Gå til innhold

Epic fokuserer på konsoller


Anbefalte innlegg

I bunn og grunn (i mine øyner) handler det bare om penger... jeg ønsker jeg kunne ha sagt at "jeg vissssssste dette kom til å skje" for 1-2 år siden, og at CliffyB har nå fått blod på tann, men dessverre levde jeg i troen om at Epic ville alltid sette PC spillere i første rekke (og ikke nødvendigvis fordi det er de som har støttet Epic sine ekstremt gode utgivelser gjennom tidene).

 

Ikke for det om. Jeg kan godt kjøpe alle deres fremtidige spill til XBox'en eller PS3'en, men som enkelte andre har sagt allerede, så er noen typer spill best på PC (etter min mening).

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dumbed down, auto aim og playmo kontrollere.

 

soffaløvene tar makten!

 

Gears of war.. lol.

 

Epic just made it to my bucket of suck.

Men når de kun er ute etter pengene og driter i å lage

kvalitets produkter så fortjener de kanskje å få konsoll

folkene som kunder :>

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så mange PC-fans som hater konsollspill?

 

Det er ikke ofte man ser at konsollfans klager over bilspill/sportspill til PC, men med én gang det er en nyhet om et skytespill/strategispill på konsoll tar det maks to minutter før en eller annen har begynt å sutre over aim og bare må påpeke at de helst ville ha spilt med mus.

 

PC-spillere trenger ikke å klage over FPS på konsoll akkurat som konsollspillere ikke klager over sportspill på PC.

Lenke til kommentar

Så lenge det er drittspill (etter min mening) som Gears of War vi går glipp av på PC, så er jeg likeglad.

 

Nesten ingen av de nyere spillene som blir utviklet både for konsoll og PC, er verdt å spille for min del. Den dagen de slutter å lage interessante spill på PC, slutter jeg å spille helt.

Lenke til kommentar

 

Er det nettopp det som skader PC-miljøet? X360 har vel høyest attach-rate selv om man kan piratkopiere der og ikke til PS3. Det piratkopieres mer på PC i europa, allikevel står PC-spill sterkere her enn i USA.

 

Ellers selger vel PC sånn ca like mye som en "mellomgod" konsoll. Dvs mindre enn de beste, mer enn de dårligste.

 

AtW

 

Mellomgod konsoll, hva mener du med det utsagnet?

Att Gears Of War er medium grafikk på 360?

 

Jeg har selv medium på pcen her hjemme og det ser mye styggere ut på pcen en det gjør på 360

Kjører medium innstillinger i 800x600 på pc til 7500kr :p

 

T85

 

Jeg mener det jeg spesifiserte i setningen rett etterpå, dvs at spill selger mindre enn på konsollene som selger best, men mer enn på de om selger minst, mao selger PC som en "mellomgod" konsoll.

 

Om du har kjøpt en PC til 7500 og må kjøre 800'600 så har du vel neppe priioritert spill på noen som helst slags måte når du kjøpte PCen, men det er sikkert riktig som du sier, de innstillingene ser helt sikkert dårligere ut en 360-versjonen.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Mellomgod konsoll, hva mener du med det utsagnet?

Att Gears Of War er medium grafikk på 360?

 

Jeg har selv medium på pcen her hjemme og det ser mye styggere ut på pcen en det gjør på 360

Kjører medium innstillinger i 800x600 på pc til 7500kr :p

 

T85

 

Må være noe alvorlig gale hjemme hos deg da , hvis du ikke kan kjøre høyere instillinger .

Lenke til kommentar

Skrur jeg høyere så lagger det som ett svin skal jeg si deg, lagger til og med når jeg har det på 800x600..

 

AtW: Det er faktisk fakta, det er til og med finere på vanlig tv altså en gammel 21"CRT med rgb enn det som vises på pcen min.

 

Synes det er bra utviklere fokuserer på konsoll i helheten, siden det er ganske mangen som hater konsoll bare pga dem ikke har så veldig mange "finesser" som pc har..

Jeg tror jeg logger av denne diskusjonen

 

T85

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Skrur jeg høyere så lagger det som ett svin skal jeg si deg, lagger til og med når jeg har det på 800x600..

 

AtW: Det er faktisk fakta, det er til og med finere på vanlig tv altså en gammel 21"CRT med rgb enn det som vises på pcen min.

 

Synes det er bra utviklere fokuserer på konsoll i helheten, siden det er ganske mangen som hater konsoll bare pga dem ikke har så veldig mange "finesser" som pc har..

