Gå til innhold

Kjøpe nytt kamera,ka skal eg velge


Anbefalte innlegg

Rundt mars måned kommer jeg til å kjøpe speilreflekskamera + to objektiver.

 

Valget står mellom canon EOS 40D eller den nye Pentaxen som kommer K20D.

 

Dere som er eksperter,ka velger eg å kom med tips til hvilke objektiv eg skal kjøpe.

 

hilsen regine

Endret av regine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Og ikke minst Olympus E-3. Eller Nikon D300.

 

Gå i butikken, prøv alle kamerahusene, det som passer dine klyper best velger du. Alle disse husene er gode. Forskjellene er uansett så små at det blir av akademisk karakter.

 

30D er svinbillig nå og tidenes tilbud, men det spørs om det er noen igjen i mars. Er det fortsatt mulig å kjøpe 30D til 3999 i mars, da gjør du uten tvil det.

Lenke til kommentar

Jeg ville desidert kikket mest på Canon eller Nikon utstyr, jeg bruker selv Canon pga de har eit ENORMT spekter i ulike objektiver, og du får det du betaler for (iallfall har jeg gjort det!)

 

Jeg lurer selv på å oppgradere mitt EOS 350D til EOS 40D.

 

Hvor mye har du tenkt å legge ut på objektiver, og hvilken brennvidde er du interessert i? Vidvinkel, Tele, fastobjektiv, zoom objektiv?

Lenke til kommentar

Mest fornuftige er vel å gå i butikk å prøve kamera om du har mulighet for det, fordi du vil neppe se forskjell i bildekvalitet uansett, dessuten er 30D som sagt på supertilbud akkurat nå og bør vurderes.

Det viktigste er imidlertid at du finner et kamera som passer deg best og som du trives med,ikke som andre mener du skal trives med.

Lenke til kommentar
Jeg ville desidert kikket mest på Canon eller Nikon utstyr, jeg bruker selv Canon pga de har eit ENORMT spekter i ulike objektiver, og du får det du betaler for (iallfall har jeg gjort det!)

 

Jeg lurer selv på å oppgradere mitt EOS 350D til EOS 40D.

 

Hvor mye har du tenkt å legge ut på objektiver, og hvilken brennvidde er du interessert i? Vidvinkel, Tele, fastobjektiv, zoom objektiv?

 

Har bestemt meg for å gå for Canon 30D,litt usikker på objektiv men tror det her skal vere eit alsidigt objektiv Canon EF-S 17-85 IS US.

Kom gjerne med forslag.

Lenke til kommentar
Jeg ville desidert kikket mest på Canon eller Nikon utstyr, jeg bruker selv Canon pga de har eit ENORMT spekter i ulike objektiver, og du får det du betaler for (iallfall har jeg gjort det!)

 

Jeg lurer selv på å oppgradere mitt EOS 350D til EOS 40D.

 

Hvor mye har du tenkt å legge ut på objektiver, og hvilken brennvidde er du interessert i? Vidvinkel, Tele, fastobjektiv, zoom objektiv?

Om 40D er bedre i hans klyper enn andre kamera i samme prisklasse er det et selvsagt valg. Om han liker et annet kamera bedre vil han bli akkurat like fornøyd. Og som vi sier i alle trådene for tiden, kjøp 30D, du får det for 3999 kroner på JapanPhoto.

Lenke til kommentar
Jeg ville desidert kikket mest på Canon eller Nikon utstyr, jeg bruker selv Canon pga de har eit ENORMT spekter i ulike objektiver, og du får det du betaler for (iallfall har jeg gjort det!)

 

Jeg lurer selv på å oppgradere mitt EOS 350D til EOS 40D.

 

Hvor mye har du tenkt å legge ut på objektiver, og hvilken brennvidde er du interessert i? Vidvinkel, Tele, fastobjektiv, zoom objektiv?

Om 40D er bedre i hans klyper enn andre kamera i samme prisklasse er det et selvsagt valg. Om han liker et annet kamera bedre vil han bli akkurat like fornøyd. Og som vi sier i alle trådene for tiden, kjøp 30D, du får det for 3999 kroner på JapanPhoto.

 

skal e gå for dette, litt usikker på objektiv men tror det her skal vere eit alsidigt objektiv Canon EF-S 17-85 IS US.

Kom gjrerne med forslag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...