Gå til innhold

Hvorfor klarer ikke HD 2600XT å spille av 1080p film?


twarken

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en PC:

 

3,2 GHz P4

1024 Mb RAM

HD 2600 XT 512 Mb AGP

 

Hvorfor klarer ikke denne PC-en å spille av HD-materiale i 1080p? Filer det er snakk om er .mkv og spilles i VLC.

 

Trodde dette kortet var spesielt egnet for HD. Er det noen innstillinger jeg må fikse på, bruke et annet avspillingsprogram som er støttet av kortet?

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk alle sammen. Det virker som jeg da ikke får dratt nytte av hw-aksellerasjonen når jeg spiller av mkv filer. Er det mulig å omgå dette på et vis? Slik at det vil bli mulig?

 

Hvilke filtyper kan jeg spille av med effekt av hw-aksellerasjonen til kortet?

 

Kjempefint dere hjelper.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

 

Jeg har lest litt i denne tråden på avforum, men skjønner ikke så mye:

 

http://avforum.no/forum/diy-htpc-konstruks...decoding-2.html

 

WhiteFire, så det går å spille mkv-filer hvis jeg bruker PowerDVD og endrer mkv-filen til AVI?

 

Det hadde jo vært det beste om det gikk..

 

Men får det ikke til, mkv-filen er fremdeles mkv-fil selv om jeg skriver .avi bak.

 

Merkelig..

Endret av twarken
Lenke til kommentar
WhiteFire, så det går å spille mkv-filer hvis jeg bruker PowerDVD og endrer mkv-filen til AVI?

 

Det hadde jo vært det beste om det gikk..

 

Det går som regel fint ja. Det fins noen unntak. Har til nå ikke klart å identifisere hvorfor. Synd at du ikke har en dualcore. Både CoreAVC og Powerdvd gjør god nytte av trådet decoding. Du må som espeneppi skriver inn i mapppealternativer.

 

Edit: Leif.

Endret av WhiteFire
Lenke til kommentar

Takk! Mappealternativer fungerte fint.

 

Power DVD Ultra Deluxe ville ikke spille av når jeg byttet til .avi, stod 'internal error'.

 

Da ser det ikke ut som jeg kan spille av HD-klipp i 1080p fra nettet. Det var da som svarte, da har jeg kjøpt katta i sekken, det var jo derfor jeg gikk til anskaffelse av dette skjermkortet.

 

Finnes det noen formater av nedlastbare filmer på nett som jeg kan kjøre i Power DVD med hw-aksellerasjon fra HD 2600XT?

 

F.eks. vc-1?

Lenke til kommentar

Jeg fikk nettopp tak i en 1080p Die Another Day i .wmv. Den gikk glatt. CPU-en gikk på rundt 30-45 % og GPU rundt 10-15 %. Kanskje kortet klarer å drive litt av denne filmen?

 

Har ikke prøvd tweaken. Ser litt vanskelig ut, redd for å gjøre noe feil med hele windows, hehe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...