Gå til innhold

xp2500 eller xp2600 ?


Ava|on ¶:)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK begynner på nytt da...HVA skal du BRUKE PC'n til?

Overklokking gameing og 3D og med AMD hvor faktisk CPU gjør endel kan FSB ha en god del å si, ihvertfall hvis du i tileg overeklokker og sånnt...du må se på bruk og behov...så vel meg i din situasjon og trakk beslutning der og da, beklager det.

Lenke til kommentar

Det er minst like viktig med et godt hovedkort og ram som er overklokkingsvennlig. Anbefaler Epox sitt hovedkort med nForce2 brikkesett (husker desverre ikke hva det heter) og kvalitetsminne fra Corsair. Samtidig så er det viktig med god kjøling. Ta en titt på www.microplex.no for idéer.

 

Hvis du lurer på hva som er best mellom xp2500+ og xp2600+ så må jeg bare si at den eneste forskjellen du trolig vil merke er prisforskjellen! Begge kan nok klokkes ca like langt hvis overklokking er din sak.

 

Mitt råd er å gå for xp2500+ og heller bruk de sparte pengene på noe annet smask til maskinen din!

Lenke til kommentar
OK begynner på nytt da...HVA skal du BRUKE PC'n til?

Overklokking gameing og 3D og med AMD hvor faktisk CPU gjør endel kan FSB ha en god del å si, ihvertfall hvis du i tileg overeklokker og sånnt...du må se på bruk og behov...så vel meg i din situasjon og trakk beslutning der og da, beklager det.

 

helt greit :wink:

Lenke til kommentar
amd sucks så  viss du kjøper amd, så kast panellovnen plz

 

Hvilken kjøleløsning brukte du på din AMD ?

Dessuten sparer vi jo verdier nok til en hel prosessor hvis vi går for amd, dreier seg om 1500 kr ca.

Og så slår AMD Pentium i stort sett alle tester. Husk at en 1900+ går på 1,6 G --- Laaaangt under pentium 1900 :D

Lenke til kommentar

det med at AMD sine prosessorer er så varme er nå ikke noe godt argument for Intel lengre. Kjøp en AMD-prosessor med t-bredB core. Intel har like høyt effektforbruk som AMD på sine prosessorer i dag, og temperaturen er ofte minst like høy på en kraftig Intel prosessor.

 

Er Intel bedre enn AMD? kanskje ? men la oss ikke ta denne diskusjonen IGJEN. Men som sagt så har AMD blitt bedre med tanke på temperatur. Og husk! Det er temperatur ved full last over tid som gjelder, ikke IDLE temperatur. (typisk er intel 2,4 GHz@3,2 GHz 32 grader skryting, Dette er IDLE temp)

 

Jeg har selv tenkt å kjøpe et Nforce2-kort med div SATA, firewire osv.. Blir vel MSI, ASUS eller EPOX. Skal utstyre det med 2 x 512 MB Twinmos PC3200 minnebrikker (pga pris) og en AMD Barton 2500+. Håpet er oppimot 200 MHz fsb (400 MHz ved DDR) og 2,3-2,5 GHz. Skal kjøpe et ATI Radeon 9500 standard 128 MB og patche dette til Radeon 9700.

 

Noen som har en bedre idè?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...