Jeg tror jeg logger av denne diskusjonen

 

T85

 

Som jeg sa, det er helt sikkert riktig at det ser dårligere ut på 800'600 på medium enn på x360. Men sammenlikningen med pris er litt meningsløs, om man prioriterer spill i det hele tatt, så får mang lett en PC til 7.5k som kjører TF2 vesentlg bedre enn det. Jeg har også PCer i den prisklassen som kjører TF2 dårlig, men det er fordi de er designet med andre oppgaver som fokus.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er kun 1 årsak til at Epic har lyst å skifte beite og det kommer mellom linjene. De sier at PC spill selger rundt 1 million enheter på det meste (rundt der) mens Gears of War har solgt 4.5 millioner.

 

Jeg kan enkelt oppsummere med 1 tegn grunnen til Epics endrings holdning:

 

$

Lenke til kommentar
Da må du jo anta at folk som piratkopierer ikke kjøper spill, og det er neppe tilfellet.

 

AtW

 

Det er ikkje tilfellet, nei. Det var bare satt på spissen. Men trenden er heilt klar dei seinaste årene: Spel som er retta mot den kundegruppa som piratkopierer mest, selger dårlegare og dårlegare år for år. Mens det er utradisjonelle PC-spel som er meir retta mot kundegruppene som piratkopierer minst, som selger klart mest.

Lenke til kommentar
Det er kun 1 årsak til at Epic har lyst å skifte beite og det kommer mellom linjene. De sier at PC spill selger rundt 1 million enheter på det meste (rundt der) mens Gears of War har solgt 4.5 millioner.

 

Jeg kan enkelt oppsummere med 1 tegn grunnen til Epics endrings holdning:

 

$

 

Epic solgte fleire PC-spel før i tida. Til og med før dei gav ut UT3 beit eg meg merke i at dei skylder på piratkopiering for dårleg salg på PC, og salgstallene til UT3 er blitt mildt sagt elendige. Så det blei nok den siste spikeren i kista for PC-spel fra den fronten.

Lenke til kommentar
Det er kun 1 årsak til at Epic har lyst å skifte beite og det kommer mellom linjene. De sier at PC spill selger rundt 1 million enheter på det meste (rundt der) mens Gears of War har solgt 4.5 millioner.

 

Jeg kan enkelt oppsummere med 1 tegn grunnen til Epics endrings holdning:

 

$

 

Epic solgte fleire PC-spel før i tida. Til og med før dei gav ut UT3 beit eg meg merke i at dei skylder på piratkopiering for dårleg salg på PC, og salgstallene til UT3 er blitt mildt sagt elendige. Så det blei nok den siste spikeren i kista for PC-spel fra den fronten.

 

Online-spill er vel ikke nevneverdig plaget av piratkopiering? Virker jo litt merklig å skylde på det for UT3, UT# er dog et rimlig uinteressant spill, prøvde det en liten stund, og det fenger lite.

 

AtW

Lenke til kommentar
Online-spill er vel ikke nevneverdig plaget av piratkopiering? Virker jo litt merklig å skylde på det for UT3

 

'According to Epic producer Tanya Jessen, 50% of Unreal Tournament 2004 owners never went online on PC.'

 

'Epic's Capps carried a similar tone. "PC gaming is really falling apart," he revealed. "It killed us to make Unreal Tournament 3 cross-platform, but Epic had to do it," adding "the market that would buy a $600 video card knows how Bittorrent works."'

 

Du får lese desse sitatene eit par gongar, så får du tru kva du vil.

Lenke til kommentar
Hvis det beste han kan komme opp med er Gears of War, så er det kanskje like greit han holder seg til konsoll. PC-gamere er nok litt mer kresne enn som så, så da er det ikke rart han vil holde seg til konsoller.

 

Synd det ikke er sant at vi er mer kresne. :/

 

Visst er vi det. Vi kan tross alt velge og vrake mellom spill som det passer oss fordi vi kan laste ned fullversjonene og teste det ut.

 

Er ikke spillet noe for deg? Last ned et nytt.

Konsollspill som du har kjøpt føler du en obligasjon til å spille selv om det er crappy.

 

Ut ifra ditt utsagn høres det mer ut som at pc spillere er mindre kresne, siden de bare laster ned alt og går videre om de ikke liker det. Mens konsoll spillere må være kresne i valgene sine siden de "må" betale for spillene.

 

Er ganske sært å sutre over at ett selskap som bruker milloner av kroner på å utvikle spill faktisk må prioritere å kunne betale sine ansatte, enn å lage spill som en ganske stor andel av målgruppen sikkert bare vil laste ned.

 

Og ATW, angående "Da må du jo anta at folk som piratkopierer ikke kjøper spill, og det er neppe tilfellet." Vel, spørs jo, referer du til spillet de har lastet ned for å teste eller ett helt annet ett? Og, uavhengig av dette ville jo alt annet være å anta at de betaler for noe de allerede har brukt litt tid på å laste ned og har klart til spilling på datamaskinen. Det gjelder ikke alle, men jeg tror singelplayer spill er spesielt utsatt for dette.

