Gå til innhold

acer min blir glovarm:S:S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei, keg lurer på hvorfor Acer datamaskiner blir så Sinn-sykt mye varmere en andre datamaskiner som for eksempel dell og packard bell. der det en grunn til dette?

 

 

Yess, jeg er glad du spurte.

 

Acer maskiner har en svakhet med loddingen av kjøleviftene sine.

 

Dvs at det er en stor mulighet for at maskinen din koker fordi viften din ikke ligger helt inntil processoren din. Dermed kjøles den ikke ned slik den skal.

 

Anbefaler deg å bytte PC til f.eks HP.

Lenke til kommentar
hei, keg lurer på hvorfor Acer datamaskiner blir så Sinn-sykt mye varmere en andre datamaskiner som for eksempel dell og packard bell. der det en grunn til dette?

 

 

Yess, jeg er glad du spurte.

 

Acer maskiner har en svakhet med loddingen av kjøleviftene sine.

 

Dvs at det er en stor mulighet for at maskinen din koker fordi viften din ikke ligger helt inntil processoren din. Dermed kjøles den ikke ned slik den skal.

 

Anbefaler deg å bytte PC til f.eks HP.

 

 

Hva slags trolling er det du driver med på et seriøst forum?

 

1. Selve viften er laget av plast..

2. Kjølesystemet er basert på heatpipe som overfører varmen til en kjøleribbe som ligger foran utblåset til maskinen.

3. CPUen har optimal kontakt med heatsink, da heatsink står i spenn over CPU med hjelp av skruer, enten med fjær eller andre metoder.

 

 

Om du er uenig med meg, vil jeg gjerne se noen dokumentasjon på det, du kan ikke bare dra ting ut bakifra og presentere det som sannheten, og hvorfor er HP så mye bedre? Og hvorfor HP? Man skulle tro du jobbet for dem...

Lenke til kommentar
hei, keg lurer på hvorfor Acer datamaskiner blir så Sinn-sykt mye varmere en andre datamaskiner som for eksempel dell og packard bell. der det en grunn til dette?

 

 

Yess, jeg er glad du spurte.

 

Acer maskiner har en svakhet med loddingen av kjøleviftene sine.

 

Dvs at det er en stor mulighet for at maskinen din koker fordi viften din ikke ligger helt inntil processoren din. Dermed kjøles den ikke ned slik den skal.

 

Anbefaler deg å bytte PC til f.eks HP.

 

 

Hva slags trolling er det du driver med på et seriøst forum?

 

1. Selve viften er laget av plast..

2. Kjølesystemet er basert på heatpipe som overfører varmen til en kjøleribbe som ligger foran utblåset til maskinen.

3. CPUen har optimal kontakt med heatsink, da heatsink står i spenn over CPU med hjelp av skruer, enten med fjær eller andre metoder.

 

 

Om du er uenig med meg, vil jeg gjerne se noen dokumentasjon på det, du kan ikke bare dra ting ut bakifra og presentere det som sannheten, og hvorfor er HP så mye bedre? Og hvorfor HP? Man skulle tro du jobbet for dem...

 

Acer maskiner har en svakhet med loddingen. Sånn er det bare. Jeg kan ikke bastant påstå hvilke modeller det er snakk om, for det varierer.

Jeg har hatt samme problemet selv, og det oppstod pga dårlig lodding/festing av kjølesystemet. Dette gjorde at kjølingen ikke fungerte slik den skulle.

 

Grunnen til å velge HP kommer av at det er en av produsentene med mest erfaring. Men her også gjelder det at man må være obs på hva man kjøper.

Men generelt så er HP maskiner mer stabile.

Nei, jeg jobber ikke for HP.

Endret av Haavard82
Lenke til kommentar

Kan du opplyse meg om hvilken Acer modell du har hatt?

