Gå til innhold

Anbefalt hovedkort for SLI


f9z

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg valgte å kjøpe SB X-fi extreme gamer til min rigg.. Det ga bedre lyd og bedre mikrofonstøtte. Bruker voip programmet Ventrilo og dette fungerte ikke tilfredsstillende med onboard lydkort. Spiller du mye over nett og snakker med kompiser på msn, skype, ventrilo o.l.; kjøp lydkort. Eller bruk et gammelt.

Lenke til kommentar

Onboardlyden på mitt Gigabyte X38-DQ6 (ALC 889) gir renere lyd enn f.eks Audigy2, og fordelen som Audigy/X-Fi serien HADDE etter min mening var EAX, men med Vista har det blitt mindre forskjell.

 

Og Ventrilo fungerer utmerket hos meg - Realtek som står bak ALC88x serien er ekstremt bra med driverstøtte, kommer omtrent en oppdatering i måneden, i motsetning til Creative Labs som oppdaterer drivere ca. hvert skuddår ;-)

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
ALC 889, er det Realtek? Det er Realtek på mitt hovedkort. Det var ikke bra..

 

Det er Realtek - problemer med ALC88x serien skyldes nesten alltid hovedkortet da Realtek kun leverer codec chippen og resten må implementeres av hovedkortprodusenten. Blant annet med Nforce har det vært mye krøll her (bombe) - dette er med på gi Realtek et rykte de ikke fortjener.

Det er ikke uten grunn at f.eks Gigabyte og DFI bruker 889 på sine toppkort.

Lenke til kommentar
Jeg valgte å kjøpe SB X-fi extreme gamer til min rigg.. Det ga bedre lyd og bedre mikrofonstøtte. Bruker voip programmet Ventrilo og dette fungerte ikke tilfredsstillende med onboard lydkort. Spiller du mye over nett og snakker med kompiser på msn, skype, ventrilo o.l.; kjøp lydkort. Eller bruk et gammelt.

 

Er ikke x-fi gamer like bra som musikkkortet som er et par lapper billigere da?

 

Eller,musikkort og musikkort, blir vel mer til film og sånt,veit ikke helt.

Endret av f9z
Lenke til kommentar
Vet ikke noe om dette kortet du nevner. Er sikkert greit til avspilling av lyd. Mikrofonstøtte som var viktig for meg. Valgte derfor gamer kortet.

 

Aaah, daså. Jeg ser heller etter bra lyd til spill og filmer, så det blir nok music-kortet:D

Lenke til kommentar

Hm. Nå begynner jeg å bli en smule bekymret her. Hver gang jeg sjekker for eksempel prisguide, der de har oversikt over de fleste nettbutikkene, så har de aldri hk og prossessor på lager. Det kan gå sånn, ned til 1-3 dager, og når jeg da sjekker igjen neste dag har det gått opp til 7 dager igjen xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...