Gå til innhold

Fysiske krav i millitæret?


ThorU

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig kravene i millitæret på sit ups, push ups, kroppsløft osv...?

 

Selv er jeg 15 år og tar 60 sit ups på "millitær metoden" (Noen som holder bena på en lav bukk/krakk og albuen i annehverdt kne). Jeg tar mellom 7 og 10 kropps løft i bommen, da er jeg helt nede mellom hver. Jeg tar 35 armhevninger med brystet nesten nedi bakken. Jeg er ca 1.80 høy og veier 65 kilo.

 

Jeg har ikke gjordt noe som kan kalles trening på 1,5 år, bortsett fra gymmen på skolen. Jeg sitter for det meste foran PC-en eller er ute med venner, altså ikke noe som kan likne på trening.

 

Hvordan ligger jeg ann i forhold til kravene?

 

EDIT: Beklager hvis denne er feilpostet!

Endret av ThorU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er egentlig kravene i millitæret på sit ups, push ups, kroppsløft osv...?

 

Selv er jeg 15 år og tar 60 sit ups på "millitær metoden" (Noen som holder bena på en lav bukk/krakk og albuen i annehverdt kne). Jeg tar mellom 7 og 10 kropps løft i bommen, da er jeg helt nede mellom hver. Jeg tar 35 armhevninger med brystet nesten nedi bakken. Jeg er ca 1.80 høy og veier 65 kilo.

 

Jeg har ikke gjordt noe som kan kalles trening på 1,5 år, bortsett fra gymmen på skolen. Jeg sitter for det meste foran PC-en eller er ute med venner, altså ikke noe som kan likne på trening.

 

Hvordan ligger jeg ann i forhold til kravene?

 

EDIT: Beklager hvis denne er feilpostet!

 

Hei!

 

For det første er det forskjellige krav i forskjellige avdelinger, de fleste avdelinger har faktisk ikke "krav" i det hele tatt.

Uansett mener forsvaret at de fleste burde klare

 

20 situps

16 pushups

4 kroppshev i bom

 

Klarer man ikke f.eks. 4 kroppshev kan man kompansere ved å ta flere situps f.eks.

 

Også skal du jo løpe 3000 meter, det er her det er mulighet til å "skille seg ut" positivt! Den er det mange som "glemmer" å trene på.

 

Så du ligger nok godt an, men vær obs på at øvelsene er strenge

Lenke til kommentar

Tror ikke de teller hvor mange man klarer i hver øvelse. Faktisk tror jeg ikke man må i gjennom så mye fysisk, bare at de sjekker helsetilstanden osv.. Det er klart, om du er smellfeit kommer du ikke inn, men da har du jo heller ingen god helse.

 

Det er bare inntrykket jeg har, etter å ha hørt litt fra to brødre som er i militæret nå. Må bare nevne at de langt ifra er dårlig fysisk trent, hvis noen trodde jeg mente det sånn :p

Lenke til kommentar

Jeg har blitt testet i styrke totalt fire ganger. De "vanligste kravene" ligger på det kptpower sier, men som sagt så avhenger jo det av hva du skal, og de fleste avdelinger har jo ikke krav i det hele tatt (befalsutdanning, spesialjegerutdanning osv har absolutte krav). 3000m har jeg også løpt fire ganger i tjeneste, med ulike krav (13:45-14:00). Du blir helt definitivt testet i styrke, og du kan aldeles godt bli kalt inn selv om du er smellfeit. Hvor mye fysisk du må igjennom kommer jo an på, som nevnt flere ganger nå, hvor du skal tjenestegjøre (hvilken avdeling).

 

edit: i tillegg kan det være andre krav (igjen avhengig av avdeling) som f.eks. pakningsløp 7000m med 25 kg på 52 min. Jeg har løpt dette kun for testen/treningen sin del, ikke fordi det er et krav, men i TMBn er dette faktisk et krav. Det er i høyeste grad overkommelig, men du vil få store åpne gnagsår på ryggen.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

I de fleste avdelinger er nok fysiske krav til for å få en oversikt over nivået blant rekrutter. Ble selv jeger til tross for at jeg kun klarte tre hangups på innrykk. Det som virkelig betyr noe(i relativt operative avdelinger) er hvordan du presterer når sekken blir tung, man får lite mat og søvn osv. Under slike forhold hjelper det ikke å springe 3000 m under 10 min.

Lenke til kommentar

Jeg er selv i PBN, det var ingen som dimmet pga. dårlig fysisk form, noen brukte over 25 minutter på 3000M.

 

Jeg klarte ingen hang-ups, men nå klarer jeg ti stykker etter rekrutten, tren masse under rekrutten, så ordner det seg nok.

 

Militæret er ikke så fysisk hardt, så alle klarer det hvis man har kontroll over psyken, det er det viktigste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...