Gå til innhold

weeping demon uten strømadapter.


Myou

Anbefalte innlegg

Hallo. Fikk idag WD7 Ibanez weeping demon (effekt/WAH - pedal) i posten.

Fant fort ut at det ikke fulgte med noen strømadapter, og jeg finner heller ikke noe sted hvor jeg kan stappe inn ett par batterier.

 

Noen som har forslag? Kan jeg bruke noe annen type adapter her i huset. Fant nemlig en men er temmelig usikker på hva slags spenning pedalen kjører på. Googlet, men får mange ulike svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke hvilken som helst strømforsyning med minus på senter, som er på 9 volt. Pass bare på at den leverer mer mA (milliampere) enn det pedalen krever.

 

Enkelte tror at det er noe "magisk" med strømmen i sånne strømforsyninger, og påstår at det er "myye bedre lyd" hvis man kjøper en dyr dings til over tusen kroner. Jo tøffere navn og høyere pris, jo bedre. Spør du meg, er det bare bløff. Får pedalen nok strøm, funker den fint.

 

Skulle likt å se en blindtest der man kan høre forskjellen på en overpriset duppeditt med fancy navn, og en stor nok sak fra Clas Ohlson.

Lenke til kommentar

Har opplevd noe ulyd i en multieffektpedal pga feil strømforsyning, men var nok noe som ikke stemte der.

Tror heller ikke det har noe for seg med svindyre strømforsyninger. Ville nok selv bare kjøpt en liten og kjekk en fra ebay med mange kontakter, og evt. brukt et overspenningsvern om jeg var redd for å ødelegge dem.

Tror derimot at et oopladbart 9-volts batteri er like så greit når det er snakk om én pedal.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Om det er fordi det blir for lite strøm, så er det ikke å putte daisy-chain på et vanliga adpter jeg tenker på. Tenker på å kjøpe et adapter som stock har mange kontakter, og som klarer å levere strøm nok til seks pedaler.

Sikkert greit å ha noe mer solid om du giger mye, så sier ikke at det er helt bortkasta, i hvert fall ikke for alle.

Lenke til kommentar

Ei skikkeleg straumforsyning leverer mykje reinare og meir stabil straum enn eit adapter. Det forlengar levetida på pedalane, forhindrar brum som igjen gir utslag i lydkvalitet og mindre signaltap.

Det er ikkje berre antal mA som tel. Ugjevn eller dårleg straumtilførsel kan faktisk øydeleggje mange pedalar.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Ei skikkeleg straumforsyning leverer mykje reinare og meir stabil straum enn eit adapter. Det forlengar levetida på pedalane, forhindrar brum som igjen gir utslag i lydkvalitet og mindre signaltap.

Det er ikkje berre antal mA som tel. Ugjevn eller dårleg straumtilførsel kan faktisk øydeleggje mange pedalar.

 

jeps, og man får kjøpt masse spesial strømforysninger som er laget for fler pedaler..

f.eks voodoo labs

Lenke til kommentar

Joda, Voodoo labs er sikkert fine de, men prisen på 2000 kroner er jo hinsides enhver fornuft.

 

Varenummer 32-8529 hos clasern koster 330 kroner, og leverer 3 Ampere regulert strøm ved 9 volt. Det skulle holde til å drive et par pedaler uten problemer. Prisen er en seksdel.

 

Det er helt greit at man flotter seg med Voodoo Labs, men det er ikke det samme som at det er nødvendig.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

På papiret, ja. i praksis, nei.

Den klarer å drive 4-5 vanlege pedalar, men langt fra optimalt.

Har køyrd 2 Boss-pedalar på adapteret du viser til jon, og det gikk forsåvidt fint bortsett frå ein del støy. Men 3 pedalar og fleire sleit den med. Masse brum, popping og rot.

 

Men sei at du har 5 pedalar til 1500kr stk. Då er du oppe i 7500,-

Billegaste T-Rex fueltank kostar 7-800kr, den største 1100. Totalt verdt det.

VoodooLab PedalPower Plus2 kostar 2000kr, ja, men det er lett den dyraste straumforsyninga på markedet i dag. Ein vanleg PedalPower er betydleg rimelegare.

Lenke til kommentar
På papiret, ja. i praksis, nei.

Den klarer å drive 4-5 vanlege pedalar, men langt fra optimalt.

Har køyrd 2 Boss-pedalar på adapteret du viser til jon, og det gikk forsåvidt fint bortsett frå ein del støy. Men 3 pedalar og fleire sleit den med. Masse brum, popping og rot.

 

Har lenge kjørt 3-4 pedaler med et PSA-230P og har null problemer med støy, popping eller annet "rot". Så for mitt (og mange andres) vedkommende stemmer praksisen med papiret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...