Gå til innhold

Kjøp av Alto Mac 2.2. Trenger litt veiledning


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tenkte jeg skulle gå for et innkjøp av en Alto Mac-2.2.

Den skal drive et par Cerwin Vega V-15F.

 

Spørsmålet mine er da:

Hva må jeg ha mer enn forsterkeren?

Kan jeg koble til en aktiv sub i ettertid?

Tåler CV! V-15F Altoen?

 

Forsterker jeg har nå er NAD C370 som jeg skal bruke som "Forforsterker". Går det da?

 

Noen som kan laste opp bilder som viser åssen jeg skal koble det i forsterker osv?

 

Takk takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du mener vell XLR?
Ja, du trenger to slike. Hvor du har en stk RCA-plugg i den ene enden, og en XLR i den andre. Så kobler du f.eks RCA-pluggen i høyre kanal (R, eller rød) fra pre-out på NADen og kobler den andre enden i den ene XLR-inngangen på Altoen. Etterpå gjør du det samme for venstre kanal. ;) Til slutt kobler du selvfølgelig høyttalerne på hver sin Alto.

 

Det er vel to pre-out-utganger på NADen? Hvis du har to, bruker du den andre til å koble til en aktiv sub med RCA-kabler.

Endret av Kjeksmestern
Lenke til kommentar
mener du kabelen som skal gå fra pre-out til XLR ?

Du finner i allefall den på ljudia http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...20&cart_id=

 

Veldig dårlig informasjon på Ljudia,s sider, kan vel egentlig ikke vente annet hos elektronikkbransjen svar på Nille :) ,

Det står ingenting om det er en balansert eller ubalansert kabel og det å bruke en kabel som adapter er uansett en dårlig løsning siden det kan føre til en del støy, dessuten blir lydnivået lavere siden en balansert kabel har signal, invertert signal og skjerm, en ubalansert kabel har bare signal og skjerm så det beste er om man bruker en trafo eller koblingsboks som f.eks. ART Cleanbox, denne har den egenskapen at den balanserer ett ubalansert signal og avbalanserer ett balansert signal, den koster rundt 1000,- komplett med strømforsyning, da trenger man bare vanlige RCA-kabler fra forforsterker til Cleanboxen og balanserte XLR-kabler fra Cleanbox til slutt-trinnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...