Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen vil ikke starte. Lys på hovedkort ikke noe annet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For snart en måned siden fikk jeg deler for en ny pc som jeg skulle bygge. I går fikk jeg de siste delene, og bygde den sammen med faren til en kompis av meg som har veldig godt peiling på pc. Her er alle delene:

AplusCase Monolize II

Chieftec Turbo Series 750W

Gainward GeForce 8800 GT 512 MB

Intel Core 2 Duo E6850

OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB (2x1024MB) KIT

Samsung SH-S203B

Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA

Zalman CNPS9500LED

XFX nForce 680i LT SLI

Den vill ikke starte. Jeg har sjekket om på knappen funker med en sån elektrometer greie, og på knappen funker. Hvis jeg skrur på psuen så får jeg en lys på hovedkortet og ikke noe annet. Jeg har prøvd å jump starte pcen med en skrujern på tilkoblingen der på knappen skal. Ikke noe funker. Den vill ikke starte og jeg får ingen ting annet enn lys på hovedkortet. Håper noe kan hjelpe, har veldig lyst på at pcen skal funke. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv å starte psu ved å kortslutte grønn ledning på den lange kontakten som står i hovedkortet med en sort leder. kan høres litt ut som def. psu

Skrevet (endret)

Jeg får lys på hovedkortet og lys på skjerm LEDen. det betyr at PSUen funker. Tror jeg? :ermm: Jeg prøvde psuen med en annen hovedkort før, og da funket den.

Endret av r3dshrapnel
Skrevet

nei led'en betyr i de fleste tilfeller at HK får 5v, det trenger ikke bety at PSU funker, men hvis du har prøvd den i en annen pc så er det greit :)

ta ut alt du kan, og hvis du har mulighet prøv hovedkortet med så mange andre deler du kan, spesielt ram og skjermkort, hvis du har tilgang på noe ram du vet funker kan du prøve det, hvis ikke ville jeg prøvd med bare en av de to rambrikkene

Skrevet

Ok, jeg har alerede prøvd bare en ram chip, men du mener at det kan være noe galt med PSUen? Den funket ikke for lenge siden, så jeg kan ikke skjøne at den ikke vill funke nå... Ved mindre det med at den gamle hovedkortet kansje trengte mindre strøm enn den her? Jeg kom meg bare inn i bios før den gamle skrudde seg av, men da hadde jeg veldig mye plugget inn I hovedkortet, 2 skjermkort, skjerm, vifter og alt mulig. Kan en psu bli ødelagt av å ligge rundt inne en pc i to uker?

Skrevet

hvis du leser min forrige post bedre vil du se at jeg mer eller mindre utelukker PSU som feilkilde ettersom den funket sist du brukte den.

den psu'en skulle være nok til å dra en vanlig desktop, kobl ut alt stash, og prøv igjen, med bare 1 ram brikke, hvis du har et gammalt skjermkort bruk det, kobl fra alt av disker og optiske drev, slik at det eneste som er i bruk blir: en brikke ram - gammelt skjermkort (hvis du har hvis ikke må du naturligvis bruke det nye) - og cpu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...