Gå til innhold

Anbefalinger av gode dokumentarer

thadon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder med å pløye meg gjennom "The world at war" boksen som jeg har kjøpt, fantastisk dokumentar. Men det jeg hovedsakelig lurer på er om noen andre kan anbefale noen andre krigsrelaterte dokumentarer? Skal i alle fall kjøpe meg BBC: Auschwitz - The Nazis And The Final Solution (selv om den ikke har noe direktemed krig å gjøre).

Takker for alle svar jeg får.

(Mener at tråden passer best her)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt om det regnes som en krigsdokumentar, men jeg lærte hvertfall masse om nynazister. American History X. Bra film i tillegg. Ikke helt dokumentar, men en film man burde få med seg.

Skrevet

på postkontoret kan de fåest en bok som heter

Den amerikanske borgerkrigen, veldig god dokumentar som slagene i den krigen, koster 200kr.

ellers kan du kjøpe en annen dokumentar som heter civil war, om samme krigen, dokumentaren er laget av Ken burns, veldig god, men du får den ikke billig koster vel 600kr med frakt og moms.

fra samme skaper har du dokumentaren the war om andre verdenskrig, også veldig god

• 2 uker senere...
Skrevet

"Declassified" serien som gikk på History Channel er veldig bra.

Ellers så har jeg to andre å anbefale fra National Geographic Channel, "Inside Al Qaeda" og "Inside the Taliban".

Skrevet

Takker, skal sjekke ut det Kenny.

Gunfrak: skal prøve å sjekke ut, synd at jeg ikke er så glad i å lese bøker lengere.

Der untergang og american history x har jeg sett, holder på med BoB

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...