Gå til innhold

Sliter...S-video til phono


manofwar

Anbefalte innlegg

Har en Nvidia skjermkort med tv ut.

 

Har tenkt å koble den til min tv skjerm via Trust Wireless løsningen til Komplett.no. Problemet er at Trusten kun har phono utganger/innganger for video mens jeg har s-video utgang for video.

 

Hvordan kan jeg løse dette?

Finnes det en overgang fra s-video til phono?...ehm

Kan jeg lage en overgang selv?

 

Andre trådløse løsninger som ikke koster så mye, vet om en fra nextgentel også men den er dyr:((

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det gjorde den ikke, og det er problemet.

 

Har også sjekket ut spaceworld, Clas-ohlson, xpert og Elkjøp men de hadde ikke noe.

 

Tror dere at en overgang fra scart til s-vhs og phono kan brukes. Hvis jeg kun bruker s-vhs og phono og lar scarten være ubrukt?

 

Tipper at det burde funke siden både phono (video) s-vhs er koblet til samme pinnene på scarten?

 

Takk for hjelpen.

Man Of War

Lenke til kommentar

Nei har ikke fått prøvd scarten. Har søkt på nettet og det kan bestilles fra utlandet har ennå ikke funnet det i Norge.

 

Komplett hadde den heller ikke.

Jeg får lete videre eller så får jeg bestille den fra utlandet.

 

Er det noen som har erfaring med å spille spill på TV? funker det bra eller er det pes?

 

Takk for hjelpen alle sammen.

Lenke til kommentar

Nei fikke sjekket opp scarten det vil ikke funke. Scarten har 21 (?) pinner dvs. at den kan bruke noen flere pinner på s-video enn den bruker på phono.

 

Må kjøpe en aktiv konverter for dette. De som har en ledning har mest sannsynlig en konverte i selve skjermkortet.

 

Mye pes, håper det smaker i etterkant også:))

Lenke til kommentar

Du kan jo alltids bare lage en overgang selv

 

kjøp en 1m s-video kabel, en phone(RCA)plugg.. kutt av den ene s-video pluggen, ta lederne å tvinn de isammen,gjør det samme med skjerminga. Så tar du å lodder lederne på ledern på RCA pluggen og skjerminga på skjerminga.

 

da har du en grei overgang.

 

Har du s-video inn på tven så vet jeg ikke om det her fungerer, men har du scart eller phono(RCA) så funger det. Har gjort det selv :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-09 12:47, manofwar skrev:

Hei JAn RUne sjekekt litt om hvordan du kan lage en overgang selv men jeg fant en beskrivelse som er litt forskjellig fra din. Kan du se på linken og fortelle meg om du har rett eller feil?


Linken:



 

Det funker garantert det som står der! Men jeg synes det er rart du ikke fikk med en slik overgang med kortet ditt.. Vanligvis er det jo både s-video- og phono-utgang på skjermkortene, men når det bare er s-video skulle du fått med en overgang. Spør der du kjøpte kortet.

Lenke til kommentar

HEi har sjekket denne adapteren fraKomplett problemet er at hvis du putter s-video inn i den på den ene siden så kommer det s-video signal ut på scarten.

 

Problemet da et at en standard RCA kabel ikke vil finne noen signal der:(( f*** for no' herk

 

Men hvis du sikkert vet at jeg kan få den på Røa så stikker jeg opp dit idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...