Gå til innhold

Sende og motta SMS pr internett


Anbefalte innlegg

Er knytta til tele2 pr dags dato. Jobber mye laaangt ute på havet, dvs meget dårlig med mobildekning mange dager i året for denne karen. Så det jeg lurer på (uten at jeg har sjekka for mye rundt foreløpig) er om det finnes noen tjenester pr internett som gjør at jeg kan sende/motta sms? Så lenge det ikke er svindyrt så er det meste av interesse. Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netcom har et program som heter PCsms (til Netcom-kunder selvfølgelig).

 

Her kan du sende SMS, og når du sender kan du velge om du vil ha svar til mobilen eller til e-post.

 

Velger du svar til E-post endrer Netcom avsendernummeret slik at svar blir sendt til et annet nummer hos Netcom, og videre til deg på e-post.

Lenke til kommentar

Har samme problemet som deg, er på sjøen. og av og til er vi i havner i utlandet. Kan fort bli dyrt og sende sms da.

www.telefonkatalogen.no kan du registrere deg og kjøpe sms. Sender da sms fra ditt nr og når folk sender svar får du svar på din tlf. Greit å bruke når en er i utlandet og ikke vil bli loppet på sms priser.

Ang svar uten dekning, har MSN live en Mobil funksjon. Registrerte mobil nr der og kjøpe sms. Du legger da inn mob nr til kontaktene dine og sender en sms. De får opp et langt nr og kan svare deg. Da får du svaret opp på MSN og kan svare der.

MSN kan være litt ustabilt, tror mottaker må svare relativt fort, eller så kommer ikke svaret frem til deg.. Hadde vertfall litt problem med dette i julen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg anbefaler SMSpluss hos Netcom for å motta kopi av meldingene på e-post i alle fall. Fint å slippe å gjøre motparten usikker på grunn av annet avsendernummer.

 

Så kan du sjøl velge om du bruker netcom.no, folk.no, biip.no osv. til å sende meldinger ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...