Bruker-93156 Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Heisann! Fikk Nikon PK-13 for noen dager siden, men har glemt å teste den ut. Skulle prøve nå nettopp, men jeg fikk ikke til å stille blenderen. På kameraet står det bare f/0, men jeg får til å knipse bilder...
Bruker-93156 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Skrevet 8. februar 2008 None... kunne vært 1500kr i dass dette da?
arela Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 (endret) Er ikke dette gamle saker? Tror det var et sett med bl.a. pk-13 jeg solgte for 20 år siden :-) Eller er de oppjazzet med cpu, AF el.? Det er rett og slett mulig du må skru på blenderringen! På kameraet står det bare f/0 - hadde det vært så vell Endret 8. februar 2008 av arela
Bruker-93156 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Skrevet 8. februar 2008 Er ikke noen blenderring på Sigma 150mm f/2.8 Makro Det er autofokus på det ja, skal være i alle fall.
tomsi42 Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Tror nok du har kjøpt katta i sekken denne gangen. Når jeg ser på bildene i denne artikkelen, så kan jeg ikkse se at det de eletriske kontaktene i huset blir forlenget ut til objektivet. I såfall vil det ikke virke. Bummer, som de sier over there. Tom
dhjerp Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Mellomringer har jeg ikke brukt siden jeg hadde manuelt kamera så er nok på tynn is her.Utifra det jeg kan lese skal både AF og lysmåling fungere. Kan det tenkes at blender må stilles på objektivet? Har du et originalt Nikon med blenderring kan du prøve på det. Dette var vel opprinnelig laget for at de eldre makroobjektivene skulle kunne gå til 1:1?
Bruker-93156 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Skrevet 8. februar 2008 F**n * h*lv*tt*!* Får bare til å skifte på blenderringen på objektivet ja (Brukte Nikkor 50mm f/1.8) (Gikk kun til f/7 og ned til f/0) Nå er jeg deppa!
arela Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 (endret) Fra Adorama: Description Nikon extension rings can be used singly or in combination to vary the reproduction ratio of lenses from 20 to 300mm. They are mounted between the camera body and the lens, As a rule, the effect becomes stronger the shorter the focal length of the lens in use, and the longer the focal length of the extension ring. Through the-lens exposure control automatically compensates for lens extension. Manual and aperture-priority auto-exposure control modes are possible. Manual focus only. Tenker den blir suveren på en vidvinkel med muligheter for MF, så her kan du forsåvidt berge stompene. (Synd min 20mm er AF - ellers kunne PK-13 vært noe å tenke på ) De 1500 hadde vel vært langt på vei investeringen i et macro objektiv Endret 9. februar 2008 av arela
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå