Gå til innhold

Hjelp til vannkjøling av Lian Li PC-V1100B Plus II.


Anbefalte innlegg

Hei. Hadde en tidligere tråd om dette emnet, men den døde ut. Endte bare opp med å spamme den selv. Så tenkte jeg skulle lage en litt ryddigere tråd nå. 1 post blir oppdatert med bilder og sånn. Så får dere si hva dere tror.

 

Har tenkt på å kjøre dobbel loop (illustrasjon):

 

 

post-118065-1202465948_thumb.jpg

 

 

Og så i en loop:

 

 

post-118065-1202477588_thumb.jpg

 

 

Kommentarer hadde vært fint. Skriv det du har på hjertet. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke bestemt meg helt enda. Mange som syntest at to looper ble litt for mye for det lille kabinettet mitt. :wee:

 

Men har veldig lyst på det da.... Det skal jeg ikke legge skjul på. :)

 

Jeg bestemte meg for vannkjølt MOSFET når jeg tenkte på to looper, iom at å vannkjøle MOSFET og CPU med EK-Supreme blir en flow killer tenkte jeg at jeg likeså greit kunne kjøre det i en loop. :)

 

Men dersom det blir for trangt så.... :)

 

Skal legge opp bilde av de to radiatorene i en loop, så får dere se.. :)

 

EDIT: Fikk lyst til å prøve to looper nå. Skal nok få plass til det. Er jo ikke så farlig om jeg har en pumpe ekstra. Skal jo ha to looper en eller annen gang uansett. Eller så kan jeg nå ha den i reserve, i tilfelle liksom. :wee:

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Fillport skal være øverste påfyllingspunkt i systemet ditt! Det har noe med tyngdekraft å gjøre...

"det har noe med tyngdekrat å gjøre"? :!: Bare jeg som syntes det var morosomt? Du bør ha den øverst slik at det ikke renner vann ut av fillporten før vannet har kommet ned i tanken f.eks. ;)

Endret av 3D-player
Lenke til kommentar
Fillport skal være øverste påfyllingspunkt i systemet ditt! Det har noe med tyngdekraft å gjøre...

"det har noe med tyngdekrat å gjøre"? :!: Bare jeg som syntes det var morosomt?

Ser ikke helt hva som er morsomt med det, det er jo fakta. Men alle har forskjellig humor, haha.

 

Men hva er poenget med å vannkjøle mosfet? Det klarer seg da utmerket med standard-ribben på hovedkortet?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Har begynt å se litt på det jeg også nå, Blir nok til at jeg går vekk fra det. Leste noen erfaringer på XS. Men NB/SB bør jeg kjøle da eller? :)

 

Skal jeg kjøre en eller to looper?

 

Det blir trangt med to, men kan bli ganske bra dersom jeg får det til skikkelig. :)

 

Er vel kanskje best med en... :hmm:

 

Noen som har et bilde av en fillport innstallert? :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Dette ble bra låsbryter, liv i tråden din ble det og :thumbup:

 

Jeg synest du skal gå for en loop. Og jeg skjønner at du er blandt "high-flow" fansen, med valg av blokker og pumpe®etc ... det har sine sider når du begynner å få så stor loop ...

 

Dersom du er åpen for lowflow, så finnes det alternativer fra som vil være lettere å plassere. F.eks. kan du henge pumpe under rad.

 

Nok om det.

 

Jeg har et spørsmål til singleflow tegningen. Jeg ser barer en chipsetblokk. Stemmer det, og er det i så fall NB eller SB.

 

Ellers er jeg litt uenig i at det ikke er vits i å kjøle mosfet. Så mye som du skal dytte inn i kassen, vil skape restriksjoner på luftstrømmer. Da er det ikke så dumt med vannkjøling der du kan ...

 

Stå på, jeg gleder meg til bilder/arbeidslogg :cool:

Lenke til kommentar

Takk for kommentar drbo. Det gjelder dere andre også. :)

 

MOSFET tror jeg at jeg dropper ja. Ikke så mye å vinne på det egentlig. :)

 

Men så var det pumpa da. Jeg tenker først og fremst på en MCP-355 fordi den er lett å montere. Men så er det det at den ikke skaper noe særlig til trykk på vannet.

Andre alternativet er da en MCP-655, men den er jeg redd blir alt for stor. :(

 

Holder det med en MCP-355, eller må jeg gå for en MCP-655. Høy flow hadde vært fint, men trenger ikke for stor. :)

 

Hvor bred er den MCP-655'en forresten. Så kanskje jeg kunne montert den ved siden av 2x120mm radiatoren nede i HDD-kammeret. :)

 

Og så blir det en loop. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Der jeg monterer disket stasjonen tenker du på? Den er opptatt den også. :(

 

Men holder det med en MCP-355 med Petras top da? :)

 

Jeg ville sterekt anbefalle MCP-655, gigantisk er den vel ikke. Trangt blir det, men vil tro den får plass... Du har jo 2x120 og 3x120 radiator, 2xGPU, CPU og NB/SB.. Med så mange blokker/radiatoreer vil det gi endel motstand, så ville absulut velge en 655 som jeg hadde selv!...

 

Ville selv godt for singel loop, men det de vil gi høyre temp på CPU enn med 2 loop`s...

 

Ville selv godt bort fra mosfet vannblokker, sett heler på en stillegående vifte...

Men skule ikke du kjøpe deg et HK med ferdig byggd vannblokk, bruk overgang direkte på HKniplene da vis dem var 3/8"... Tror det ville vere den beste løsningen!

 

Lykke Til!

Håpper jeg ser noen bilder, og at pcen er opp å suser når jeg kommer hjem fra Spania om 2 uker!

Lenke til kommentar
Ellers er jeg litt uenig i at det ikke er vits i å kjøle mosfet. Så mye som du skal dytte inn i kassen, vil skape restriksjoner på luftstrømmer. Da er det ikke så dumt med vannkjøling der du kan ...

Men så må du også tenke på at du blir kvitt en stor cpu-kjøler som også stopper mye av luftstrømmen i å treffe mosfet, samtidig som diverse andre ting blir tatt vekk som f.eks. grafikkortkjøleren.

 

Og om du skal ha dobbel/trippel radiator i topp, så vil da viftene dra luften gjennom radiator og ned i kabinettet (om han går for den løsningen) og da vil det jo komme mer enn nok luft på mosfet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...