Gå til innhold

Hjelp Readyboost På Vista


cencer77

Anbefalte innlegg

Noen som har et lurt løsningsforslag på hvordan man kan fjerne hurtigbuffer fra en enhet?

 

Meldingen jeg får når jeg skal aktivere "Readyboost":

"Det finnes en hurtigbuffer en annen enhet i systemet. Fjern hurtigbufferen fra den aktuelle enheten før du oppretter en hurtigbuffer på denne enheten"

 

Enhenten jeg skal aktivisere Readyboost på er en Apacer AH421, som er Readyboost klar...

 

Har søkt og lest etter mulige løsninger på nett, men finner ikke en dritt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, detter gjør at jeg ikke får testet ut "Readyboost". Derfor jeg skrev; <..fjerne en enhet..>

Jeg vet jeg prøvde med min gamle Apcer 2gb minne...men da fikk jeg bare beskjed om at den ikke var rask nok. Har aldri fått opp skjermbilde der jeg kan velge å skru den av(slik man ser av et skjermbilde på ms sine sider)

 

Se vedlagt fil, for å se meldingen jeg får med den gamle minnebrikken...

Jeg får ikke opp melding der jeg kan velge om å ikke bruke enheten som "Readyboost".

 

Derfor lurte jeg på om det var noen smarte hoder der ute som har forsket litt...

 

Har vært inni "regedit" der data for usb minne ligger og prøvd å fjerne gamle "spor", men til ingen nytte...

readyboost_properties.pdf

Endret av cencer77
Lenke til kommentar

To see the performance counters for ReadyBoost:

 

1. Click on the Start button.

 

2. Click on Control Panel menu option. When in the Control Panel, change to classic view by clicking on the Classic View option.

 

3. Double-click on the Administrative Tools icon.

 

4. Double-click on Reliability and Performance Monitor icon.

 

5. In the left menu click on the Performance Monitor under the Monitoring Tools category.

 

6. In the right pane, click on the green + sign (BIG GREEN Plus Sign) to add new counters.

 

7. Under available counters, scroll down until you see ReadyBoost Cache and double-click on it to expand.

 

8. Select ReadyBoost counter(s) that you'd like to watch by left-clicking on it and then clicking on the Add button. The counter will now "display" in the right side panel.

 

9. After selecting the counters you'd like to "watch", click OK and the monitor selection panel will close, leaving you with your monitoring window.

 

10. After choosing the display options you like: - Click File/SaveAS, and choose a Folder/FileName that you'll remember. Now save your work, and anytime you feel the need to watch your cache at work, load the "saved" file.

Lenke til kommentar

Edit: Åh. Unnskyld. Googlet og så at dette var en Ekstern USB minnepen. Og ikke en Bærbar Maskin. Kan jo forsatt være noe innebygde greier.

 

Du! Det kan hende at du har Minne INNEBYGD i Hovedkorttet på maskinen. De kommer ut med slikt nå.

Og du sier jo at Maskinen er ReadyBoost klar. Og det sier jo at du har innebygd Minne for ReadyBoost, og at den brukes.

 

Som sakt: Min maskin er ikke Readyboost klar. Men ved og sette i en minnebrikke så har den jo Readyboost. Skjønner? Dermed har du minne på hovedkortet som ikke er Ram som kjøres som ReadyBoost.

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

Er et "turbo-intern minne" på maskinen, men den ligger ikke på stasjon E:

 

"Det finnes allerede en hurtigbuffer på E:. Fjern hurtigbufferen på den enheten før du oppretter en hurtigbuffer på denne enheten"

 

Er også en melding jeg får opp når jeg plugger den inn.

 

Kan jo også si at noe av det første jeg prøvde da problemet oppsto, var at jeg lastet ned utility prog. fra Apacer.com "AH421 Handy Steno 2.0 Repair Tool V2811" Uten at det var til noe hjelp...

 

 

Roper fortsatt: HELP!!

Endret av cencer77
Lenke til kommentar
Jeg synes ikke feilmeldingen var glassklar i dette tilfellet ...

 

Men kan det være så enkelt at du ikke kan bruke en ekstern USB-penn som ReadyBoost Cache når du har turbo-memory i maskinen fra før? Må du disable turbo-memory først?

 

At feilmeldingen ikke er glassklar får du ta med ms ;)

 

Men å disable turbo-memory....da går vinninga opp i spinninga...

 

Er det noen som har prøvd ut Readyboost funksjonen? Har en erfaring eller to å dele med meg?

Lenke til kommentar

jeg har en Geil dual channel 1GB minnepinne som brukes som readyboost. Utrolig nok gir den PC-en et ganske solid puff når det gjelder loadetid i spill. Har 4gb ram på systemet, så kan ikke si jeg merker store forskjellen i Vista, men i spill er den fin

Og jeg tror ikke det går an å ha flere readyboost-enheter på systemet, så hvis du har innebygd readyboost på PC-en ( det er bærbar du har?) kan du ikke bruke usb-minnepinne i tillegg

Lenke til kommentar

Turbo Memory eller Ready Boost... Har Turbo Memory... og nå har jeg også Ready Boost :D

 

Plugga inn 4gb...Tenkte jeg kunne bruke den til noe nyttig(Backup av bilder)

MEN nå fikk jeg opp spørsmålet om jeg ville bruke den som Ready Boost!!

 

Så nå får man se om det blir noe Boost på maskina...(Acer 5920G)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...