Gå til innhold

Toshiba Pro L40 til 2995,-


Soris81

Anbefalte innlegg

I går kjøpte jeg denne maskinen. Og i dag fikk jeg denne mailen:

 

Kjære kunde !

 

Du har bestilt en Toshiba Satellite Pro L40 av oss til en svært attraktiv pris på kr.2.995,- inkl.mva.

 

Vi lanserte denne med brask og bram i går, og det gikk dessverre litt fort i svingene her hos oss i den forbindelse.

Det har nemlig sneket seg inn feil modellbetegnelse på denne.

Når vi bestilte disse ble vi fortalt at dette var en Satellite Pro L40-17J. Dette er dessverre ikke tilfelle. Modellen vi får inn heter Satellite Pro L40-17i.

 

Forskjellen på disse er prosessorhastigheten. Modellen 17J har en Intel T2330 dobbeltkjerneprosessor, mens 17i har en Celeron M540 enkeltkjerneprosessor.

Denne gir naturlig nok dårligere ytelse enn dobbeltkjerneprosessoren. Dog vil forskjellen i ytelse til f.eks. nettsurfing, Microsoft-programmer osv. være helt ubetydelig, men det er likevel en viss forskjell på totalytelsen til annet bruk.

 

Vi oppdaget feilen rett etter klokka 20.00 i går, og fikk rettet vår produktinformasjon samt sagt i fra til medier. Men dessverre ble jo dette for sent for de som allerede hadde bestilt PC-en.

 

Vi har dessverre ingen mulighet til å skaffe modellen 17J til noe i nærheten av det prisbildet vi her snakker om. Til deg som kunde har vi derfor kun to mulig løsninger å by på:

1) Vi sender deg PCen når den kommer inn, til avtalt pris men med Intel Celeron M540 prosessor.

2) Du har selvsagt mulighet til å slette din ordre. Ordren kan slettes på følgende måter:

- Logg deg inn på web med ditt brukernavn og passord, under "min konto" finner du din ordrehistorikk. Finn den ordren det gjelder og klikk på slett.

- Ta kontakt med våre kundebehandlere på telefon

- Send oss en mail, så kan vi slette ordren.

 

Med tanke på prisen og kvaliteten på PC-en anbefaler vi dog at man opprettholder ordren, da vi tror det er lenge til vi kan tilby noe i nærheten av dette igjen. Men dette er selvsagt helt opp til deg selv å bestemme !

 

Netshop beklager dette på det sterkeste det intrufne, og håper du som kunde kan bære over med oss og glede deg over ett særdeles godt PC-kjøp (for det er det uansett prosessorhastighet) ! Vi ble for øvrig utsolgt for hele partiet på cirka 12 timer, selv om vi hadde mange hundre maskiner tilgjengelig :)

 

 

Greit nok alle kan gjøre feil.. men er maskinen fortsatt "bra" selv uten Dual Core. Har bestillt med ekstra minne 2 gig totalt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke jeg heller, men pc`n er til fattern som kun skriver enkle brev og bruker nettbank. Så noe avansert/dyr maskin er lissom ikke noe poeng.

 

Men vil Vista slite med den prosessoren?

 

 

Har en ny Fujitsu Siemens bærbar med bittebittelitt svakere cpu og Vista,

synes den duger bra til enkel bruk. Internett, msn, musikk, office...

 

Mvh

Lenke til kommentar
Ikke jeg heller, men pc`n er til fattern som kun skriver enkle brev og bruker nettbank. Så noe avansert/dyr maskin er lissom ikke noe poeng.

 

Men vil Vista slite med den prosessoren?

 

 

Har en ny Fujitsu Siemens bærbar med bittebittelitt svakere cpu og Vista,

synes den duger bra til enkel bruk. Internett, msn, musikk, office...

 

Mvh

 

Ok takk... da bestiller jeg den..

Lenke til kommentar
Greit nok alle kan gjøre feil.. men er maskinen fortsatt "bra" selv uten Dual Core. Har bestillt med ekstra minne 2 gig totalt...

 

Du kommer til å bli kjempefornøyd, mest maskin pr/kr i dag. Også med den prosessoren.

Nå tenker jeg på vanlige oppgaver som nettsurfing, offficepakken, lett redigering av bilder, musikk osv.

