Gå til innhold

Hvorfor suger alliance så hardt i BG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har spilt en del AV og andre BG`s denne helgen, og har gjort det før og.

Jeg er intet geni i tactics, og følger bare det andre gjør, eller hva leader sier.

Men, det slår meg at alliance suger hardt og villt i bg. Vi taper og taper.

Hva er det horde gjør som er så riktig? Er det påstanden om at "12 year olds plays alliance, grown up and mature plays horde" som gjelder?

Dette blir vel en tråd som får "teit tråd" "slutt å whiine" stempel og svar.

men seriøst, hva er gode tactics i AV og de andre, jeg er ute etter gode råd og hva som skal til for å snu 14-0 taps rekka.

:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første har deres level masse å si. Det er ikke et godt lag om dere er på f.eks level 21 og alliance er på 29.

Husk å ha noen til å deffe flagget og.

Dere vinner snart, om du kommer på et bra lag, som kan samarbeide.

Skrevet

Selv spiller jeg alliance og vant noe slikt som åtte av ti AV-runder i går. Det er verre med EOTS og AB.

Uansett, vinn/tap-forholdet i AV ser ut til å variere veldig ifra battlegroup til battlegroup.

Skrevet (endret)

Vel jeg spiller på Kul tiras, på lvl 70 bg eller hva det heter.

Etter å ha spilt en del premade nå, så endrer det seg litt ja.. :)

Den største forskjellen nå er at healing fungerer, og via vt eller ingame voice

klarer vi i det minste å strukturere oss og varsle skikkelig.

Antar at det er der Horde er kommet lenger enn min battlegrp da. Organisering, healing og varsling. Eller?

Endret av b@rgen
Skrevet

Som folk sier, så er det avhengig av battlegroup, dag, årstid, tid på døgnet, osv.

Men, uten effektiv kommuniksjon stiller man garantert mye svakere. Hver gang det er stille i /bg chatten, så regner jeg med tap.

Skrevet (endret)

Har spilt både horde og alliance på flere servere, og det er alltid whining i chatten.

Selv når vi vinner så klarer folka å klage;

1800-1500 favør Horde i AB, og noen klarer å utbryte "omg, Horde doesn't have any teamplay, I'm rerolling alliance!!11"

Endret av Quicko
Skrevet

Samme her. Spiller begge factions i to forskjellige battlegroups (Misery og Bloodlust). Horde dominerer Misery (hvor jeg ironisk nok har alliance-charer), mens alliance dominerer Bloodlust (hvor jeg har horde-charer).

Utsagnet "Ally/Horde sucks in BG" stemmer nok, men ikke på generell basis ettersom det, som allerede poengtert tidligere i tråden, kommer fullstendig an på battlegroup.

Skrevet

Gjorde en test i går jeg

Spilte 5 AB uten å si et kvekk, ble 5 tap gitt

Spilte 5 AB og tok kommando, sørget for at folk varslet osv. Ble 5 vinn på rad.

Kan være tilfeldig, men jeg merker jo at folk setter pris på at noen tar kommando.

Skrevet

Definer kommando...

Selv blir jeg bare irritert og sur av at en drittunge i greens camper farm og bare står og sutrer samtidig som han slenger med et par lettere konstruktive meldinger i chatten.

OMG DO THAT YOU NOOBS /kill

They are going BS <-Heey konstruktivt

OMG NOOBS NOOBS NOOBS L2P /kill

Mer ondt enn godt...

Om noen faktisk klarer å kun holde seg til det konstruktive, ja da kan det være positivt.

Skrevet

Kanskje for det at:

- ally racials suger i forhold til horde racials, enkelt og greit?

- de fleste dumme kids spiller ally fremfor horde?

- det det er lengere køer på ally siden og de derfor får mindere BG-erfaring?

Skrevet

Min prest er på Chromaggus (vet ikke hvilken BG den er i).

Alliance vinner som regel AV (kanskje 70% av omgangene).

WSG er det passe likt i og AB vinner horde mest.

EotS vinner alliance mest, men det er ikke pga av skill (eller mange på). Grunnen er at når gamet begynner, så har horde kanskje 8-10 spillere, mens ally er fullt. Da får alliance er veldig god og lett start, noe som det blir vanskelig å ta igjen etterpå.

Det du kan gjøre, er å se på healing done etter hver runde. Ofte vil du se at det laget som vinner, er de som har flest healere (som faktisk healer). Hvis du har healing spells, men er dps-specc (retri pala, enh/ele shaman etc) kan det være lurt å hjelpe til med healing av og til. Ofte kan noen godt timete heals hjelpe mye mer enn et lightning bolt.

Et annet triks er å gå for healere i stedet for dps. Ofte lurer jeg på hva ally driver med når de prøver og dps'e ned er warrior mens jeg får stå stille og rolig i bakgrunnen å heale.

Mens vi er inne på det, så er det også lurt å hjelpe healers hvis de blir angrepet.

Dette med å ta kommando kan være greit, men man må tenke over en del ting først. For noen uker siden gjorde jeg en del AV, og havnet i samme gruppe med en warrior (fra en annen server) hver gang.

Hver gang AV startet, prøvde han å ta kommando. Han sa at f.eks gruppe en og to skulle forsvare, mens gruppe tre skulle ta SP GY o.l. Det jeg la merke til var at han aldri sa at den gruppen han selv var i, skullle forsvare. Han var bestandig i gruppen som skulle angripe.