Jeg er mye borti acer bærbare, og kjenner meg ikke igjen i din problemstilling. Sånn er det bare. :D

 

Du må også huske på at Acer er 3dje størst i verden på bærbare og stasjonære pcer, her i Norge ligger de på 2 plass. Noe gjør de riktig i alle fall, men kjølingen er ikke noe annereldes på HP i forhold til Acer hvis du tror det..

 

Synes du er veldig rask med og gi Acer generelt skylden når det kan være en mandagsmodell du har hatt..

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk erfart at acer sine heatpipeløsning har vært defekt, men dette gjaldt tm2310 serien, som var en serieproduksjonsfeil på... Nå har jeg jobbet 2 år på godkjent acer verksted, så jeg har vel sett og skrudd på en del av disse maskinene. Som regel er det brukerfeil på acer, som på mye annet elektronikk i dag.

Lenke til kommentar
Kan du opplyse meg om hvilken Acer modell du har hatt?

Jeg er mye borti acer bærbare, og kjenner meg ikke igjen i din problemstilling. Sånn er det bare. :D

 

Du må også huske på at Acer er 3dje størst i verden på bærbare og stasjonære pcer, her i Norge ligger de på 2 plass. Noe gjør de riktig i alle fall, men kjølingen er ikke noe annereldes på HP i forhold til Acer hvis du tror det..

 

Synes du er veldig rask med og gi Acer generelt skylden når det kan være en mandagsmodell du har hatt..

Bare fordi acer selger mye betyr ikke at produktet er bra.

biltema selger også mye og de produktene er hvertfall ikke bra.

Edit: av de ca 9 acer maskiene jeg har\jobber med blir samtlige unormalt varm. hvertfall i motsetning til min snart 11 år gamle dell fra ernst and young som jeg kjøpte brukt. Det må være den mest stabile greien jeg har hatt. Tikker og går med xp pro og blir aldri varm. Ok, litt lite minne og hdd plass men super maskin. Booter faktisk raskere op en alle de acer maskinene :p

men så er jo den ribbet for unødig rask som acer pleier å fylle sine med .

 

Mvh Acer eier

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Hadde en acer 3005 ellerno for ikke så lenge siden. Den ble glovarm på cpu, så ser ikke bortifra at haavard sin teori er riktig. Har selv også mye bedre erfaringer med bl.a. hp og lenovo

 

Haavard sin teori er ikke riktig, da han tydligvis ikke har sett hvordan en kjøleløsning er på de fleste Acer maskiner, er ingen lodding involvert i noen av acer sine kjøleløsninger.. Så det er bare oppspinn som han kommer med.

 

Hvis folk hadde renset viftene sine jevnlig så hadde det ikke vært et problem for noen. Acer sine produkter trekker som oftest luft fra undersiden, så alle de "mindre" smarte som sitter med den oppå en dyne, teppe eller tetter igjenn hullet med låret sitt har bare seg selv og takke..

Lenke til kommentar

Lodding er noe jeg har lest en plass. Men det er en stund siden. Så om det ikke er loddingen som er feil, så var det en festeanordning hvertfall. Og den pleier å være dårlig laget på Acer maskiner slik at kjølingen ikke ligger der den skal ligge.

Dermed blir maskinene fort varm.

 

Jeg hadde en Acer som slo seg av dersom jeg spilte Winamp..

Og det var en ny travelmate.

 

Det største problemet var da jeg installerte Vista på den for å teste ut hvordan Vista så ut.

Da ble maskinen varm av nesten ingenting, og jeg måtte installere XP igjen.

 

Men siden maskinen ble så varm under XP installeringen så måtte jeg legge maskinen ute på betongplattingen utenfor leiligheten i -5 grader for at den skulle klare å holde seg så kjølig at jeg fikk installert XP.

Lenke til kommentar
Hvis folk hadde renset viftene sine jevnlig så hadde det ikke vært et problem for noen. Acer sine produkter trekker som oftest luft fra undersiden, så alle de "mindre" smarte som sitter med den oppå en dyne, teppe eller tetter igjenn hullet med låret sitt har bare seg selv og takke..

har du hørt uttrykket "laptop"? dette at bærbare ikke skal kunne brukes i fanget er

bare helt feil, og acer leder kappløpet mot idiotien.

