Gå til innhold

Trådløst internett, kobler seg av, må restarte router


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Utstyr:

Bærbar Acer 9303wsmi, innebygget trådøløst n.verkskort. Har en Linksys Wireless-G 2,4ghz 54mps router. Har internett fra Canal Digital. Linksys er koblet til modem fra c.digital.

 

Problemstilling:

Siste uken plaget med at nettet kobler ut. Står at jeg er tilkoblet mitt nettverk, men mottar/sender ikke informasjon. Ordner seg når jeg restarter Linksys router. Kan ikke observere mangel på lys på modem fra C.digital. Får IKKE opp feilmeldingen om begrenset tilkobling.

Har ikke gjort noen endringer den siste tiden som skulle tilsi at dette skjer. Skal kjøre et virusscan, men har F-secure på 100% når pcen er på, tviler på virus.

 

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat samme problemet, internettet stopper etter jeg har brukt det til nedlasting/opplasting. Så hvis jeg laster ned med .torrent, så stopper tilkoblingen etter 30-35 minutter.

 

Skulle gjerne hatt ett svar å gitt deg, men jeg skjønner ikke hva det beror på. Men har en mistanke om at det er NextGentel som setter en stopper for linja mi.

 

Har du NextGentel?

Lenke til kommentar

Har dere skjekket hvilke kanaler som andre bruker i nærheten av dere, alså naboer. Hvis de kjører på f.eks kanal 6 og 11, da er det best for deg/dere og kjøre på kanal 1.

Grunnen til at deres nett detter ut kan da være hvis dere bruker samme kanal som naboen føre til at ruteren tror naboens datapakker er til dere, og da blir det bare tull. Interference kalles det. Har hatt dette selv av og til, men leste meg fram til dette med kanaler og interference og skiftet kanal selv, da løste floken seg. Hvis det er masse nettverk rundt dere, kan det også være greit forandre litt på beacon. Sett tallet litt ned, regner med at det er rundt 100 hos dere,,det er det nominelle. Men settes denne verdien litt ned, f.eks til 80 er det ikke noe problem. Lykke til :)

Endret av kaeksen
Lenke til kommentar
Har dere skjekket hvilke kanaler som andre bruker i nærheten av dere, alså naboer. Hvis de kjører på f.eks kanal 6 og 11, da er det best for deg/dere og kjøre på kanal 1.

Grunnen til at deres nett detter ut kan da være hvis dere bruker samme kanal som naboen føre til at ruteren tror naboens datapakker er til dere, og da blir det bare tull. Interference kalles det. Har hatt dette selv av og til, men leste meg fram til dette med kanaler og interference og skiftet kanal selv, da løste floken seg. Hvis det er masse nettverk rundt dere, kan det også være greit forandre litt på beacon. Sett tallet litt ned, regner med at det er rundt 100 hos dere,,det er det nominelle. Men settes denne verdien litt ned, f.eks til 80 er det ikke noe problem. Lykke til :)

 

Hmm, høres ut som en sannsynlighet. Hvordan sjekker jeg hvilke kanaler naboene kjører på?

Og viktigst, hvordan endrer jeg/vi dette?

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat samme problemet, internettet stopper etter jeg har brukt det til nedlasting/opplasting. Så hvis jeg laster ned med .torrent, så stopper tilkoblingen etter 30-35 minutter.

 

Skulle gjerne hatt ett svar å gitt deg, men jeg skjønner ikke hva det beror på. Men har en mistanke om at det er NextGentel som setter en stopper for linja mi.

 

Har du NextGentel?

 

 

Hadde akkurat samme problem selv, spesielt ved nedlasting av torrent og 2 eller 3 PC er koblet opp sammtidig.

 

Da mistet jeg nett tilgang og router måtte restartes, av og til hjalp det med reparer kobbling.

Satt da router opp som rent AP, og etter det har det fungert knirkefritt.

