Gå til innhold

Anbefalt hovedkort for SLI


f9z

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har gode erfaringer med XFX nForce 680i LT. Dette er et kort du nå får for 800 kroner og det er ikke fullt av bugs som mange sier. Jeg har ikke hatt et eneste problem med det kortet. Det er en ting som ikke funker og det er at de har et FSB hull mellom 367 og 401 MHz hvis du skal klokke CPU. Jeg har 2 stk GTX i SLI på dette kortet og er meget fornøyd. Jeg har også en E6850 klokket til 3,833 GHz og verken CPU eller chipset blir spesiellt varmt. EVGA har også 680i kort som er meget bra. Ellers fins det 780i kort, men dette er ikke nødvendig hvis du ikke skal ha 45 Nm prosessor eller kjøre 3 kort i Tri-SLI. Hvilken prosessor har du tenkt å kjøpe?

Lenke til kommentar
Jeg har gode erfaringer med XFX nForce 680i LT. Dette er et kort du nå får for 800 kroner og det er ikke fullt av bugs som mange sier. Jeg har ikke hatt et eneste problem med det kortet. Det er en ting som ikke funker og det er at de har et FSB hull mellom 367 og 401 MHz hvis du skal klokke CPU. Jeg har 2 stk GTX i SLI på dette kortet og er meget fornøyd. Jeg har også en E6850 klokket til 3,833 GHz og verken CPU eller chipset blir spesiellt varmt. EVGA har også 680i kort som er meget bra. Ellers fins det 780i kort, men dette er ikke nødvendig hvis du ikke skal ha 45 Nm prosessor eller kjøre 3 kort i Tri-SLI. Hvilken prosessor har du tenkt å kjøpe?

 

Det er det jeg sitter å tenker på akkurat nå. Jeg tror ikke jeg vil ha en quad core, har tenkt litt på e6700, koster 2300 ca.

Lenke til kommentar
hvorfor ikke satse på et 3870x2 fra ati istedet? da slipper du å vurdere et av markedets mest buggy hovedkort..

nei, sats heller på 3870x2 og et hovedkort med p35-chip, f.eks det jeg har =)

 

Kunne jo gjort det også, men jeg liker dessverre nvidia bedre enn ati av prinsipp, og fordi skjermkortene allede er på vei. Fikk det første idag, og satt det på mitt gamle hk og så hvor stort det var, derfor er jeg også litt bekymret om det i det hele tatt blir plass til to ultra kort i sli:P

Endret av f9z
Lenke til kommentar
Jeg ville heller gått for E6850 som er billigere (1890,-) og har 1333 MHz FSB. Istedet for E6700's 1066. Nyere Conroe E6850 har også fått støtte for SSE4 (hvilket min eldre E6850 ikke har).

Jeg sjekket den prossessoren, og det sto;

Observer at denne prosessor kun fungerer til hovedkort for 1333MHz Front Side Bus.

http://www.netonnet.no/Product/Product.asp...Hardware=512849

 

Hva vil det si?

Nå har jeg et gigabyte ga-965P-DQ6,er prossessoren kompatibel?

Lenke til kommentar

Det stemmer det. Jeg anbefalte den prosessoren til det nye hovedkortet som støtter 1333 MHz Fron Side Bus. Ditt kort vil nok godta prosessoren, men klokke ned FSBen sånn at klokkefrekvensen går ned. Men hvis du skal ha nytt hovedkort så anbefaler jeg den E6850en. Dette forutsetter jo at du faktisk får plass til GTXene.. De tar mye plass.. :)

 

www.gamereactor.no/blog/pondus81/8889 <--- Er ikke mye plass til overs nei.. :)

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt til å kjøre to 8800 ultra i sli, men klarer ikke bestemme meg for hovedkort. Noen forslag?

Har du kjøpt skjermkortene allerede eller skal du gjøre det? Tviler sterkt på at ultra kortene er verdt prisen. Nvidia skal vel slippe et sitt svar mot det siste "to kjerne" korte fra ATI nå snart og skal de hamle opp så bør det jo ikke prise seg helt ut. Tenker pris plir et sted mellom 3 og 4 lapper.

Lenke til kommentar

Det stemmer det. Jeg anbefalte den prosessoren til det nye hovedkortet som støtter 1333 MHz Fron Side Bus. Ditt kort vil nok godta prosessoren, men klokke ned FSBen sånn at klokkefrekvensen går ned. Men hvis du skal ha nytt hovedkort så anbefaler jeg den E6850en. Dette forutsetter jo at du faktisk får plass til GTXene.. De tar mye plass..

