Gå til innhold

- Iphone-brukere er surfegale


Anbefalte innlegg

Det som den har, som de aller fleste konkurrentene ikke har, er det geniale menysystemet. Det slår alt av Symbian, Windows mobile og andre mobil-OS.

Ha! Den var god. Si meg...

Er OSet på iPhone åpent?

Hvis åpent er det samme som at man kan installere applikasjoner på den så vil jo iPhone være åpen om noen uker.

Kan du installere egne programmer uten å hacke den?

Nei, men om man venter to uker så kan man det.

Kan du endre menyoppsettet?

Hvilke menyer? iPhone har et "skrivebord" med ikoner.

Kan du installere Themes?

På en hacket telefon, ja. Skjønner ikke hvorfor man ikke kan godta at telefonen kan hackes.

Kan du lage mapper?

Igjen så kan man det om telefonen hackes, men det er ikke noe poeng. At applikasjoner kan hente data uten at man må bla seg til en mappe er en fordel så lenge man er på en mobil enhet.

Kan du tilpasse eller endre noe som helst i menyene til iPhone, annet enn å stokke om på ikonene?

Om telefonen hackes, ja. Og sannsynligvis kan du også det på en standard telefon om noen uker.

 

Det er lov å ta forbehold om at SDK-en slippes om noen uker. Blir riv ruskende galt å ta utgangspunkt i en iPhone med firmware 1.1.3 og glemme det som er på trappene. iPhone kommer til å gå fra halvsmart til helsmart rimelig snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som den har, som de aller fleste konkurrentene ikke har, er det geniale menysystemet. Det slår alt av Symbian, Windows mobile og andre mobil-OS.

Ha! Den var god. Si meg...

Er OSet på iPhone åpent?

Kan du installere egne programmer uten å hacke den?

Kan du endre menyoppsettet?

Kan du installere Themes?

Kan du lage mapper?

Kan du tilpasse eller endre noe som helst i menyene til iPhone, annet enn å stokke om på ikonene?

 

Du trenger ikke svare en gang, jeg kan svare for deg. iPhone: NEI. Symbian/Windows Mobil: JA.

iPhone sitt OS kan ikke en gang sammenlignes med andre smarte OS da iPhone sitt OS ikke er smart i det hele tatt og gir deg ca like mange muligheter som en generelle Java-telefon. Minus muligheten for å installere java programmer selvsakt.

 

Det er også forrykende lett å installere tredjepartsprogrammvare. Det gjør en direkte fra telefonen. her trenger man ingen kabler, eller noe PC å gå gjennom. Fort går det også.
Venligst nevn en eneste smarttelefon som ikke har denne muligheten.

 

Og slutt å sammenlign N800 med iPhone.
HVA? det er det jo DU som gjør, og ingen andre :lol: Skjønner ikke hvorfor du sammenligner med akkurat N800 egentlig. Det er slett ingen mobiltelefon. Er det bare fordi den er laget av Nokia? Kan jo like gjerne sammenligne iPhone med en Nokia TV da, eller Nokian Dekk.

 

Hva er problemet med å "hacke" en iPhone? Det er verdens enkleste sak, og gjøres på mellom 1-2 minutter per dags dato med alle versjoner. Et musetrykk og så er det gjort.

Lenke til kommentar
Det som den har, som de aller fleste konkurrentene ikke har, er det geniale menysystemet. Det slår alt av Symbian, Windows mobile og andre mobil-OS.

 

Ha! Den var god. Si meg...

Er OSet på iPhone åpent?

Nei, men det kan som sagt jailbreakes ved å trykke på en link i nettleseren. Pluss, still det spørsmålet når SDK-kit kommer :)

Kan du installere egne programmer uten å hacke den?

Praktisk talt ja. Du må trykke på den ene linken, men det kan selv en 4-åring klare. I tillegg er det mye lettere å installere programmer på iPhone enn Symbian (hadde symbian før iPhone, bare så det er sagt)

Kan du endre menyoppsettet?

Ja, ved hjelp av programmer som Customize og Stacker.

Kan du installere Themes?

Ja, og utvalget er minst like bra, om ikke bedre enn på Symbian, i tillegg til at de fleste er mer gjennomførte enn de man får på Symbian.

Kan du lage mapper?

Ja.

Kan du tilpasse eller endre noe som helst i menyene til iPhone, annet enn å stokke om på ikonene?

Ja, man kan organisere i mapper, eller bunker (blir det samme)

 

Du trenger ikke svare en gang, jeg kan svare for deg. iPhone: NEI. Symbian/Windows Mobil: JA.

iPhone sitt OS kan ikke en gang sammenlignes med andre smarte OS da iPhone sitt OS ikke er smart i det hele tatt og gir deg ca like mange muligheter som en generelle Java-telefon. Minus muligheten for å installere java programmer selvsakt.

 

Det er også forrykende lett å installere tredjepartsprogrammvare. Det gjør en direkte fra telefonen. her trenger man ingen kabler, eller noe PC å gå gjennom. Fort går det også.

Venligst nevn en eneste smarttelefon som ikke har denne muligheten.