 

Det var hvist noe med att ved for mange koblinger mot nettet spesielt ved bruk av torrent sa ble det en "overflow" i buffer på router eller noe i den dur... husker ikke eksakt hva det var. Prøvde både med Belkin og Linksys router

Men du kan jo prøve å "strupe" litt inn på torrent klienten din

Endret av just4fun
Lenke til kommentar

Hmm, høres ut som en sannsynlighet. Hvordan sjekker jeg hvilke kanaler naboene kjører på?

Og viktigst, hvordan endrer jeg/vi dette?

---------------------------------

 

Har du winxp, kan du laste ned http://www.netstumbler.com/

Her kan du sjekke hva de trådløse nettene i nærheten av deg bruker. Dette programmet fungerer dessverre ikke i Vista. Har ikke funnet noen alternativ som fungerer der...

Lenke til kommentar
Hmm, høres ut som en sannsynlighet. Hvordan sjekker jeg hvilke kanaler naboene kjører på?

Og viktigst, hvordan endrer jeg/vi dette?

---------------------------------

 

Har du winxp, kan du laste ned http://www.netstumbler.com/

Her kan du sjekke hva de trådløse nettene i nærheten av deg bruker. Dette programmet fungerer dessverre ikke i Vista. Har ikke funnet noen alternativ som fungerer der...

Selvfølgelig bruker jeg xp, så dette skal jeg sjekke. Kan man endre kanalen jeg er på med netstumbler også?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg har akkurat samme problemet, internettet stopper etter jeg har brukt det til nedlasting/opplasting. Så hvis jeg laster ned med .torrent, så stopper tilkoblingen etter 30-35 minutter.

 

Skulle gjerne hatt ett svar å gitt deg, men jeg skjønner ikke hva det beror på. Men har en mistanke om at det er NextGentel som setter en stopper for linja mi.

 

Har du NextGentel?

 

 

Hadde akkurat samme problem selv, spesielt ved nedlasting av torrent og 2 eller 3 PC er koblet opp sammtidig.

 

Da mistet jeg nett tilgang og router måtte restartes, av og til hjalp det med reparer kobbling.

Satt da router opp som rent AP, og etter det har det fungert knirkefritt.

 

Det var hvist noe med att ved for mange koblinger mot nettet spesielt ved bruk av torrent sa ble det en "overflow" i buffer på router eller noe i den dur... husker ikke eksakt hva det var. Prøvde både med Belkin og Linksys router

Men du kan jo prøve å "strupe" litt inn på torrent klienten din

 

Hmm. Tror at jeg har samme problem, men det skjer også når jeg laster ned ting, kan være hva som helst fra en liten filmsnutt på windows mediaplayer og andre programmer. hvordan løste du det? Hvordan setter du opp router'n som rent AP? Og hvordan "Struper" du torrent klienten din? Er ikke akkurat den fyr'n som er mest inni PC-en. Har XP og bruker Bitcomet.

Endret av Blue_rabbit
Lenke til kommentar
Jeg har akkurat samme problemet, internettet stopper etter jeg har brukt det til nedlasting/opplasting. Så hvis jeg laster ned med .torrent, så stopper tilkoblingen etter 30-35 minutter.

 

Skulle gjerne hatt ett svar å gitt deg, men jeg skjønner ikke hva det beror på. Men har en mistanke om at det er NextGentel som setter en stopper for linja mi.

 

Har du NextGentel?

 

 

Hadde akkurat samme problem selv, spesielt ved nedlasting av torrent og 2 eller 3 PC er koblet opp sammtidig.

 

Da mistet jeg nett tilgang og router måtte restartes, av og til hjalp det med reparer kobbling.

Satt da router opp som rent AP, og etter det har det fungert knirkefritt.

