Gå til innhold

nettvekskortet ikke funnet, hva er problemet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nå installert mandrake 9.1 beta3 og det finner ikke mitt nettverkskort (integrert med nforce1 chipsett), har kjørt en rpm -driver-pakke fra nvidia beregnet for mandrake 9.0, nettverkskortet finnes fortsatt ikke, hva kan være feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

poenget med chipsett-drivere til nvidia er vel at de innholder alt som trengs til onboard deler på hk (minnekontrollere, lyd, nettverk osv.), eller tar jeg feil, det gjelder i alle fall for nvidia drivere under windos

Skrevet

Når begynte nvidia med nettverkskort??

Vel.. du får nok bla opp i manualen å finne ut hvem som har produsert nettverkosrtet.. Og da kan du søke etter hvem modul det nettverkskortet bruker.

Skrevet

Integrated MAC in MCP-D

RealTek 8201L PHY

finner ingen løsning på google, bare folk som har problemer med den nettverksdelen. er det noen her som bruker onboard nettverkskort til nforce eller nforce 2

Skrevet

Hei

Slik jeg forstår det så kjører du Mandrake 9.1 beta? og har lagt inn driverne som er kompilert og pakket for MDK9.0?.

I så fall PEBCAK. Eneste løsning vil være å installere source rpm og kompilere selv (I og med at du kjører en beta som det ikke er støtte for enda.)

Leste du den forrige threaden du startet om dette problemet? Tror jeg nevnte det der også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...