Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"kjenner ikke igjen usb enhet"


Anbefalte innlegg

(Vet at lignende har blitt spurt om før, har lest gjennom de trådene, men fikser ikke mitt problem)

Uansett hva jeg kobler til av USB enheter til pcen (Tastatur, iPod, Joystick, eksternt lydkort osv), får jeg meldingen:

 

Kjenner ikke igjen usb enhet

En av USB-enhetne som er koplet til denne datamaskinen har en feil og Windows kan ikke gjennkjenne den

 

Hadde Vista før, og USBene fungerte fint, men en dag bare begynnte jeg å få feilmeldingen.

Jeg har nå formatert, og installert XP. Trodde dette ville fikse problemet, men det gjorde det altså ikke. Har 6 usb inganger, og ingen virker!

 

av andre ting som kan ha betydning har jeg XP service pack 2, NTFS filsystem, og hovedkortet er Asus P5N-E SLI

 

Noen som har noen anelse hva dette kan komme av?

Endret av Losh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde å gå inn i BIOS, slå av USB kontroller, trykkte save and exit, så gikk pcen på igjen, og gikk inn i BIOS(uten at den bootet opp da), og slo USB på igjen.

 

Virker forsatt ikke :dontgetit:

 

Er det en måte jeg kan finne ut om noe er defekt på? eller hva som er defekt, så jeg vet hva jeg må kjøpe :p

Lenke til kommentar
Prøvde å gå inn i BIOS, slå av USB kontroller, trykkte save and exit, så gikk pcen på igjen, og gikk inn i BIOS(uten at den bootet opp da), og slo USB på igjen.

 

Virker forsatt ikke :dontgetit:

 

Er det en måte jeg kan finne ut om noe er defekt på? eller hva som er defekt, så jeg vet hva jeg må kjøpe :p

 

Om det er noe deffekt, så er det USB kontrolleren. Da må du enten ha nytt HK, eller som Skagen foreslår, et USB kort.

 

Du kan for en kort periode skru pcen av, og nappe ut strømkontakten/slå av brytern bak på pcen. La den stå noen få min, så den ikke står i standby. Kan hende det kan påvirke kontrollern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...