Med andre ord, hvis du skal ta kommandoen kan det være greit å ta noen av drittjobbene selv også.

Et annet triks er jo noe som alltid fungerer. Vær hyggelig. Hvis du spør pent om noen blir med å forsvare noen tårn, går det som regel mye bedre enn hvis du beordrer noen til å gjøre det. Folk liker ikke at fremmede (ofte fra andre servere) beordrer deg til å gjøre noe.

En siste ting. Har du cappet et flagg i AB, eller tatt en bunker i AV? Prøv og forsvar den. Blir helt matt når jeg ser folk tar et flagg i AB bare for å ri bort fra det med en gang.

Det er ofte de samme folkene som gjør det, som også kjefter på de andre fordi de bør l2p.

Skrevet
Gjorde en test i går jeg

Spilte 5 AB uten å si et kvekk, ble 5 tap gitt

Spilte 5 AB og tok kommando, sørget for at folk varslet osv. Ble 5 vinn på rad.

Kan være tilfeldig, men jeg merker jo at folk setter pris på at noen tar kommando.

Hvilken battlegroup spiller du i? Det kommer nok veldig an på hvor du spiller. Er selv i rampage, hvor alliance dominerer. Det å skaffe marks har blitt et lite mareritt for min del, og det er ofte at kampen starter med "let them win for fast mark". Det at alliance er småunger som ikke kan spille pvp gjelder ikke på rampage i hvert fall. Her er det horde som suger. Nå skal det også nevnes at horde ofte har 1-5(noen ganger mer) spillere mindre enn alliance og det skjer at vi ikke får fullt lag i det hele tatt.

Vurderte migrate for en stund siden, men ble værende. Uansett, så sjekket jeg ut litt i forskjellige battlegroups. Og for meg virket det som om alliance er best i flere battlegroups, uten at whineposter på wow-europe er noen fasit :)

Skrevet
Kanskje for det at:

- ally racials suger i forhold til horde racials, enkelt og greit?

- de fleste dumme kids spiller ally fremfor horde?

- det det er lengere køer på ally siden og de derfor får mindere BG-erfaring?

Ally racials suger ikke. Selv skulle jeg likt å ha tilgang til escape artist, shadowmeld og stone form.

Har ikke noe data om aldersforskjell hord/alliance, så det skal jeg ikke uttale meg så mye om. Jeg vet at i starten var det mange flere unger (mentalt sett) på alliance, men etter at f.eks Nihilum begynte å dominere og at horde fikk belf, tror jeg det har jevnet seg litt ut.

Det med lengre køer i BG for alliance tror jeg ikke har så mye med saken å gjøre. Det er jo ikke akkurat slik at du trenger å gjøre BGs mange ganger per dag for å lære deg taktikk.

Tror uansett at de aller aller fleste har gjort nok BGs til at de vet hva laget bør gjøre.

Skrevet

Slik sett er racial tingene i mange sammenhenger tidvis bra men aldri noe slik at du får et superdupert overtak. Som med min race, blood elf. Mana tap og arcande torrent er i og for seg en bra feat når du går mot mana brukende allience raser men er totalt unyttig når du kommer mot en warrior, f.eks. Så det anser jeg ikke som det største problemet.

Det største problemet er dog at mange vet ikke hvordan klassen deres fungerer og kjenner ikke til denne godt nok. Noe av årsaken kan være account kjøp, du har ikke levlet opp den klassen og kjenner derfor ikke grundig godt nok til det klassen faktisk kan gjøre. Jeg er nå bare level 50 paladin selv men ser selv hvor mye jeg vet om klassen nå i forhold til level 10 eller 20. Det å levle opp de levlene har lært meg mye om klassen min men jeg har selvfølgelig mye å lære fremdeles men det kommer over tid.

En annen ting som er problematisk, i alle fall på min server, er folk som springer rundt som noen innbitte tullinger og ikke vet hva PvP går ut på og tror det er som PvE. Jeg var i kamp mot en lock og endte selvfølgelig opp på nærmeste gravplass. Det som irriterte meg var dog at ved min side sto en rouge og så på at jeg sleit. Da jeg spurte hvorfor han ikke hjalp fikk jeg "i dont wanna gain aggro". Erm, ok.

Så noen servere er det allience som er dårlig men på min server er det dessverre horde som i alle fall som jeg har erfart som er dårlig. Taper konstant, noe som gjør at jeg er mindre og mindre på BG.

Skrevet (endret)

Gjorde et lite eksperiment i går.

Kazzak Horde (Misery) 10 runder med randoms i WSG hvor vi vant alle kamper.

Alliance eide ikke teamwork. Det ble diskutert taktikker i gruppa, og uten å overdrive både så og føltes vi mere organiserte enn Alliance.

Moonglade Alliance (Reckoning)

5 av 5 WSG alle tap

5 av 5 AV alle tap.

Battleground chatten omhandlet "you all suxx" dirge spam, your mum etc.

At det i det hele tatt er mulig å tape AV for Alliance er utrolig.

Vi har jo en stor fordel der i forhold til Horde.

Nå har jeg ikke gjort så mye pvp det siste året, men siden jeg spilte masse før er mitt inntrykk uforandret. Horde føles mere organiserte og oppfører seg som lagspillere. Alliance virker å være mere opptatt av å løpe rundt som en flokk skremte høner, og skrive uvesentlig crap i battlegroundchatten. Teamwork er nesten ikke tilstedeværende, og forsvar aner dem ikke hva betyr.

Edit: skrivefeil

Endret av Ashvan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...