Gå til innhold

Hjelp til redigering av GIF animasjon


Anbefalte innlegg

Er ikke sikker hvor jeg skulle poste dette, så moderator får flytte viss det er feil.

 

Problemet er:

Jeg har laget en 2d animasjon i pivot. Hadde tenkt å legge til lyder og tiltler i et videoredigeringsprogram, men det fikk jeg ikke til. Programene jeg har prøvd å bruke er windows moviemaker og pinnacle studio 10. Det rare er at jeg fikk lagd to filmer i moviemaker før jeg ikke fikk lagt til en litt lenger animasjon jeg hadde laget.

Problemet er at når jeg skal legge til animasjonen (er gif. fil) så kommer det opp error i moviemaker og i pinnacle er bildet bare stille uten noen bevegelser.

Så er det noen som har en løsning, eventuelt et annet program jeg kan redigere med?

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er så rart at du ikke får det til å virke. Husk at en gif-animasjon kun er i 256 farger, mens at andre "vanlige" filmformater er i 24 bits eller mer farger. Dessuten vil ikke framerate og muligens heller ikke oppløsning samsvare med den videofila du har fra før.

 

Det du derimot kan gjøre, det er at for alle frames i gif-animasjonen, eksporterer du de til en rekke jpg-bilder i en mappe.

Så laster du ned programmet jpgvideo som kan sette enkeltbilder sammen til en avi filmfil ved bruk av de dekoderne du har installert på maskinen.

 

Så er det ikke umulig at du får til å inkludere denne avi-filen i filmprosjektet ditt. Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Da trenger jeg litt hjelp igjen.

Har 514 jpg bilder. Og hva skal jeg velge i jpgvideo for at filmen skal bli helt smooth ?

Legg merke til at du kan velge mellom flere dekodere. Hvis du installerer flere dekodere så får du flere valgmuligheter.

 

Smooting av det som har vært gif-bilder kan ikke gjøres med jpgvideo. Der må du bruke et program som har det innebygget. Hvis du f.ex bruker IrfanView så vil du kunne kjøre en batch conversjon på alle bildene og gjøre de mer smooth.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...