Bruker-104685 Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Sliter med MSN for å si det mildt... Det kommer fram en feilmelding som lyder slikt: Datakjøringsforhindring (DEP - Data Execution Prevention) er en sikkerhetsfunksjon som kan bidra til å hindre at datamaskinen skades av virus og andre sikkerhetstrusler. Skadelige programmer kan forsøke å angripe Windows ved å forsøke å kjøre kode fra systemminneplasseringer som er reservert for Windows og andre autoriserte programmer. Slike angrep kan skade programmene og filene dine. Se også Datakjøringsforhindring: vanlige spørsmål Endre innstillinger for Datakjøringsforhindring Jeg har prøvt å deaktivere dette, men det går ikke Det programmet blokker msnen på denne pcen Hva er galt da?
Skagen Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Du kan prøve å lage en unntaksoppføring i DEP for MSN. Oppskrift på hvordan finner du her.
Bruker-104685 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Skrevet 8. februar 2008 Prøvde nettopp det og da kom dette fram: "Dette programmet må kjøre med Datakjøringsforhindring (DEP - Data Execution Protection) aktivert. Du kan ikke deaktivere DEP for dette programmet."
Skagen Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 (endret) Det er vel ikke en Acer-laptop du har dette problemet med? Jeg fant nemlig en tråd med masse tips om å reinstallere MSN, oppdatere Flash og at medfølgende programvare på Acer-lappiser kan lage kluss: DEP in Windows Live Messenger Endret 8. februar 2008 av Skagen
Bruker-104685 Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Skrevet 9. februar 2008 Det er vel ikke en Acer-laptop du har dette problemet med?Jeg fant nemlig en tråd med masse tips om å reinstallere MSN, oppdatere Flash og at medfølgende programvare på Acer-lappiser kan lage kluss: DEP in Windows Live Messenger Dette er en stasjonær pc fra Acer, synes dette er helt merkeligt, MSN fungerte før denne ble ødelagt...
hoem2k Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Prøv dette: - Klikk start - Skriv: cmd - Høyre-klikk på cmd.exe når cmd vises under "Applications " - klikk "Run As Administrator" - Skriv følgende: netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled - Trykk enter enter - Restart For å sjekke om det funket skriv: netsh int tcp show global Etter du har gjort det, kjører du msn som administrator. Dette funket for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå