Gå til innhold

Film: Engler i fra helvete - en kortfilm nominert til Amandus


Anbefalte innlegg

Filmomtale

Engler i fra helvete handler om Roger som på en måte lever to liv. Den ene dagen er han en øldrikkende sofagris, mens den andre dagen kler han seg i dameklær og sminker seg. Filmen følger livet til Roger som transvestitt. En uventet hendelse fører forholdet hans med Mathilde tettere sammen, da Mathilde også viser en annen side av seg selv.

 

Filmen har nettopp blitt nominert til Amandus i kategorien fiksjon. Alle de nominerte finner du her.

 

Kom gjerne med både positiv og negativ kritikk.

 

Klikk på linken nedenfor for å se filmen:

Engler i fra helvete

 

 

Stem gjerne nederst på siden hvis du liker den. Stemmen går til Amandus' publikumspris. Takk! :)

Endret av phex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke tilfeldigvis mulig å få filmen i bedre kvalitet?

 

Synes den var ganske grei! Skuespillerte fungerte, men kameravinklene var ikke alltid opptimale. Ser også et behov for fargekorrigering og noe lydetterarbeid (spesielt i sofagris-scenen).

Historien var litt merkelig, og jeg skjønte ikke helt slutten.

Men det var veldig underholdende, og jeg likte konseptet! Stå på!

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar
Det er vel ikke tilfeldigvis mulig å få filmen i bedre kvalitet?

Jeg kan dessverre ikke laste den opp på nytt på grunn av stemmene filmen har fått og at fristen er gått ut. Kan kanskje alltids sende en e-post til Amandus-gutta å høre om det er mulig å gjøre noe med det. Beklager dette, irriterer meg over det selv.

Synes den var ganske grei! Skuespillerte fungerte, men kameravinklene var ikke alltid opptimale.

Er enig i at kameravinklene kunne vært bedre noen ganger. Tenker da spesielt på guttekveld-scenen. På grunn av tidspress så ble både bilde og lyd litt under gjennomsnittet her. Vi vurderte å kutte hele scena. Hva tror dere om det?

Ser også et behov for fargekorrigering og noe lydetterarbeid (spesielt i sofagris-scenen).

Farge- og lyskorrigering ble ikke gjort i det hele tatt rett og slett på grunn av mangel på tid. En slik ansiktsløfting tror jeg kunne være med på å løfte filmen noen hakk selv om vi har prøvd å lyssette alt så godt vi kunne.

Historien var litt merkelig, og jeg skjønte ikke helt slutten.

Historien er litt rar/sprø ja. Er en del av filmens "varemerke". Angående slutten så er poenget at Mathilde også er litt annerledes, hun liker å kle seg i såkalte SM-klær. Som det står i filmomtalen: "En uventet hendelse fører forholdet hans med Mathilde tettere sammen, da Mathilde også viser en annen side av seg selv."

Men det var veldig underholdende, og jeg likte konseptet! Stå på!

Takk for det. Underholdning er nok vår sterke side når det gjelder denne filmen. For den er jo ikke så mye mer enn ... underholdende.

Endret av phex
Lenke til kommentar
jeg er ikke no god på konstruktiv kritikk når det gjelder film, men vil bare si at jeg syns filmen var kjempe bra.

 

satt og flira godt av den!

 

Lykke til videre

Takk for det :)

Flere kommentarer? Gjerne litt kritikk.

Endret av phex
Lenke til kommentar

En ting ikke du kan gjøre noe med, men jeg syns vi burde boikotte amandus til de kan få opp et system langt vekk fra db/blink og denslags lavkvalitetsstreamede filmer for å prøve å ivareta en noe respektabelt navn. Slik det fremstår nå virker det veeldig useriøst og lite troverdig..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
tja...det handler egentlig bare om å komprimere filmene riktig, og det er noe vi filmfolk ikke akkurat er flinke til.

Ja, det har du rett i. Noen som anbefaler noen gode formater forresten?

 

PS: I dag er det siste dagen det er mulig å stemme. Stem gjerne på filmen hvis dere vil. :)

Endret av phex
Lenke til kommentar

Takk siden sist! Hyggelig at både vi og dere vant en Amandus hver!

Synd det ikke var så mange sosialister blant norsk transvesittforbund(?) :p .

 

jeg anbefaler sorenson squeezer, den gjør underverker. rendre alltid ukromprimert ut fra redigeringsprogrammet og komprimer det med sorenson. ganske enkelt program, som også har godt avanserte instillinger hvis det er behov for det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Først og fremst, gratulerer så mye med prisen! Vel fortjent! Historien er god og godt fortalt, og det er det viktigste!

 

Ja, det har du rett i. Noen som anbefaler noen gode formater forresten?

 

H.264 begynner å bli veldig godt likt overalt... I Final Cut finner du den under quicktime, mens i f.eks. Sony Vegas er den under mpeg4/mp4 såvidt jeg husker (husk å endre innstillingene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...