Gå til innhold

Vannkjøling, ekstremt varmt


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en Zalman Reserator 2 på min pc, men den blir ekstremt varm. Cpu'n ligger på over 60 grader ved vanlig bruk(!)

 

Vannet går rundt som bare det og allikevel er komponentene så varme...

Radiatoren er så varm at jeg brenner meg når jeg tar på tanken :blush: .

 

Har kjøling på CPU og GPU. Kun GPU'n er overklokket :hmm: .

 

 

Hva kan være galt? Systemet er vifteløst, vil det hjelpe mye å sette inn en radiator ekstra med vifte? Anbefalninger?

Hardwar'n står i min signatur...

 

 

 

På forhånd takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er uten vifter slik at du må nok vente kjøling med det tatt i forbehold.

Selv om det så synes jeg at temp var rimelig unaturlig høy.

Har den vært slik siden du fikk den eller er det noe som har kommet over tid?

Kan være et det hjelper å ha det helt fylt med veske.

 

Hvis ikke så vil det nok hjelpe å hive inn en radiator med en vifte på. Hvis ikke kan du sette en bord vifte, som blåser på den. Det vil nok hjelpe godt. Billigere å mindre jobb enn å kjøpe en radiator.

Lenke til kommentar

Den har alltid vært så varm siden jeg fikk den... :(

Tanken er også fylt helt opp til toppen.

 

Kan det være at cpu'n begynner å bli litt sliten? Scorer 500 poeng mindre i 3dmark 06 nå enn det jeg gjorde da den var ny.

 

Når jeg har spilt en god stund hender det faktisk at pcen fryser og/eller skrur seg av. Da har cpu'n nådd 80 grader.

 

Tenkte at jeg kanskje kunne overklokke litt da jeg gikk til innkjøp av vannkjøling, men det ser dårlig ut gitt... :p

Lenke til kommentar

CPU blir ikke sliten. Du har kjøpt et vannkjølingssystem som er laget for stillhet og ikke ytelse. Med gal montering av vannblokk og altfor lange slanger, kan du risikere vanvittig varm CPU. men når selve reseratoren blir glodvarm, er det tydeligvis ikke montering av vannblokk som er problemet. Sett en bordvifte mot reseratoren, og du vil få lavere temperatur. Det er også viktig at reseratoren står slik at varmen forsvinner oppover: ikke under et bord, men ved siden av. Det står også i manualen hvordan du IKKE skal plasser reseratoren høydemessig også. Det bør heller ikke være noen varmeovn i umiddelbar nærhet ;)

Lenke til kommentar

Takker;)

 

Har nok gjort det meste riktig tror jeg i forhold til høyde og sånt.

Eneste som kanskje kan være en grunn er at hovedkortet ligger...Det blir vel dårligere flow da? :whistle:

 

Men uansett, hele radiatoren blir også varm, så det er nok ikke det som er hovedgrunnen.

 

 

Anbefalninger til radiatorer?

Lenke til kommentar
En elegant løsning på problemet ditt kan jo være denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=Z...amp;mcat=14s280

han sa vel relativt tydelig fra at han hadde en reserator 2, altså passer ikke denne.

 

uansett, du kan vel prøve å legge reseratorene vannrett? hvis ikke d skjer noe galt da, jeg vet ikke så mye om denne løsningen, eller som nevnt ha en vifte som blåser gjennom...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...