Gå til innhold

Hvilket objektiv til eos30d


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
istedenfor  EF-S 18-55 kitobjektivet kan du jo vurdere  EF-S 18-55 IS som er et betydelig bedre objektiv,det koster ca 1600 kr.

Takk for svar..har objektiv etter eos1000f ett Sigma DL 75-300 og ett Canon EF 35-80 4-5,6..er dette noe som går ann å bruke på eos30d?

Lenke til kommentar

Mener selv at et kamera som 30D fortjener bedre optikk enn 18-55 til Canon, både med og uten IS. Personlig ville jeg valgt kanskje Tamrons 17-50 f/2.8 til 3500,-

 

Grunnreglen er at man legger mer kr i optikken enn i huset for det er her bildekvaliteten blir satt, og når du spanderer et så bra hus på deg selv bør du også sørge for at objektivet holder minst like godt mål.

Lenke til kommentar
Mener selv at et kamera som 30D fortjener bedre optikk enn 18-55 til Canon, både med og uten IS. Personlig ville jeg valgt kanskje Tamrons 17-50 f/2.8 til 3500,-

 

Grunnreglen er at man legger mer kr i optikken enn i huset for det er her bildekvaliteten blir satt, og når du spanderer et så bra hus på deg selv bør du også sørge for at objektivet holder minst like godt mål.

 

Selvsagt skal en ha god optikk,men når en også må ta hensyn til andre og prioritere så holder det i massevis, bedre og sitte med et bra kamera og to ok linser enn to bedre linser og ikke kamera .

Lenke til kommentar

bedre med et veldig godt objektiv om gangen enn to halvdårlige er mer min filosofi.

 

Men for all del, jeg ser poenget ditt. Ikke meningen å snakke nedsettende om dine valg men jeg personlig syntes det er bedre å kjøpe ordentlig med en gang i stedet for å kjøpe "billig" som du bør bytte ut etterhvert fordi huset ditt ikke får gjort jobben den er god for.

 

Blir også et problem å bytte ut billigere objektiver, da salgsverdien på de er lik 0.

Lenke til kommentar
Hei der..har tenkt å anskaffe meg Canon EOS30d..er det noen som har gode råd ang.kjøp av objektiv..er nybgynner som digitalfotograf så prisen bør vel ligg der

etter(ikke kitobj)

 

eg for min del kjøpte dette Tamron 17-50f/2.8 .har ikke fått prøvd det da eg glemte å kjøpe med minne.Kommer vel ut i uken.Gleder meg

Lenke til kommentar

Ok, så alle er ikke enige om 18-55IS. La meg stille spørsmålet på en annen måte.

 

Du skal ha et objektiv som skal funger som et all around objektiv(sett at du har ingen fra før av) og dette ville være det eneste du kommer til å ha en i ubestemt tidsperiode framover. Pris; så billig som mulig, maks 4000,-..

Lenke til kommentar
Påstand: Største blender f/2.8 gir flere kreative muligheter enn f/5.6 - IS eller ikke IS.

 

Derfor mener jeg Tamron 17-50/2.8 (eller gjerne Sigma 18-50/2.8) er et klart førstevalg foran 18-55 IS.

 

 

Takk så masse for gode råd..tror nok det blir en Sigma 18-50/2.8

 

Mvh Tore

Lenke til kommentar

Er dette en OK linse??

Nei.

Tom - hard, men rettferdig. :fun:

Snakker av erfaring. Dvs jeg trodde det. Jeg har en 28-80mm 1:3,5-5.6 USM. Den er så trist at den nesten drepte foto-lysten for meg... Det ser ut som om det er 28-105mm som har tatt over den rollen. 28-85mm ser ut å være noe bedre.

 

Men en 28-85mm er ikke noe lurt valg uansett, da den ikke har noe vidvinkel.

 

Hvilket budsjett har du ?

 

Tom

Lenke til kommentar

Er dette en OK linse??

Nei.

Tom - hard, men rettferdig. :fun:

Snakker av erfaring. Dvs jeg trodde det. Jeg har en 28-80mm 1:3,5-5.6 USM. Den er så trist at den nesten drepte foto-lysten for meg... Det ser ut som om det er 28-105mm som har tatt over den rollen. 28-85mm ser ut å være noe bedre.

 

Men en 28-85mm er ikke noe lurt valg uansett, da den ikke har noe vidvinkel.

 

Hvilket budsjett har du ?

 

Tom

 

Linsa har jeg allrede kjøpt som sagt, fikk den billig brukt, det som skal handles i løpet av våren blir en 70-200 F2,8 da sansynligvis i merket Sigma...

 

Alternativet mitt nå hadde vært å bruke Kit linsa fra 350D, og er ihvertfall trist!! eller??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...