Gå til innhold

Førsteinntrykk av Lost Odyssey


Anbefalte innlegg

Hadde jeg bare vært emo, så kanskje dette hadde vært noe for meg.

 

Ser for meg en fresh jappseversjon av "the nameless one" med ett sverd som er større han, og en tøff liten lyesblå skjorte med 3 knapper på som gir +200 000 armor.

 

Skal ikke forstyrre virkelighetsbilde ditt fullstendig, men jeg er en testosteronfull styrkeløfter og jeg setter stor pris på spill som Final Fantasy, Kingdom Hearts osv.

 

Fra wikipedia: "In recent years the popular media has associated emo with a stereotype that includes being emotional, sensitive, shy, introverted, or angsty.[17][18][19] It is also associated with depression, self-injury, and suicide.[20][21]"

 

Jeg kunne lett konkurert i NM i styrkeløft hvis jeg ikke hadde blitt skada, så vi er visst i samme klubb. Synes emo beskrivelsen din passer ganske bra og jeg.

 

Eneste jrpgene jeg setter pris på er Suikoden 1 og Phantasy Star IV, som er ekstremt gamle spill. Hovedpersonen i Suikoden var ikke maskuliniteten selv, men han holdt kjeft, og lot "menna" gjøre jobben for han(eks. Victor).

 

Og elt ærlig, ikke si at denne rustningen er lagd for noe som helst annet enn utsende: http://prisguide.gamer.no/product.php?prod...;imageId=422450

 

Vel, det jeg ville fram til var at man trenger ikke å være "emo" for å like slike spill. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette spillet virker som en innertier på hva jeg ser etter i spill. Virker lovende.

samme her.. For meg virker det som det er et klassisk FF-spill med annet navn. Spillet venter på meg på postkontoret. Skal hente det senere idag.

 

Bestilte spillet fra Playasia, og glemte selvfølgelig å skrive at de skulle merke det med $20.. 165kr i toll...

 

Kjipt

Når jeg begynte å handle fra Play-asia, ba jeg de merke ned verdien på alle pakkene deretter. Bare send de en mail hvor du får ordnet det på permanent basis, så du slipper å huske det.

Lenke til kommentar

Fant Lost Odyssey liggende i postkassen min igår, og jeg har sittet og spilt det ever since. Tror jeg begynner å nærme meg slutten av den første DVD-en. For å si det sånn, så er det absolutt et spill av høy kvalitet! Bare så det er sagt.

 

Kampsystemet er deilig turn-based, mens vanskelighetsgraden er et fantastisk avbrekk fra de superenkle Blue Dragon og Eternal Sonata. Jeg husker heller ikke sist jeg var så engasjert i storien til et spill. Det må ha vært Metal Gear Solid 3? Og det er snart 4 år siden. Og musikken dere! Musikken! Nydelig.

 

Også må vi jo ikke glemme de flashback-novelle man finner! For å si det sånn, så er hver eneste en av dem en eneste lang frysning.

 

Ah, ja. Dere har mye å glede dere til! Og jeg kan gjette meg til jeg også har det. Jeg blir seriøst skuffet om dere ikke alle står utenfor butikkene 29. Februar!

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt så er historien i LO veldig rørende (hvis du liker rollespill vel og merke)

 

Men spillmekanismene er de samme gamle vi har sett uendelig mange ganger før.Tar meg selv i å spille spillet rett og slett for historien sin del, men det er så mange kamper at jeg rett og slett går lei. (Lut lei av black/white magic med de SAMME valgene som alle andre spill)

 

Poenget mitt er at på vanlige random motstandere så har utstyret og characterbuilden din INGENTING å si, de går ned på 3-4 treff uansett. Dette gjelder alle mobs fra starten og helt til slutten. Uansett hva du finner av utstyr... Kjedelig. En kamp blir altså : angrep fra dine 2 frontkjempere + et angrepsspell - ny runde - angrep fra dine 2 frontkjempere + et healingspell, monster dødt. Rinse & repeat for next monster...

 

Helt enig med de blandete reviewene, spillet har en utrolig rørende/bra historie, men selve spillingen stinker litt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...