Gå til innhold

Den uoffisielle Explorer-tråden


SideburnsKongen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unnskyld meg?

Har ESP nokon gong i det heile hatt ein modell som heiter Explorer? Nei.

Har Gibson det? Ja. Har nokon andre hatt det? Nei. Kven var først ute med det originale Explorer-designet i 1958? Jo, Gibson. EOD.

 

Det blir som å seie at Stratocaster = Ibanez. Kjøss meg hardt bak.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Unnskyld meg?

Har ESP nokon gong i det heile hatt ein modell som heiter Explorer? Nei.

Har Gibson det? Ja. Har nokon andre hatt det? Nei. Kven var først ute med det originale Explorer-designet i 1958? Jo, Gibson. EOD.

 

Det blir som å seie at Stratocaster = Ibanez. Kjøss meg hardt bak.

Ok, sorry. Dreit meg ut litt der ja. Men det jeg sier er at jeg liker de formene ESP har som er nesten helt like som explorer, bare spissere :)

Lenke til kommentar

Kjøpte denne fra Ebay nå, Orville Explorer. Orville, som dere kanskje vet, er gibson/epiphone-avdelingen i Japan. Sånn kvalitetsmessig skal den ligge et sted mellom Korea-Epiphone og USA-gibson. I følge serienummeret, kommer gitaren med japanske pickuper, men den ene er visst bytta ut med en USA-pickup, en ceramic tror jeg. Gitaren er laget i 97 på Terada-fabrikken, som også har laget gitarer for gretsch og martin, samt endel av de jazzgitarene til Ibanez på 80-tallet. Den kosta en god del mindre enn de epiphone-explorerne de selger i Norge, så tror det var et godt kjøp. Så da får vi bare håpe den ankommer i en bit!!

 

7196_12.JPG

 

76bd_12.JPG

Lenke til kommentar
Unnskyld meg?

Har ESP nokon gong i det heile hatt ein modell som heiter Explorer? Nei.

Har Gibson det? Ja. Har nokon andre hatt det? Nei. Kven var først ute med det originale Explorer-designet i 1958? Jo, Gibson. EOD.

 

Det blir som å seie at Stratocaster = Ibanez. Kjøss meg hardt bak.

 

Vel, ESP hadde på 90-tallet en modell som ble kalt for ESP EXP, altså en explorer. Den største forskjellen mellom en EXP og en MX-250,MX-220 eller en MX-130 er vel i hovedsak at EXP var bolt-on. Så jo, ESP har hatt en explorer og har enda gjennom MX-modellen.

Endret av hawaii2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...