Gå til innhold

Vil 250W holde til 8800?


Anbefalte innlegg

Hei jeg skal bestille et XFX 8800GT 512 MB nå. men jeg lurer på om strømforsyningen min holder.

 

FSP FSP250-60PNA-E (PF) 250W ATX PSU

 

Den har dette

 

1 x 20 pin ATX Connector

1 x 4-pin P4 Connector

5 x Molex IDE Connector

1 x Floppy Connector

 

Dimensions 150mm x 140mm x 100mm (Inc Fan)

 

Denne strømforsyningen er tatt fra en Packard Bell

 

Vil jeg trenge større strømforsyning eller vil denne holde ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

edit: nm, leste litt lengre nede om hovedkort..

 

250w er jammen ikke mye, og det koster ikke noe særlig å kjøpe en dugelig strømforsyning.

 

PC-en bruker ikke mer strøm selv om du har en 600w i stedet for en 300w strømforsyning, i tillegg har nyere PSU'er ofte langt bedre virkningsgrad, som igjen betyr at du får mer effekt ut av hver watt, og sparer strøm.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

dersom det er en god 500 watter så holder det lenge. ta en kikk på oppsettet mitt, det kjørte jeg med en mist 500 watter i ca to uker uten problemer. valgte å bytte den fordi den hadde en ulyd.

 

jeg har også satt sammen en maskin for en kamerat. den besto av Q6600, 4gb ram, 8800gts 320, 2x 500gb disker og en corsair 450 watter (den som er linket til over) dette er ikke overklokket (skjermkortet har en liten overklokk da) og dette er dønn stabilt. har vært opperativt i noen mnder nå uten problemer.

 

edit: var litt for rask på musa og posta dobbelt :p

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Som alle andre sier så er ikke 250Whatt nok. Jeg vil anbefale den Misten som er linken til litt lengre opp. Den klarer jobben fint, men Corsaier gjør nok også det. Men har bare erfaring med Mist, og jeg veldig fornøyd med deres strømforsyninger.

 

Men så på spesifikasjonene på strømforsyningen du har nå, og det står "20 pin ATX Connector", så bruker du et hovedkort som er så gammalt at den bruker 20pin? Da kan det være at hovedkortet ikke har PCI-E noe som det korte trenger. Så det er en fordel å finne det ut, eller si hva hovedkortet heter sånn vi kan finne det ut. Men når du har såpass liten strømforsyning og såpass gammalt hovedkort så hvordan er resten av maskinen?

 

Du må huske på at det hjelper ikke med et bra skjermkort, og en gammal og utslitt prosessor. Så hva er egentlig resten av PCen?

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar

Uansett om han velger Corsair eller MIST burde det holde lenge sålenge han ikke skal ha 2 skjermkort.

 

Hva han enn har av hardware nå så kan han dra med seg PSU'en til neste omgang.

 

Har flere Corsair og holder en knapp på den for min del, men MIST'en er jo på tilbud så det er jo et spørsmål om hva budsjettet tillater.

Lenke til kommentar

Begge PSU'er støtter ATX20/24 og jeg kan ikke tenke meg til at det ikke passer på hovedkortet. (fant ikke noe om det på kompletts sider)

 

Du blir helt sikkert fornøyd uansett hva du velger av disse PSU'ene.

 

Mht virkningsgrad så ligger mest sannsynlig Corsair på topp av disse 2.

Sjekk Årets beste PSU'er

og

Test på Hardware.no

 

Edit: sjekk prisguiden for beste pris på Corsair.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...