Beklager, jeg visste ikke at man kunne installere programmer direkte fra Symbian-telefoner over WiFi/EDGE/3G. Min N73 måtte man i hvertfall installere fra PCen, men den hadde jo ikke WiFi. Men må man installere noe for å ha denne muligheten?

 

Og slutt å sammenlign N800 med iPhone.

HVA? det er det jo DU som gjør, og ingen andre :lol: Skjønner ikke hvorfor du sammenligner med akkurat N800 egentlig. Det er slett ingen mobiltelefon. Er det bare fordi den er laget av Nokia? Kan jo like gjerne sammenligne iPhone med en Nokia TV da, eller Nokian Dekk.

Hvis du ikke var mer eller mindre blind, så kan du se at brukeren hobgoblin har gjort det i mange poster.

 

Svarer i din quote. Jeg går forresten ut ifra en jailbreaket iPhone, ettersom det er lettere å jailbreake en iPhone, enn det er å installere et program på Symbian.

 

I tillegg kan jeg bare spørre deg om du vet hvorfor iPhone-eiere surfer over 50 ganger mer enn alle andre som surfer på mobilen tilsammen. Det er fordi det er så lett og en så god opplevelse å surfe med iPhone. Mye pga. alt er touch-basert, men ikke minst pga. iPhone har helt rå software. 620Mhz CPU og 512 Mb RAM, pluss 8Gb internminne finner du ikke i så mange andre telefoner.

 

Uansett hva du sier, så er iPhone mer brukervennlig enn symbian-telefoner. Det er min erfaring, og alle andre som har iPhone sin erfaring. Som sagt kjenner jeg minst 5 stk som har iPhone og har snakket med langt flere, og alle er enige. Av de som har iPhone, har de aller fleste gått fra enten SYmbian-basert mobil, eller Windows Mobile, og alle er fornøyd.

 

Men nå utvikler dette seg til en fanboy-diskusjon, og det liker ikke moderatorene. Derfor vil jeg ikke svare mye mer på iPhone vs. Symbian diskusjoner, fordi jeg ikke er interresert i å få noen advarsler.

Lenke til kommentar

Må bare legge til at jeg nok har surfet 50 ganger så ofte selv siden jeg fikk iPhone som med min SE-telefon og Nokia-telefon. Surfing er rett og slett bare MYE, MYE bedre med berøringsskjermen, Wi-Fi og bevegelsene til iPhone. Jeg savner dog Opera på iPhone pga mange store svakheter i Safari, men fremdeles er det helt HERLIG å surfe med den. Selv med alle manglene er den en god nok erstatning for PCen min.

 

Og et par ting: Telefonen kan hackes, det gjøres på under 3min uten noen avansert scripting. Alle i Norge har hacket den. Da må du ta med alle godene du får av hacking når du setter opp telefonens styrker/svakheter. INGEN her har en ikke-hacket telefon.

 

Batteriet er forresten ikke allverden. Det holder en dags tid med musikk og eBook. Men den kobles jo selvsagt til PCen så snart jeg kommer hjem for å synke musikk og kalender, og da lades den til neste dag uansett.

Lenke til kommentar
idiotisk diskuss dette ble da! hvorfor skal de som ikke har den kverrulere så mye? test den da vel , før dere babler om hacking og multiTouch!

:roll:

 

jeg har brukt symbian i årevis og det kan ikke sammenlines nei. føles som å gå fra OS X til win2000!

 

Å gå fra Symbian til iPhone-OSX føles som å gå fra OSX til Win2000? Det er vel heller omvendt?

 

jeg har ikke ladet på snart 5 dager her :) WIFI står konstant på og jeg er positivt overasket ! men har lest at batteriet plutselig blir dårlig etter 6 mnd bruk da...

 

iPhone har et batteri på 1400mAh, så batteriet er ikke dårlig. Med forsiktig bruk varer iPhone fint en uke på én ladesyklus. Om batteriet plutselig skulle bli dårlig etter 6 måneder tror jeg det hadde blitt ramaskrik og store skriverier i avisene. Tror nok heller det er snakk om én enkelt bruker på ipod1.no som opplever problemer med batteriet? :)

Lenke til kommentar
idiotisk diskuss dette ble da! hvorfor skal de som ikke har den kverrulere så mye? test den da vel , før dere babler om hacking og multiTouch!

:roll:

 

jeg har brukt symbian i årevis og det kan ikke sammenlines nei. føles som å gå fra OS X til win2000!

 

Å gå fra Symbian til iPhone-OSX føles som å gå fra OSX til Win2000? Det er vel heller omvendt?

 

jeg har ikke ladet på snart 5 dager her :) WIFI står konstant på og jeg er positivt overasket ! men har lest at batteriet plutselig blir dårlig etter 6 mnd bruk da...

 

iPhone har et batteri på 1400mAh, så batteriet er ikke dårlig. Med forsiktig bruk varer iPhone fint en uke på én ladesyklus. Om batteriet plutselig skulle bli dårlig etter 6 måneder tror jeg det hadde blitt ramaskrik og store skriverier i avisene. Tror nok heller det er snakk om én enkelt bruker på ipod1.no som opplever problemer med batteriet? :)

 

Batteriet blir jo dårligere etter 6mnd. Slik er det med alle lithium-batterier. Jeg merker forskjell nå og da jeg kjøpte telefonen min i høstferien.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...