Gå til innhold

Backup av XBox 360 DVD-er

Rudde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tatt backup av XBox spillene sine??

Jeg har nettopp fått igjen GH3 i uspillelig tillstand -.- SÅ jeg bestemte meg for å ta backup av resten av spilla mine...

Men mitt spm er er det murlig å bare ta og kopere det som er på DVD-en på PC-en å gjøre det om til en .iso fil??

Eller må jeg ta Backup fra XBox'en med oppgradert DVD rom??

Takk for svar hvis du skjønte noe xD

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å lese spill-innholdet på en Xbox360 disk må du ha en DVD-spiller som er dedikert til å lese Xbox360 DVDer, og denne må være koblet til PC-en din. Slike spillere får du ikke kjøpt out-of-the-box i butikken. Du må bruke en DVD spiller av et bestemt merke og skaffe deg spesial-firmware til den på egen hånd.

Et alternativ til å kjøpe seg en ny DVD-spiller som skal kunne lese spillene er å bruke den DVD spilleren som står i Xboxen, men du må uansett ha spesial-firmware til den også for å ta backup av et spill og det kan være litt brysomt å hele tiden bytte mellom firmware for å spille og firmware for å ta backup, så det mest behagelige alternativet er å kjøpe en av de DVD-spillerne til PC-bruk som det er blitt laget dedikert firmware for

Her er noen av dem:

Samsung SH-D162C

Toshiba-Samsung SH-D163A

Toshiba-Samsung TS-H353A

Lurer du på mer så søk litt rundt på andre forum. Det er svært mange som har stilt dette spørsmålet før deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...