 

min arbeidsplass er storforbruker av bærbart utstyr og acer er nå på full fart ut til fordel for hp. vi har feks 9 uheldige konsulenter med tm 8202 og de har en varmeutvikling og viftestøy ingen andre dualcores vi har, selv billige bruk og kast dell inspirons, kommer i nærheten av. maskinene har levd sitt liv stort sett på blankpolerte skrivebord av glass.

Lenke til kommentar
hei, keg lurer på hvorfor Acer datamaskiner blir så Sinn-sykt mye varmere en andre datamaskiner som for eksempel dell og packard bell. der det en grunn til dette?

 

 

Yess, jeg er glad du spurte.

 

Acer maskiner har en svakhet med loddingen av kjøleviftene sine.

 

Dvs at det er en stor mulighet for at maskinen din koker fordi viften din ikke ligger helt inntil processoren din. Dermed kjøles den ikke ned slik den skal.

 

Anbefaler deg å bytte PC til f.eks HP.

 

 

Hva slags trolling er det du driver med på et seriøst forum?

 

1. Selve viften er laget av plast..

2. Kjølesystemet er basert på heatpipe som overfører varmen til en kjøleribbe som ligger foran utblåset til maskinen.

3. CPUen har optimal kontakt med heatsink, da heatsink står i spenn over CPU med hjelp av skruer, enten med fjær eller andre metoder.

 

 

Om du er uenig med meg, vil jeg gjerne se noen dokumentasjon på det, du kan ikke bare dra ting ut bakifra og presentere det som sannheten, og hvorfor er HP så mye bedre? Og hvorfor HP? Man skulle tro du jobbet for dem...

 

Acer maskiner har en svakhet med loddingen. Sånn er det bare. Jeg kan ikke bastant påstå hvilke modeller det er snakk om, for det varierer.

Jeg har hatt samme problemet selv, og det oppstod pga dårlig lodding/festing av kjølesystemet. Dette gjorde at kjølingen ikke fungerte slik den skulle.

 

Grunnen til å velge HP kommer av at det er en av produsentene med mest erfaring. Men her også gjelder det at man må være obs på hva man kjøper.

Men generelt så er HP maskiner mer stabile.

Nei, jeg jobber ikke for HP.

 

dette høres ut for meg som noe tull at en acer pc har en feil betyr ikke at acer sine pcer er dårlige eller varmere en andre.husk at om en maskin er kald utenpå så blir ikke komponentene inni kjølt godt nok,det vil si at kjøle løsningen ikke er optimal.blir maskinen varm utenpå,ja da ledes varmen bort fra komponentene og utog det må jo være det vi ønsker eller hva.

 

hilsen monza med en acer ferrari 3400/hp/macbook pro

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har en Acer aspire 5100.. og den blir F=)"#/¤/%#¤ varm.. uten jeg gjør noe så blir den bare varm.. jeg sendte den på reperasjon for å vite hva som er problemet.. så sa de at det var mye støv i vifta..

 

Edit.. har den alltid i bordet eller fanget,, og det gikk ikke 2 timer etter jeg hadde fått den ifra reperasjonen at den begynte å bli varm igjen.. så F("##"¤(%)K ACER

Lenke til kommentar
Jeg har en Acer aspire 5100.. og den blir F=)"#/¤/%#¤ varm.. uten jeg gjør noe så blir den bare varm.. jeg sendte den på reperasjon for å vite hva som er problemet.. så sa de at det var mye støv i vifta..

 

Edit.. har den alltid i bordet eller fanget,, og det gikk ikke 2 timer etter jeg hadde fått den ifra reperasjonen at den begynte å bli varm igjen.. så F("##"¤(%)K ACER

 

Hadde en acxer 5100 jeg også, som blei SYKT varm! har kjøpt meg ny PC og valgte vertfall ikke ACER igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...