Gå til innhold

Spørsmål om AC aquastream XT, Ultra (pumpe)


Anbefalte innlegg

Jeg har en stund fundert på et regulert vannkjøingssystem i datamaskinen min, og jeg har så langt bare kommet over en levrandør som har et slikt system.

 

1. Hvor bra er egentlig pumpa generelt sett? Betaler man mye for "fancy shit", eller får man noe for pengene?.

 

2. Styringssystemet som følger med, fungerer det brukbart? (dvs. at det ikke er store tidsforsinkelser og mye "bugging" med verdier o.l.).

 

3. Kommer styringsprogrammet kun i tysk versjon?.

 

4. Har dere noen erfaringer dere vil dele?

 

5. Har noen et bedre tips til et "automatisert/regulert" vannkjøligsystem til pc (selv-bygg går også bra)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen svar fra meg siden jeg har den pumpa.

 

1: Jeg er veldig fornøyd med pumpa, gøy og leke med diverse instillinger.. Også er det jo endel tilkoblinger som man kan feste diverse på.

 

2: Aquasite, synes det er ganske bra og oversiktlig og stabilt.. Blir oppdatert med nye versjoner og nye firmware's til pumpa.

 

3: Du kan velge engelsk eller tysk ;)

 

4: Har bare gode erfaring med den, bortsett fra at engang hadde pumpa kjørt seg i stå, dvs den pumpa veldig lite vann.. Veit ikke hva som skjedde akkurat der og da, men jeg løste det problemet ved å la frekvensen til pumpa resettes hver 3 time, så den hele tida begynner på "nytt" med og finne optimale instillinger.

 

5: Aquasite med Aquaero og Aquastream XT Ultra, samt tubemeter, flowmeter og en temp føler gir en veldig bra overvåkning av det som skjer i kjøleannlegget ditt.. Jeg synes det er gøy og dille med det ihvertfall :)

 

Ellers veit jeg ikke om det er noen som er like avanserte osv, det tror jeg noen andre guruer her kan svare på :)

 

 

 

Håper disse svarene hjalp deg litt.

 

Edit, Leif kapra posten min

 

Og gjett hva, pumpa døde pga en firmware oppdatering... Prøver og få den opp og gå igjen men.. Typisk :(

 

 

 

 

Og tilslutt en liten glad edit, jeg fikk det til å fungere igjen.. Kompliserte kjøleløsninger er kompliserte, logisk nok

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar

Har denne pumpen selv. Er veldig fornøyd.

 

Den klarer helt fint loopen min med flowrate på 80 l/t mot 66 l/t for den gamle vesjonen.

 

Min loop består av : 2 radiatorer (360 + 160), cpu blokk, gpu blokk og flow meeter.

 

Mye dill på pumpa er det, men jeg liker det. Prøver å få et så stille system som mulig, så da er alle data verdifulle.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.. Jeg anskaffet meg nå nettop en AC aquastream XT, Ultra (pumpe) men har problemer med sirkulasjonen og at lyse på siden blinker rødt.. Har dere noen formening om hva dette kan være. Jeg har ikke koblet opp all hardwaren begrunna at jeg hadde lyst til å teste om systemet jeg hadde koblet opp var tett.

 

Jeg satte også på en 24pins på hovedkontakta til hovedkorte for at

strømforsyninga skal starte for denne fulgte med pumpa når jeg bestilte den.

Jeg har også problemer med å få koblet til alle kabelene, for alle av dem følger ikke med pumpa som kan settes på bak der. Men uansett, Jeg ser du skriver Ascubal at du hadde problemer med at pumpa kjørte seg i stå. kan det ha skjedd hos meg. at den pumper for lite vann. Når jeg vender litt på kabinettet blir det en helt annet trøkk i slangene også og man virkelig se vann- strømmen.Men når kabinettet står stille er det nesten ikke antydning til strøm i røra, men jeg hadde litt problemer også når jeg skulle fylle på vann første gangen.. Men lampa lyser uansette mye jeg vrir å vender på det kabinettet.

 

Hva kan jeg ha gjort galt? :whistle:

Lenke til kommentar

Har bare erfaring med forrige versjon av aquastream, hvor jeg varsvært fornøyd. Aquaero har jeg lang erfaring med, og aquaero/aqusuite er helt suverent mht systemovervåkning og styring. Aquacomputer, er noe av det beste du får, i tillegg til noe av det mest støysvake ...

 

Men jeg er bare dager unna å få opp et nytt system med Aquastream XT Ultra og Aquaero (se arbeidslogg), kommer tilbake med mer info da ...

 

mizter_p3r: les svar i din egen post, men ALLE pumper går i stå med luft i pumpekammeret. Du må også koble ledningene riktig.

Endret av drbo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sistnevnte pumpe er mindre avansert enn Aquastream XT pumpene..

 

Den helt vanlige Aquastream pumpen du har linket til der kan ikke styre via hovedkortet, men den kobles til Aquaero som igjen kan kobles til hovedkortet..

 

Dvs: Aquastream av gamle type kobles til Aquaero som igjen kobles til hovedkortet..

 

Skal du styre en pumpe kjøp heller en Aquastream XT pumpe da denne har USB tilkobling bakpå, og så kan du styre denne via Aquasite som du kan laste ned på Aqua Computer sine hjemmesider :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hmmmmmm.....

 

Jeg har nettopp fåt meg div AquaComputer utstyr.

Lurer litt på hva som er beste måten å koble dette sammen på.

 

AquaStream XT Ultra pumpe med USB/Aquabus*1 eller flowmeter.

Aquaaero 4 med USB/Aquabus * 1

Multiswitch med USB/Aquabus * 2

Flowmeter

Tubemeter med USB eller Aquabus kabel

 

Idag står Aquastream med kabel til Aquabus på Aquaaero + USB

Aquaaero står på USB

Multiswitch står på USB

Flowmeter står på flow på Aquaaero

Tubemeterstår på USB

 

Poenget er at Aquaaero skal kontrollere pumper og alt, uten nødvendig PC software kjørende i bakgrunnen. Det betyr at Aquaaero må se de enhetene den skal kontrollere.

Til det har AC laget en aquabus. Problemet er at jeg vil at tubemeteret skal stå på aquabus, men der står allerede pumpen! Multiswitch har 2 aquabus'er. Hvis jeg bruker den ene bussen til å koble sammen aquaaero og multiswitch, så må pumpen stå på den andre og jeg er like langt.

 

Ser ut som at AC driter litt på draget når det lager en avansert sak som aquaaero, men med bare en aquabus! Den burde hatt mulighet for 2-3 aquabusser slik jeg ser det.

 

Aquaaero kan stå tilkoblet følgende:

4 vifter som du kan styre opp og ned via 3pin PWR

6 temp sensorer

1 flowmeter

Kabel for styring av psu kabel til hovedkortet. Aquaaero kan ta strøm av PC-en tvert om noe er galt!!

Aquabus til enten: multiswitch eller pumpe eller tubemeter

USB

 

 

Noen som har noe gode råd om hvordan få tubemeteret inn på aquaaero?

 

Speedy out!

Lenke til kommentar

Hei, det beste er å kjøre Aquaero og Aquastream direkte inn på hovedkortet med hver sin USB kabel og kjøre Aquasuite slik at du får full kontroll både på AE og AS, ikke kobl sammen AE og AS men bruk da den ledige porten på AE til Tubemeter. Håper dette var oppklarende hvis ikke så kan du se på forumet til Aquastream.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...