Gå til innhold

Vanskelighetsgrad på forskjellige Heroic Instancer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjorde min første Heroic Instance i går, Mechanar.

Jeg var tank med min Druid(self buffed: 23300 Armour, 14600HP, 25,5% dodge, uncrittable).

Vi hadde en del wipes men klarte alle bosser, Priesten som har 1400+ heal(holy spec) sa at på noen mobs som slo hardt var det vanskelig å holde meg i live.

Vi er alle fra samme guild og dette var den første Heroic vi gjorde i sammen.

Jeg lurer på om det er noen Heroic instancer som er regnet som lettere enn andre slik at vi kan gjøre dem til jeg får litt bedre gear?

Det har vel også litt med erfaring å gjøre også, første boss wipa vi 2 ganger på, andre Boss klarte vi uten å wipe, og siste boss 4 wipes. Når vi bytta strategi på Siste boss så gikk han ned med en gang(feare adds og maks dps, alle gangene vi wipa prøvde vi å drepe adds som førte til at healer slet med mana og folk døde en etter en).

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes Mech er veldig enkel, samtidig som Shattered Halls er litt vanskelig. Nå skal det sies at jeg har hatt grupper som wipet som bare juling i Mech, mens jeg har vært i grupper som ikke wipet en eneste gang i Shattered Halls.

Er selv en prest med 1800 healing og CoH specc. CoH synes jeg gjør heroics mye enklere enn hvis man har divine spirit build.

Edit: Synes også Black Morass er relativt enkelt.

Endret av Darth Kjell
Skrevet

Steamvaults, shattered halls, shadow lab og mana tombs(siste boss ihvertfall) er relativt vanskelige(kanskje også arcatraz, men har aldri vært der i heroic)

Disse anbefaler jeg ikke å prøve før du og resten av gruppa har bra gear

Skrevet

Sethekk Halls er heller ikke så ille. Det eneste som er litt vrient i Mech er vel de patrolerende charger-robotene.

Skrevet
Sethekk Halls er heller ikke så ille. Det eneste som er litt vrient i Mech er vel de patrolerende charger-robotene.

Og delen før siste bossen. Og andrebossen kan være tung å holde aggro på for en prot warr. Personlig erfaring.

Skrevet

Nja, hvis du løper tilbake til heisen mellom hver gruppe går det fint. Og ja, andrebossen er også litt kjip, men vi har pleid å skippe hun på heroic.

Skrevet

3 bossen er jo veldig enkel.. har du 1 mage, kan du la han sheepe siste mobben til dere har full mana igjen. ungå heisen, for bossen kan bli bugga

Skrevet
The Slave Pens, Hellfire Ramparts og The Mechanar er relativt lette.

Enig i dette, hvor Slave Pens sannsynligvis er den enkleste.

Vanskelighetsgrad kommer an på mengde CC, tanks helse og healers mengde healing.

Skrevet
Disse anbefaler jeg ikke å prøve før du og resten av gruppa har bra gear

Hva er egentlig klassifisert som bra gear for Heroic? Blå med litt epic?

Skrevet

Det kommer veldig ann på hvor gode de er til å spille classene sine

Og det går jo heller ikke å si at fordi du har 3 epics så har du bra nok gear til heroics, da det ikke er fargen på itemet som bestemmer hvor bra det itemet faktisk er(til en viss grad ihvertfall)

Skrevet
Det kommer veldig ann på hvor gode de er til å spille classene sine

Og det går jo heller ikke å si at fordi du har 3 epics så har du bra nok gear til heroics, da det ikke er fargen på itemet som bestemmer hvor bra det itemet faktisk er(til en viss grad ihvertfall)

Ser den, jeg fikk noe PVE gear før jeg byttet til PVP spilling. Klarte meg greit i normal, men har mye bedre forståelse for spillet nå :)

Hva med S1/S3 gear og vindicator?

Skrevet (endret)

Vel pvp gear har ikke hit, ikke defense og dårlig mana regen

Om du har nok av det nevnt over kan du fint gå for pvp gear da det ofte har endel "bedre" enn blues fra instancer på rå stats som ap/spelldmg/healing etc(litt avhengig av class osv seff)

Endret av daruu
Skrevet

Blågeara palatank her.

Kan lett tanke:

Mech

Shattered Halls

Sethekk Halls

Ramparts

dette er de jeg har prøvd. Vi var også i Slave Pens, men wipa som bare juling på trash, de slo meg alt for hardt.

Skrevet

Virker som om det er stor forskjell på vanskelighetsgrad i heroics. Jeg og 3 andre i guildet 4mannet Underbog uten problemer, men fikk problemer i Arcatraz.

I mange tilfeller synes jeg at rewards i heroics (epics fra siste boss, badges) er verdt strevet som noen heroics er.

Skrevet

Det er litt vanskelig å si hva som er bra nok gear for heroics. Det kommer litt an på hva resten av gruppen har.

Jeg har f.eks 1800 healing, noe som er mer enn nok til vanlig. Om tanken derimot har dårlig gear, må jeg ha bedre gear for å kompensere (siden han/hun da vil ta mer skade).

Tror at enkelte klasser (pure dps) har større nytte av PvP gear enn tank og healer.

Jeg kunne ikke tenkt meg å løpe rundt i PvP gear som healer. Hadde fått alt for dårlig regen da.

Noen PvP-deler er det greit og ha. Ringer og våpen er som regel veldig greie og ha. For meg som bruker primal mooncloth er det fint med et par PvP-ting slik at jeg får litt stamina (PM-settet har ikke noe).

Skrevet

Rart at mange syns andre boss i Heroic Mech er hard, vi klarte han første forsøk men slet spesiellt på siste boss. Og da droppa også The Sun Eater som ingen i gruppa kunne bruke. Blir vel å prøve Slave Pens og Ramparts, spesiellt Ramparts fordi jeg kan få et bra Epic tanke belte der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...