 

www.gamereactor.no/blog/pondus81/8889 <--- Er ikke mye plass til overs nei..

 

Haha, der var det ikke mye plass nei :!:

Jeg har et chieftec dragon big kabinett, måtte fjerne den nederste brønnen for å få plass til kortet :O

Hm, klokke ned? Det var jo ikke helt heldig. Jeg tar vel å selger mitt gamle hk da, har ingen annen bruk for det. Noen som vil ha? :D

 

 

 

 

"Har du kjøpt skjermkortene allerede eller skal du gjøre det? Tviler sterkt på at ultra kortene er verdt prisen. Nvidia skal vel slippe et sitt svar mot det siste "to kjerne" korte fra ATI nå snart og skal de hamle opp så bør det jo ikke prise seg helt ut. Tenker pris plir et sted mellom 3 og 4 lapper."

 

 

Ja, de er allerede på vei. Har det første, det andre kom til posten idag. Mangler bare prossessor, og hk :)

 

 

 

"Kjøp 680i, og E8400. Bruker det selv med to 8800GT. Fungerer utmerket. Kjører CPU på 4GHz med alt på stock volt."

 

Ja 680i blir det nok, men jeg tror jeg blir å kjøpe E6850en, som pondus81 sier:)

 

Må vel få meg ny psu også da, har en corsair 550w akkurat nå. Trenger jeg en bedre?

Og hvilken passer bra for sli i det tilfellet`? :hmm:

Lenke til kommentar

Ingen Tvil.

 

XFX har markedets kjappeste Grafikk kort.

 

Dernest kommer EVGA bra ut.

 

Så et XFX eller EVGA HK basert på nForce 780i

brikkesettet.

 

Mulighet for 3 Ultra Kort i SLI.:D:D:D

 

http://www.xfxforce.com/web/product/listCo...eriesId=1743782

 

Og 3 stk

GeForce 8800 Ultra 768MB DDR3 RoHS Dual DVI XXX

Memory Clock

2.3 GHz

Clock rate

675 MHz

Shader Clock

1667 MHz

 

 

http://www.xfxforce.com/web/product/listCo...ationId=1118128

 

 

IMBA :) Er nok kongen i gata da ja, Men det koster :p

 

Ellers har EVGA tilsvarende HK og Grafikk, men ikke fullt så høyt Klokket.

Tror XFX har tronen der fortsatt.

Endret av Arteju
Lenke til kommentar
Nå er jo E8400 kaldere, raskere, billiger og klokker lengre enn E6850. Så hvorfor kjøpe den?

 

Njeh, er ikke så stor fan av overklokking, har aldri gjort det før, så jeg vet ikke hvordan man gjør det og er redd for å ødelegge :p

 

Ok, men du sparer fortsatt 500,- får en kaldere og raskere PC. Og skulle du manne deg opp til å prøve overklokking en gang så får du MYE mer ytelse. Men jeg skal ikke tvinge deg.

Lenke til kommentar
Nå er jo E8400 kaldere, raskere, billiger og klokker lengre enn E6850. Så hvorfor kjøpe den?

 

Njeh, er ikke så stor fan av overklokking, har aldri gjort det før, så jeg vet ikke hvordan man gjør det og er redd for å ødelegge :p

 

Ok, men du sparer fortsatt 500,- får en kaldere og raskere PC. Og skulle du manne deg opp til å prøve overklokking en gang så får du MYE mer ytelse. Men jeg skal ikke tvinge deg.

 

Tja, får nå se. Har det noe å si om det er 45 nm eller 65 nm når det skal sammen med 680i?

Har du noen forslag til strømforsyning da?:)

 

 

Jeg blir da ihvertfall til å kjøpe 680i,med mindre noen har et bedre forslag:)

Endret av f9z
Lenke til kommentar
Du må ha siste bios for at 45nm skal virke. Men at det er 45nm har de samme fordelene uansett hvilket HK du velger.

 

PSU, kjøp en 600W fra mist. Eller et anne godt merke.

 

Okay. Må jeg laste de ned fra nettet da?:)

Sjekka sidene til xfx, men det kom opp at jeg måtte ha serienummeret, og jeg har jo ikke hovedkortet. Kan jo være at jeg er helt blind da :p

Endret av f9z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...