 

Det var hvist noe med att ved for mange koblinger mot nettet spesielt ved bruk av torrent sa ble det en "overflow" i buffer på router eller noe i den dur... husker ikke eksakt hva det var. Prøvde både med Belkin og Linksys router

Men du kan jo prøve å "strupe" litt inn på torrent klienten din

 

Hmm. Tror at jeg har samme problem, men det skjer også når jeg laster ned ting, kan være hva som helst fra en liten filmsnutt på windows mediaplayer og andre programmer. hvordan løste du det? Hvordan setter du opp router'n som rent AP? Og hvordan "Struper" du torrent klienten din? Er ikke akkurat den fyr'n som er mest inni PC-en. Har XP og bruker Bitcomet.

 

 

Hei.

Er selv bruker av Nexgentel og Utorrent.

Bruker selv speedtouch modem og det fungere helt fint, men så fort jeg kobler til et trådløst nettverk så starte helvete, eller rettere sagt så er det brannmuren som stopper all inn og utgående seeding, dvs at det stort sett er kun noen få kbs i steden for 200 kbs og opp på linjen, vet ikke helt sjøl hvordan jeg skal løse dette, men jeg vet at det er en side med port forwarding som mul kan gi en vei ledning. http://portforward.com/routers.htm

Lenke til kommentar

Har 1 PC koblet til kabel, PS3, 2bærbare trådløst og en HTC Touch... aldri hatt et problem trådløst.

Bruker da Bitlord som torrent.

 

Kjører dere egen trådløs router etter routeren fra NGT må dere deaktivere DHCP, om dette ikke gjøres kan det bli kluss.

 

Har selv Speedtouch 585i.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har samme problemet nå.

 

Lasta ned torrent med 1.9Mb/s i 20 minutt, så mista jeg det. Måtte restarte router.

 

Så prøvde jeg igjen idag tidlig, men da gikk det bare sekunder før jeg mista det. Måtte restarte routeren igjen.

 

Nå gikk jeg inn på innstillingene og satte maks nedlastingshastighet til 600 Kb/s, og nå fungerer det.

Irriterende. Noen som har funnet ut hvordan fikse dette?

 

Er ja, snakk om en laptop koblet til via trådløst nettverk.

 

EDIT: Strupa det til 1Mb/s nå. Er også fortsatt oppe.

Endret av eiv880
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Har også problemer med belkin router.

Når dere snakker om AP er det aksess punkt dere mener? Det er i alle fall ikke på.

 

Vi har 2 pcer tilkoblet med kabel og ca. 3-4 trådløse. Plutselig detter nettet ut, og jeg pinger vg med eksempel 2000ms, jeg er tilkoblet og får kontakt med router, men får ikke kontakt ut av routeren.

 

Routeren er koblet til Telsey boks fra Lyse, 10/10mbit. Nettet faller ut uavhengig av bittorent og stor pågang.

 

Har også sjekket network stumbler, vårt nett kjører kanal 11, og det er kun ett nett i nerheten og det har kanal 6.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei, Jeg har samme problem, laster ned torrent-filer og plutselig kobler internett fra.

Jeg så på dette med de kanalene, men jeg finner ikke ut hvordan man endrer dette.

Jeg fant ut at både her og hos naboen går det på kanal 6, og lurer på om dette kan være problemet...

er det noen som vet noe annet som kan være galt eller hvordan jeg evt. fikser dette?

Tusen takk for alle svar :=

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nettet faller fortsatt ut, jeg bruker ikke bittorrent på dette nettverket.

Men jeg har en pc jeg bruker som server for hjemmesiden min, det vil si at det er en del tilkoblinger av og til.

 

Bør ikke routeren min fikse dette?

 

Noen innstillinger jeg kan gjøre?

 

 

Router info:

Belkin

Version Info

Firmware Version

F5D7230v4_UK_6.00.14

Boot Version

v1.04

Hardware

4.00.01

Serial No.

BEL7d6b486

 

For mer info se denne posten jeg postet før i dette emnet.

Endret av KlikkaMongo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...