Lenke til kommentar

Om alt PC fantaster kan argumentere til er hva som er teknisk best er jeg glad jeg eier en konsoll ved siden av PC-en min. For jeg bryr meg om spillene er morsomme å spille, ikke om PC versjonen har litt fler pixler og hva pokker. Har det like gøy med Command and Conquer 3 på xboxen som på PC-en.

 

Har heller aldri blitt frustrert på at kontrollen ikke er like presis som musa jeg har stående ett par meter lengre bort, jeg tar heller rumble på xboxen og spiller sammens med en kamerat.

 

Fatter ikke hvorfor så mange på PC siden forlanger at deres preferanser og teknisk overlegenhet skal være mål enhet for hva andre syns er morsomt. Hver gang ett FPS eller RTS kommer til konsoll blir det sutring om hvor mye bedre det ville vært på PC. Ingen her MÅ spille disse spillene, ei heller tvinges de til det. Blir som å klage på hva naboen har til middag...

Lenke til kommentar
Om alt PC fantaster kan argumentere til er hva som er teknisk best er jeg glad jeg eier en konsoll ved siden av PC-en min. For jeg bryr meg om spillene er morsomme å spille, ikke om PC versjonen har litt fler pixler og hva pokker. Har det like gøy med Command and Conquer 3 på xboxen som på PC-en.

 

Har heller aldri blitt frustrert på at kontrollen ikke er like presis som musa jeg har stående ett par meter lengre bort, jeg tar heller rumble på xboxen og spiller sammens med en kamerat.

 

Fatter ikke hvorfor så mange på PC siden forlanger at deres preferanser og teknisk overlegenhet skal være mål enhet for hva andre syns er morsomt. Hver gang ett FPS eller RTS kommer til konsoll blir det sutring om hvor mye bedre det ville vært på PC. Ingen her MÅ spille disse spillene, ei heller tvinges de til det. Blir som å klage på hva naboen har til middag...

 

Spillene blir ikke mindre morsomme å spille av bedre grafikk og større utvalg i kontrollmuligheter. Det er nok derfor folk ikke liker det, fordi de vet det kunne vært enda bedre på PC.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ikke mindre, for all del. Men nødvendigvis dårligere? Tja, kanskje bare jeg som legger spillbarhet litt forran. Tross alt ser de fleste spill idag mer en god ut og de fleste utviklerne legger opp til fornuftig kontroll oppsett på default. Men, er det noe å klage på om ett RTS kommer på konsoll? Eller FPS?

 

At selskap går over til konsoll er jo forståelig om de føler piratkopiering ødelegger for store deler av inntekten deres. Selv har jeg liten tiltro til at ungdom betaler fullpris for hvert spill de spiller når de kan laste det ned gratis fra nettet. Ikke alle spill/personer (uavhengig av aldersgruppe) selvfølgelig, men du fatter poenget. Å tro alle laster ned kun for å teste er naivt, samtidig er det å regne hver nedlastede kopi som ett tapt salg idioti.

Lenke til kommentar
Ikke mindre, for all del. Men nødvendigvis dårligere? Tja, kanskje bare jeg som legger spillbarhet litt forran. Tross alt ser de fleste spill idag mer en god ut og de fleste utviklerne legger opp til fornuftig kontroll oppsett på default. Men, er det noe å klage på om ett RTS kommer på konsoll? Eller FPS?

 

At selskap går over til konsoll er jo forståelig om de føler piratkopiering ødelegger for store deler av inntekten deres. Selv har jeg liten tiltro til at ungdom betaler fullpris for hvert spill de spiller når de kan laste det ned gratis fra nettet. Ikke alle spill/personer (uavhengig av aldersgruppe) selvfølgelig, men du fatter poenget. Å tro alle laster ned kun for å teste er naivt, samtidig er det å regne hver nedlastede kopi som ett tapt salg idioti.

 

Spill er nesten uten unntak bedre å spill (om enn marginalt) når det er penere grafikk. Og kontrollere kan ha mye å si. At man legger spillbbarhet foran er greit nok, det er det ingen som protesterer på, men det er allikevel noe irriterende med dårligere grafikk og kontrollere enn nødvendig, spillet blir dårligere enn det trenger å være. Så sånn sett skjønner jeg godt at noen kan irritere seg over å måtte kjøpe et spill de liker til konsoll.

 

At ungdom betaler fullpris for hvert spill de spiller gratis er det vel heller ingen grunn til å tro nei. Men hadde de kjøpt mer om de ikke lastet ned? Kan det tenkes man bare spiller mer pga kopiering? Det er vansklig å si, i europa er feks piratkopiering mer utbredt enn i USA, men PC-spill gjør det vesentlig bedre her. Jeg har inntrykk av at piratkopiering er relativt utbredt blitt også på feks x360. Alt i alt er det vansklig å få noen klar oversikt over hva som forårsaker hva.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...