Er nok ingen racer i spill, batteritid men men...

 

Hva annet kan man få for ca. 3000,- ?

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Greit nok alle kan gjøre feil.. men er maskinen fortsatt "bra" selv uten Dual Core. Har bestillt med ekstra minne 2 gig totalt...

 

Du kommer til å bli kjempefornøyd, mest maskin pr/kr i dag. Også med den prosessoren.

Nå tenker jeg på vanlige oppgaver som nettsurfing, offficepakken, lett redigering av bilder, musikk osv.

Er nok ingen racer i spill, batteritid men men...

 

Hva annet kan man få for ca. 3000,- ?

 

 

Jepp!! Til den prisen: LØP OG KJØP!!!... :)

 

Mvh

Lenke til kommentar
Greit nok alle kan gjøre feil.. men er maskinen fortsatt "bra" selv uten Dual Core. Har bestillt med ekstra minne 2 gig totalt...

 

Du kommer til å bli kjempefornøyd, mest maskin pr/kr i dag. Også med den prosessoren.

Nå tenker jeg på vanlige oppgaver som nettsurfing, offficepakken, lett redigering av bilder, musikk osv.

Er nok ingen racer i spill, batteritid men men...

 

Hva annet kan man få for ca. 3000,- ?

 

Skulle bestille denne jeg også, men var utsolgt når jeg var inne. Er glad for det nå. endte heller opp med en HP Compaq Presario F715EO til 3495,- på Lefdal, noen hundrelapper over netshop sitt tilbud, men fikk mye bedre specs, så var definitivt verdt det. Dessuten kommer frakt i tillegg på netshop.

 

Toshiba PRIS 2990,- + FRAKT

CPU: Celeron 1,86Ghz

RAM: 1GB

LAGRING: 80GB

SKJERMK: Intel X3100

LYD: Integrert

 

Compaq PRIS 3495,-

CPU: AMD Sempron 3400+

RAM: 1GB

LAGRING: 120GB

SKJERMK: NVIDIA GeForce Go 6100

LYD: 3D Soundblaster PRO

Endret av Sap15
Lenke til kommentar
Greit nok alle kan gjøre feil.. men er maskinen fortsatt "bra" selv uten Dual Core. Har bestillt med ekstra minne 2 gig totalt...

 

Du kommer til å bli kjempefornøyd, mest maskin pr/kr i dag. Også med den prosessoren.

Nå tenker jeg på vanlige oppgaver som nettsurfing, offficepakken, lett redigering av bilder, musikk osv.

Er nok ingen racer i spill, batteritid men men...

 

Hva annet kan man få for ca. 3000,- ?

 

Skulle bestille denne jeg også, men var utsolgt når jeg var inne. Er glad for det nå. endte heller opp med en HP Compaq Presario F715EO til 3495,- på Lefdal, noen hundrelapper over netshop sitt tilbud, men fikk mye bedre specs, så var definitivt verdt det. Dessuten kommer frakt i tillegg på netshop.

 

Toshiba PRIS 2990,- + FRAKT

CPU: Celeron 1,86Ghz

RAM: 1GB

LAGRING: 80GB

SKJERMK: Intel X3100

LYD: Integrert

 

Compaq PRIS 3495,-

CPU: AMD Sempron 3400+

RAM: 1GB

LAGRING: 120GB

SKJERMK: NVIDIA GeForce Go 6100

LYD: 3D Soundblaster PRO

 

Vil anbefale alle som gikk glipp av netshop sitt tilbud, om å heller spytte inn 400,- og dra til lefdal og kjøpe denne, da du får mye mer for denne. Løp og kjøp.

 

NB. utsolgt i Drammen & antageligvis i Sanvika (var 3 igjen når jeg kjøpte min 09.02)

 

Så er det lang vei å gå opp til Celeron 1,86 GHz fra Sempron 3400+ da...

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Størrelsen på harddisker i en bærbare får være så mye en vil men den dagen en mister sin "kjære" så er alt borte vekk...

Vi har 3 bærbare her i huset og vi driter i HDD-størrelser. Man kan miste herligheten på golvet/bakken, noen stjeler den, disken tar kveld osv. så hva er en stor disk verdt på en bærbar? O niks nada...

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...