Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva skjer hvis regreima ryker?


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tok å ringte til Motor forum og de sier at sist

Reg.reima ble skiftet var i 100 000 km

 

Spurte motorforum hvor mye vil det koste å skifte

reg.reima og Tannhjul(tror jeg det var) kom på 3500 :p

 

 

Nå har bilen gått 200 000 km

 

 

Men, på service hefta står det at sist bilen ble sjekka var på 193 000 km hos,hva be den sjekket for ??

Opel sier at de har ikke noe data på bilen min ??

 

Også på service hefta står det rett nedi stemple Hobbykveld??

 

og det er 4-5 stempler av Opel i service hefta ?

Endret av Sultana007
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reg.reima røyk når pappa lånte besta sin Nissan Cherry.

 

Det var bråstopp, men han var såpass at han prøvde seg med en trillstart ned en lang bakke :p

 

Resultatet ble bøyde ventiler..

Skrevet

Hobbykveld betyr sannsynligvis at den som har hatt bilen har utført service og rep selv på kveldstid eller overlatt det til en mekaniker som har gjort dette på hobbykveld. Hobbykveld er uttrykket vi mekanikere bruker om tiden vi disponerer verkstedet til privat arbeid på egen eller families bil.

Skrevet (endret)
Reg.reima røyk når pappa lånte besta sin Nissan Cherry.

 

Det var bråstopp, men han var såpass at han prøvde seg med en trillstart ned en lang bakke :p

 

Resultatet ble bøyde ventiler..

ooohhh... den er kip :/

Regreima var det første jeg fiksa etter jeg kjøpte 240'n min.

Vanligvis skal den skiftes etter vær 60 000km, men 240 går fint med 90 000 (vertfall min)

 

Har opplevd at reima har vridd seg (gud vet hvordan)

Da bør den skiftes.

På litt eldre biler kan reima være litt vanskelig å få ut grunnen er at en del deler har rustet fast, så ikke begynne en mandagskveld viss du skal på jobb tirsdagsmorgen ;)

Endret av VikinGz
Skrevet
Reg.reima røyk når pappa lånte besta sin Nissan Cherry.

 

Det var bråstopp, men han var såpass at han prøvde seg med en trillstart ned en lang bakke :p

 

Resultatet ble bøyde ventiler..

ooohhh... den er kip :/

Regreima var det første jeg fiksa etter jeg kjøpte 240'n min.

Vanligvis skal den skiftes etter vær 60 000km, men 240 går fint med 90 000 (vertfall min)

 

Har opplevd at reima har vridd seg (gud vet hvordan)

Da bør den skiftes.

På litt eldre biler kan reima være litt vanskelig å få ut grunnen er at en del deler har rustet fast, så ikke begynne en mandagskveld viss du skal på jobb tirsdagsmorgen ;)

 

Ehm, Vridd seg er lite tvilsomt. De har jo tenner på ene siden og blank flate på den andre siden.

Gjest Slettet+5132
Skrevet
Ehm, Vridd seg er lite tvilsomt. De har jo tenner på ene siden og blank flate på den andre siden.

 

Han prater garantert om en kilereim. Mange tror dette er register reima.

Skrevet (endret)
Ehm, Vridd seg er lite tvilsomt. De har jo tenner på ene siden og blank flate på den andre siden.

 

Han prater garantert om en kilereim. Mange tror dette er register reima.

var faktisk registerreima, men han tyner bilen så han får til det meste.... blant annet å få automatgirkassa til å ryke 5min etter han starta å kjøre, ødlagt klutch på en annen automatgir. Fått en helt ny dynamo til å slutte å fungere etter 15min :p

+++++++++++

han er villmann bak ratte vell å merke :p

 

jeg skifta registerreima mi i des, og vet nok hva som er forsjellen ja...

Endret av VikinGz
Skrevet

Hvordan kan ei flat (og relativt brei) reim vri seg på et flatt reimhjul? Da må det være såpass slakke at reima har hoppa over så mange hakk at motoren ikke går lenger.

Skrevet
Ehm, Vridd seg er lite tvilsomt. De har jo tenner på ene siden og blank flate på den andre siden.

 

Han prater garantert om en kilereim. Mange tror dette er register reima.

var faktisk registerreima, men han tyner bilen så han får til det meste.... blant annet å få automatgirkassa til å ryke 5min etter han starta å kjøre, ødlagt klutch på en annen automatgir. Fått en helt ny dynamo til å slutte å fungere etter 15min :p

+++++++++++

han er villmann bak ratte vell å merke :p

 

jeg skifta registerreima mi i des, og vet nok hva som er forsjellen ja...

ehe, lurer på hvordan du kan tyne bilen så hardt at registerreima vrenger seg.. Den hadde nok ikke holdt leng i så tilfelle...

Skrevet
Hvordan kan ei flat (og relativt brei) reim vri seg på et flatt reimhjul? Da må det være såpass slakke at reima har hoppa over så mange hakk at motoren ikke går lenger.

Ja, og da er den ras.

 

Tviler litt på den røverhistorien der ja.

Skrevet

vært borti att registerreim hjulet på opel calibra datt av, da ble det 16 flate ventiler.. første gangen de hadde sett det på opel på lillehammer, billig ble det heller ikke

Skrevet
vært borti att registerreim hjulet på opel calibra datt av, da ble det 16 flate ventiler.. første gangen de hadde sett det på opel på lillehammer, billig ble det heller ikke

Bra at den ikke vrengte seg da ;) hehe

Skrevet

Balanserreima på galanten min vikla seg inni registerreima og tok med seg alle 8 innsugsventiler + at eksosventilene må slipes opp igjen (eller noe slikt). Rundt 15000 måtte jeg regne med visstnok. Ble ny bil da!

Skrevet

Lurer på hvor lenge (år/km) det er siden reg.reima på volvoen ble bytta... Tar det ikke så tungt, ryker den så ryker den og det verste som skjer da er at jeg må gå hjem.

Skrevet

Noen som har peiling på sånn ca. hvor dyrt det blir å få bytta registerreima på en 1990 corolla 1.6 XLi? Burde kanskje få den bytta, bare for sikkerhets skyld.

Skrevet (endret)

På min 1993 golf gti kostet det 3000kr, ikke merkeverksted. Så er nok i det område +\-.

Endret av trra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...