SkyFly Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Hei! Jeg tok noen bilder av hunden min, men den sleiket ved et lite uhell på UV-filteret, og ble mildt sagt klissete, he he! Jeg har prøvd å rense overflaten med vann, men problemet med vann er at det blir slike "rester" igjen. Forslaget jeg fikk var sprit, men så lurer jeg på - vil sprit ødelegge selve filteret som ligger på beskyttelsen? Vil det slite av det tynne laget, eller kan jeg fint rense UV-filter overflaten med sprit? Har små rester fra noen forsøk på et lab.
k-ryeng Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Det finnes spesielle våtservietter til slikt, er av tilsvarende type som brukes til brilleglass forøvrig (som ofte er dekket med tilsvarende type coating). En normalt godt assortert fotobutikk har slikt, ellers bør de fleste brillebutikker/optikere også ha det.
Coneunofax Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 ikke bruk det samme du bruker på briller. sliter av coatingen. kjøp spesiallaget for objektiver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå