Gå til innhold

kjøpe/vente ?


Ørjan

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter i dag med MSI K7T266 Pro2-RU, 256MB (266) RAM,

og MSI GF3 Ti200. Spørsmålet er om det er verdt å oppgradere nå,

eller vente litt på fek. nye 800MHz hovedkort for Intel.

Viss oppgradering tenker jeg først og fremst på et Asus P4G8X Deluxe.

Er forskjellen i ytelsen så mye at det er verdt å vente på ?

Noen som vet når de nye hovudkortene /cpu'ene dukker opp ?

Ønsker kommentar / innspill på dette.....

 

mvh

Ørjan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare 1,33GHz. Den raskeste som passer er AthlonXP 2100+

Spiller BF1942, colin, N4S HP....og sikkert mye mer jeg ikke kommer på i farten siden det er litt stressende på jobb i dag.

Er klar over det alltid vil komme noe bedre, data er noe dritt :smile:

Tanken er at det blir en oppgradering i år. Bør jeg ta den nå, eller får 800MHz så mye å si at jeg bør vente ? Tenker litt på Doom3....

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville ventet 2-4 mnd og kjøpt XP2100+ da. (ca 500kr?) og sett an litt på skjermkort. Muligens kjøpt Radeon 9700, RV350, Geforce 4Ti4x00 eller NV31. Kommer litt an på ytelsen på de nye kortene og prisen om 2-4 mnd.

 

Skal du kjøpe nytt system med 800"MHz" buss + skjermkort så må du nok belage deg på noen tusenlapper ekstra.

Lenke til kommentar

Både på prosessor og skjermkort fronten vil det i løpet av høsten komme mye spennende nyheter fra bla. Amd med sin ClawHammer prosessor. Intel lanserer sine 800Mhz FSB prosessorer med støtte for pc3200/400mhz RAM i mars måned. ATI med sine meget inntresante 350 grafikkbrikker og nVidia sine Geforce FX nv30/35 brikker(nv30 kommer i mars!) :woot:

Min konklusjon er at hvis du ikke har kjempe behov for pc nå med det første kan du heller glede deg til høsten. Jeg har også tenkt å kjøpe meg ny pc nå, men har funnet ut at det virker som høstens produkter er mer "attraktive" for å si det sånn :yes:

Skal man først "svi" av noen lapper kan det være lurt å ta seg god tid og se hva markedet har å by på...

Lenke til kommentar

Takker for alle svar. Kan nok se ut som om jeg venter litt

til for å se hva som dukker opp. Å svi av noen lapper ekstra

har jeg god erfaring med (når jeg tenker meg om så ble det

plutselig litt negativt :) )

Viss noen har flere argumenter så må dere bare slenge de ut.

Ønsker alle en riktig god helg.

Lenke til kommentar

Jeg vet det kommer mye snacs til høsten, ja. Men det at vi mener det blir snacs betyr jo også at prisene vil bli skyhøye. (i hvertfall de første månedene.)

 

Skal man være realistisk så tror jeg ikke det blir fornuftig å kjøpe noe Opteron, Athlon 64 eller Intel Pentium 4(5?) med 800MHz buss før rundt juletider og kanskje til og med etter nyttår. (januar 2004)

 

Derfor mener jeg det er mer fornuftig å tenke seg en oppgradering mellom nå og januar 04 som er relativt billig og gir grei ytelse for enda en stund fremover. (slik jeg beskrev over her)

 

Når det gjelder de spillene du spiller så vil det nok mest lønne seg med ny CPU. Sjekk denne oppgraderingsguiden.

Lenke til kommentar
Jeg ville ha gjort følgende. Kjøpt en xp2400 (må flashe bios først) Så ventet på ati r350 for så å kjøpe 9700pro (da burde prisen bli ganske lav) Remember: Ligg alltid en generasjon bak utviklinga.

MSI K7T 266 Pro 2-RU støtter tydeligvis ikke XP 2400+. Den støtter max XP2100+ og da kun den med Palomino-kjerne. Det ser ut som om det er best for deg å kjøpe XP2100+ (palomino) så fort som mulig, før de blir helt utsolgt. Eller evt. å sjekke bruktmarkedet. Det er nok den beste oppgraderingen du kan gjøre nå. (De spillene du nevnte er svært CPU-avhengig som du ser i artikkelen jeg linket) Skjermkortet spiller mindre rolle og er mye dyrere å oppgradere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...