Gå til innhold

Mer penger ut vinduet!


Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ny maskin.

 

Asus A7N8X Deluxe/GD

AMD Athlon XP2700

2xCrucial PC2700 512MB CL2.5

2xWestern Digital Caviar 120GB

CompuCase CI69U6B

2xPapst 4412FGL

Enermax 460W Whispers

 

Maskinen skall ikke overklokkes. Jeg vill ha 120mm vifter i kabinetet, 80 mm bråker for mye. Skjermkortet fungerer fortsatt. Så hvordan ser maskinen ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har planer om å kjøre en støysvak maskin, så "go all the way."

Er ikke noe morsomt når du sitter igjen med en som bråker akuratt nok til i irritere deg.

Jeg vet personlig ingenting om støynivået til de WD diskene, men jeg vet at Seagate Barracude er mer stillegående (se tester). Jeg ville heller ofret litt ytelse, siden du må ha stillegående maskin.

I samme slengen ville jeg kanskje kjøpt med et vifteløs heatpipe-system til skjermkortet, og en eller annen meget stille cpu-kjøler...

 

Hvis du er lydsensitiv så er det bedre å være føre var

Lenke til kommentar

hvis den skal være stile så sag ut de grillene som er fra før, og monter nye som er bedre.

 

Monter støydempende matter

 

monter hd i sykkelslange

 

kjøp seagate

 

Kjøp en overdimensjonert stille cpukjøler

 

bruk artic silver 3 goop.

 

Og ikke kjøp et aopen kab, hater de (hadde hq48)

 

finn et sted som microplex og komponer blandingen av kab og en stillegående strømforsyning selv

 

og selvsagt 12db papst vifter

Lenke til kommentar
Jeg trenger en ny maskin.

 

Asus A7N8X Deluxe/GD

AMD Athlon XP2700

2xCrucial PC2700 512MB CL2.5

2xWestern Digital Caviar 120GB

CompuCase CI69U6B

2xPapst 4412FGL

Enermax 460W Whispers

 

Maskinen skall ikke overklokkes. Jeg vill ha 120mm vifter i kabinetet, 80 mm bråker for mye. Skjermkortet fungerer fortsatt. Så hvordan ser maskinen ut?

Hmm, har du glemt å ta med kjøler, eller har du det i fra før?

Lenke til kommentar

Og ikke kjøp et aopen kab, hater de (hadde hq48)

 

Skal han ikkje kjøpe AOpen, bare pga. at du IKKE liker det? Hehe

Det er det dummeste jeg har hørt. AOpen er knallgode kabinett. Selv har jeg ett HQ45 som har fungert godt i 3 år nu, men måtte byttes pga plass mangel. Å unasett så ser det ikke ut som han har tenkt til å kjøpe et slikt kab.

Selv så har jeg ett Chiftec Midi tårn :) genialt å billig :)

 

Ellers så ser den pc`en greit ut.. :)

Lenke til kommentar
Hvis du har planer om å kjøre en støysvak maskin, så "go all the way."

Er ikke noe morsomt når du sitter igjen med en som bråker akuratt nok til i irritere deg.

Jeg vet personlig ingenting om støynivået til de WD diskene, men jeg vet at Seagate Barracude er mer stillegående (se tester). Jeg ville heller ofret litt ytelse, siden du må ha stillegående maskin.

 

Helt enig. Jeg har byttet ut WD'en min med en Seagate pga bråket. Barracuda V finnes jo også med 8 MB cache nå, så ytelsesmessig burde det ikke være så stor forskjell. (Jeg byttet fra WD 120 GB med 8 MB cache til en Seagate 120 GB med 2 MB cache. Kan ikke si at jeg merker forskjell. Det er sikkert forskjell i benchmarkprogs, men det bryr jeg meg ikke om så lenge jeg ikke merker noe "in real life" :)

Lenke til kommentar

Ville gått for 2x 256MB PC 3200 TwinMos med Winbound for tilsammen 50 kr mere enn Crucial minnebrikkene.

 

Dette med med tanke på senere oppgradering til Barton med 200 mhz FSB. Siden prisen er det samme er det ikke tvil om hva som ville vært mitt valg. Dessuten tror jeg man ville fått bedre pris ved senere salg av minnene.

 

De Papst viftene (4412FGL) 120mm flytter mye luft, faktisk like mye som 2 stk Papst 80mm (8412N2GML) 19 db vifter. Skulle gjerne hørt om noen med erfaring fra de nevnte 120mm Papst viftene.

Lenke til kommentar

Ny liste. Glemte litt og skifte ut noen deler.

 

Asus A7N8X Deluxe/GD

AMD Athlon XP2700

2xCrucial PC2700 512MB CL2.5

2xWestern Digital Caviar 120GB

Enermax 460W Whispers

Silent Twin cpu kjøler

2x 80mm Papst 12db vifter

1 medium størrelse kabinett, kansje CompuCase

1 ny vifte på MSI G4 4400 kortet?

 

Denne maskinen skal ikke oppgraderes. Skal bytte fullstendig når Atlhon64 blir mer brukt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...