vedr. ubehøvlet håndtering var sikkert siktet på meg gitt de kommentarene jeg skrev vedr. dårlig kvalitet og ting som løsnet her og der..

 

Men som 40 åring (VIC 20 og CBM 64 generasjonen) med 25 års erfaring med PC-er (17 år profesjonellt)...så føles nesten litt ekkelt å bli karakterisert slik.. Jeg har ikke tall på antall datamaskiner som er skrudd sammen opp gjennom årene..

 

Nå var jeg kanskje litt upresis i min karakteristikk av kabinettet slik at ting kunne misforstås, men tro meg - det er finnes bedre alternativer der ute til en billigere penge.

 

Jeg vil samtidig etterlyse noe en kunne få kjøpt før som faktisk fungerte som støydreper..en kasse av tre med 5-6 cm skum inni hvor det var montert en stor vifte bak som tuslet på noen og hundre omdr. i minuttet....Selve PC-en ble plassert inni i denne..og den enorme vifta bak stod for kjølingen..Hele greia så altså ut som en diger pc-kasse som en kunne putte PC-en inni..Med dør og hele pakka... Vi hadde noen slike på begynnelsen av 90 tallet der jeg jobbet den gang..Jeg kastet min da jeg flyttet inn i ny bolig på midten av 90 tallet og monterte da PC-en i boden som lå vegg i vegg med kontoret..denne innvendige boden fungerte som et server rom og på kontoret hørtes ingenting...Dro kabler i skjulte kanaler gjennom veggen til uttak på kontoret...Det snodige er at noen år etterpå kom konsulenter inn og foreslo det samme for arbeidsmiljøet på arbeidsplassen...De som ikke har opplevd fullstendig stillhet på et kontor har virkelig gått glipp av noe.....

 

Noen som vet om disse kassene er å få kjøpt?? Å lage dem selv kunne en vel også gjøre..Alternativt integrere en pc inn i et møbel??? Da snakker vi kabinett.....

Lenke til kommentar

Jeg bare synes det er merkelig at ting løsnet. Det sitter hvertfall godt i mitt kabinett. Men det er jo godt mulig at ting kan ha produksjons feil eler at ting har løsnet under transport. Det har jeg opplevd med kabinetter tidligere. Tenkte ikke på deg (datafeilen) som fjortiss. Det var mer en generell ting til folk som er ute etter modda pc'r med alienware look, så er ikke dette akkurat førstevalget. Det blei spurt etter erfaringer med dette kabinettet, og jeg må få lov til å være uenig med deres synspunkter og si mine egne erfaringer. Selvom du har drevet med data i 25(17) år og jeg i 15 så kan vi ha forskjellige erfaringer.

 

Når det står at ting løsner og kontakter i frontpanelet blir revet og og at sidedørene bøyer seg, så forstår hvertfall jeg det som at man ikke behandler ting så veldig pent. For jeg har ikke opplevd noen av de tinga der med mitt kabinett eller noen tidligere kabinetter.

 

Jeg er også lite opptatt av støy fra maskinen, for jeg hører alltid på musikk for å få inspirasjon til mitt arbeid(3d artist). Dere som er "støyalergikere" har nok en annen oppfatning av det med at viftene i kabinettet bråker.

Endret av Wisur
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...