Gå til innhold

Lost: Skal vi ha noen regler/retningslinjer for episodetrådene?


Regler/Retningslinjer for episodetrådene  

27 stemmer

  1. 1. Episodetråder kan ikke opprettes tidligere enn 12 timer før den aktuelle episoden vises på amerikansk fjernsyn

    • Enig
      21
    • Uenig
      5
    • Ingen formening
      1
  2. 2. Alle episodetråder skal følge denne malen: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=905615

    • Enig
      24
    • Uenig
      3
    • Ingen formening
      0
  3. 3. Forventninger til kommende episoder postes i tråden til foregående episode

    • Enig
      15
    • Uenig
      11
    • Ingen formening
      1
  4. 4. Spoilere for kommende episoder postes i egen spoilertråd

    • Enig
      21
    • Uenig
      4
    • Ingen formening
      2
  5. 5. Hver tråd skal være fri for spoilere for nestkommende episode

    • Enig
      23
    • Uenig
      2
    • Ingen formening
      2


Anbefalte innlegg

Hei.

Siden det har blitt uttrykket litt misnøye med at episodetrådene av og til kommer litt vel tidlig, og innholdet i de, tenkte jeg at vi kunne kjøre en avstemning på å eventuelt innføre noen regler/retningslinjer for episodetrådene i Lost-forumet.

 

Ofte dukker en episodetråd opp flere dager før episoden faktisk blir vist, og til slutt finner veien til skjermene våre. De første sidene av episodetrådene blir da ofte preget av typiske "Jeg gleder meg!"-innlegg og spoilere for episoden. Før hadde vi en egen spoilertråd for kommende episoder i sesong 3, men jeg kan ikke finner noen tilsvarende spoilertråd for sesong 4. Jeg har noen retningslinjer jeg ønsker å foreslå, men har lyst å høre deres forslag før jeg eventuelt lager en poll.

 

 

De retningslinjene jeg har tenkt å foreslå er som følgende:

 

  • Episodetråder kan ikke opprettes tidligere enn 12 timer før den aktuelle episoden vises på amerikansk fjernsyn.
  • Alle episodetråder skal følge denne malen.
  • Forventninger til kommende episoder postes i tråden til foregående episode slik at vi slipper at de første sidene blir bestående av "gleder meg"-innlegg.
  • Spoilere for kommende episoder postes i egen spoilertråd (som må opprettes for formålet, f.eks spoilertråd for sesong 4)

Kom gjerne med andre forslag, innspill og kommentarer. :)

 

Edit: Jeg har laget retningslinjer/føringer for episodetrådene som nå finnes her: Retningslinjer/føringer for episodetråder. All diskusjon, innspill og prat om retningslinjene gjøres i den tråden.

 

 

Mvh

Skagen

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting jeg nevnte i Lost-kafeen er at diskusjonen om en episode faktisk holdes til en tråd.

 

Eksempel: En person blir funnet, bruker 1 antar det er en fra _The dharma initiativ. Neste episode kommer ut, det viser seg å være sant. Bruker 1 poster i samme tråd "Jippi, hadde rett".

Man vil da få en spoiler i tråden, noe som bør unngåes. Slikt kan enten postes i Lost-kafeen eller episodetråden hvor dette blir avslørt.

Lenke til kommentar
enig i mal, men 24 timer er mye mer passende tidspunkt!

 

Neh, det er 12 til den sendes i USA, etter det er det fremdeles lang tid til noen ser episoden. De fleste vil ikke få sett den før fredag ettermiddag uansett.

 

Jeg likte reglene, men ikke pøs på med altfor mye, jeg er enig med Mahavishnu. Utenom disse retningslinjene, så det er det viktig å holde spoilere unna tråder som ikke skal ha spoilere, av typen "Jeg likte denne episoden, gleder meg til neste for der har jeg hørt at mora di spiser opp Jack sin tredje brystvorte". Så folk må bruke rapporteringsfunksjonen og spoilerfunksjonen. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...